Beide stallen deed ik elke dag uitmesten (zowel urine als drollen). Bij mijn pony lag er de volgende dag geen stro meer in, alleen een natte plek met drollen en verder stond hij op het beton. Vervolgens ben ik elke dag drollen gaan scheppen en 2x per week plas en die dagen een hele baal stro erbij in. Helaas hield hij het niet 3 a 4 dagen op dezelfde baal stro vol, want hij werd te nat en uiteraard vrat hij er ook van. Nu doe ik elke dag drollen scheppen en om de dag plas en dan een halve baal erin. Hij krijgt een hele plak hooi, een flinke pluk kuil, een kwart kilo musli (met mineralen- en vitaminensupplement) en laat het stro op deze manier erg met rust. Ik gebruik dus niet meer stro dan wanneer ik deed toen ik dagelijks plas schepte, maar hij staat wel ruimer in het stro, want nadat meneer er een nacht op heeft gestaan is het niet meer zo lekker

Mijn merrie daarintegen is een hel, pure bagger. Ze heeft een stal met een buitenluik en staat dus de hele dag te draaien. Volgens mij eet zij het niet echt, ze poept en plast waar ze staat, gaat draaien en stampt de boel samen. Ben voor haar nog steeds op zoek naar de gouden tip om de stal netjes te houden!
M'n pony krijgt de hoeveelheid stro die hij nu krijgt gewoon niet weggegeten in een nacht en hij krijgt ruim ruwvoer (en loopt buiten van 15.00u - 20.00u., wel met graasmasker). Dit gaat dus echt super!
Vroeger had ik een pony die ook z'n stal leeg at en heeft er verstoppingskoliek gekregen. Bij hem werkte het om wat natte plekken te laten liggen en te mengen met het verse stro. Mijn huidige pony vreet dan zelfs het vuile op, dus dat doe ik hem niet aan.
Jeetje, lang verhaal en nog niets nuttigs

Maar ik denk dat je er gewoon flink in moet gooien en desnoods mengen met het 'vieze'.

Maar je kan natuurlijk ook een andere bodembedekking nemen.