Voorpluk wassen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re: Voorpluk wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:34

Ik was het voorpluk(je) van mijn paard nooit, omdat die niet vettig is en ik haar hoofd niet nat kan spuiten met de slang, over haar hele lichaam kan ik haar afspuiten met de slang behalve haar hoofd, dus die spuit ik dus nooit af omdat ik haar er niet mee pesten

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:05

Hier wordt het hoofd ook helemaal ingesopt hoor Vork , niet alleen de voorpluk. Dus wangen, voorhoofd, neusbeen en voorpluk etc. Gewoon zorgen dat de waterslang (niet te krachtige straal) niet bij de oren (en ogen) in de buurt komt, want paarden hebben een hekel aan water in hun oren i.v.m hun evenwichtsgevoel. Handel het snel en gericht af zodat ze er zo klaar mee zijn. Echt een kwestie van wennen en mijn paarden doen er totaal niet moeilijk over. Wel áltijd wassen met warm water!

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 00:19

Heb je het al eens geprobeerd met een washand? Steeds uitspoelen natuurlijk. Je hebt dan minder kans dat t in zijn ogen loopt. Misschien associeert ie de washand met een poetshandschoen of borstel en laat ie dat wel toe. Succes!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:16

Ik doe altijd de voorpluk onder het halster en probeer het even bij de manen te kammen en was het dan zo, maar dan moet je paard wel een aardige voorpluk hebben..
Mijn paard vind het ook niet erg als er water op haar hoofd komt dus maak ik hem dan nat met water maar dan wel ZONDER shampoo uiteraard voordat het in de ogen komt.