Wat vinden jullie van een stand?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

patatzak_

Re: Wat vinden jullie van een stand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:29

Wat dacht je van in de wei zetten? (of heb ik ergens overheen gelezen?)

Inloopstal is ook een optie. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:08

Ik vind zelf een stand niet zo heel fijn.
Het is misschien fijner voor een paard wat heel veel heen en weer beweegt en ongeduldig wordt, maar voor alsnog, een stand is wel vrij klein (als je een kleine neemt), en een box is veel fijner voor het paard zelf.
Ik zou als ik jou was voor alsnog voor een box gaan, en misschien is het wel pijn waardoor je paard ongeduldig wordt?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:13

fjordnina schreef:
nee het is niet verboden, het wordt ook niet verboden, maar als je het welzijn van je paard voorop stelt zul je het dier dus niet zomaar in een stand zetten. De avond en nacht zijn toch al gauw een uur of 12 en dus alweer een halve dag. Zou jij graag een halve dag niks anders kunnen doen dan je gewicht van je ene been naar je andere verplaatsen en tegen dezelfde muur aankijken?

Pak de oorzaak aan, niet het gevolg!

Paard draait rondjes in de box, dus moet ik hem in een nog kleinere ruimte zetten.

Natuurlijk niet! Je paard geeft aan dat het zich daar niet prettig in voelt, dus ga je naar een betere oplossing kijken. Voor jouw paard is dat dus meer bewegingsruimte.

Overleg dus met de pensioneigenaar of zoek iets anders.

Het welzijn van je paard gaat toch boven alles?

hie rheb ik niets aan toe te voegen!

jennifer_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:54

Ik zou hem zeker niet op stand zetten zoals het bericht hierboven volledig mee eens! Vaak op maneges zie je dit ze hebben geen ruimte en staan hutje mutje met andere paarden ik zou hem gewoon op stal laten staan dan heeft hij wel zijn bewegingsvrijheid en een inloopstal?? of op de paddock misschien als deze aanwezig is met ev schuilhutje ofzoo? Stand zou ik geen optie vinden