Paard & lama ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:33

De buren van de manege hebben een paar lama's gehad. Was echt feest om de paarden toen nog van het erf af te krijgen. Godzijdank heb ik ze niet zien spugen, maar heb wel eens ruzie met Estor gehad, omdat ik toch echt graag een buitenrit wilde maken, maar meneer het erf niet af durfde, omdatie dan langs het weitje met de lama's erin moest
Maar goed, na een tijdje wasie er wel aan gewend en luisterde hij wel. En nu zijn de lama's alweer weg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 22:34

No way , geiten zijn zooo irritant !!!

Die grote dan , die echte geiten.
Die kleine bruintjes zijn misschien wel te doen...maar trekt mij niet zo.
Dan beter die struis , daar heb je nog wat aan idd Vingers aflikken

Hond hebben we al , trouwens leuke hond die ze nu bij jou op stal hebben , dat witte ding !

Is die ander niet meer ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 22:36

Ja marije : dat was idd wel grappig toen *LOL*

Lichte paniek en zware ontsteltenis bij Rena Haha!

Wij hebben trouwens het overgebleven hooi van die lama's gekregen , supermooi spul zeg , nog nooit zulk schitterend mooi hooi gezien !!! Vingers aflikken

Echt aparte beesten , paarden vinden ze geweldig (niet) .

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 03:03

Struisvogels zijn gevaarlijk, niet te vertrouwen, die trappen je zo dood.
Je hebt superomheining nodig (hoog gaas), veel land ed.
Kvind die beesten maar niks, je kan er niet bij, wat mee doen ofzo.
Volgens mij zelf niet eens als gezelschap voor andere dieren.

Brrr, geef mij dan maar liever een lama of een kameel.
Al lijkt me dat nog niet eens wat.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 09:04

Een Lama bij een paard of ponny is zelf een goede oplossing. Ik heb dus ook kennissen die een Lama bij hun Shetten hebben. En laatst was er een programma op tv over de lama als gezelschapsdier voor weidedieren. Het grote voordeel tegenover een schaap is dat een Lama het gras niet kapot loopt ze hebben zachte zolen. Verder zijn het ook hele leuke dieren als ze tam zijn Haha! Zelf heb ik er natuurlijk geen maar de lama van die kenissen was lief heb hem eens gepoetst enzo.
In Engeland gebruiken ze nu Lama's voor de bescherming van hun schapen kuddes ! Maar dan net wel de mannetjes omdat die zich dus als de 'Hengst' gaan gedragen. Ze drijven zelf de kudde samen en laten niet 1 schaap afdwalen. Verder zijn ze extreem agressief tov wolven vossen en coyotes die blijven dus ver uit de buurt als er een Lama in de kudde zit. Maar een vrouwtje zal dat minder hebben denk ik. Ik vind het in ieder eval een goed iee . Dit was alles wat ik er van wist ik hoop dat jeer wat aan hebt.

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 09:06

En een varken dan? je zei zelf,modder genoeg!!! Haha!

Die witte hond is leuk ja,maar DRUK!!! Heb nog nooit zo'n drukke hond mee gemaakt,blaft bij alles wat langskomt,blijft tegen je op springen etc,maar goed,nooit drollen te zien hoor! Tong uitsteken
Die andere hond is al een hele tijd weg hoor,die kreeg ineens hondsdolheid ofzo? in ieder geval 1 of ander gekke ziekte waarij hij iedereen aanviel en hij vanui buitenshuis helemaal doodgeschoten moest worden,heel zielig Boos!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 21:06

Achossie zeg , was altijd een goedzak vroeger toch , een Brenner Senner
(of hoe je dat ook schrijft) ?

Quinzy , bedankt , leuk verhaal !! Lachen

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 21:34

annemieke schreef:
bij mij in de buurt hebben ze een wei met 4 lama's en 4 of 5 paarden samen. Voor zover ik kan zien gaat het goed.
Maar ik denk dat je ook moet kijken naar het paard/lama zelf. Gate vind lama's bijvoorbeeld dood eng }>

whahahahaha *LOL* Daar heb ik nou oook altijd last van als ik daar langs gaat met buitenrijden rennen mee en echt zo drijgend van : ik ga spugen! Haha! He bah, we zijn er toen maar heel snel langsgereden. Knipoog

Verder gaat het prima hoor, Miranda die mij les geeft daar zijn die lama's van en dat gaat prima samen! Ze gaat er ook weleens mee wandelen Haha!