Prijs van dit soort stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dirkje_

Re: Prijs van dit soort stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 14:01

DebGizmo schreef:
Weet je niet wat de eigenaar van je verzorgpaardje betaald dan per maand?
Het lijkt mij dat als je daar zou blijven staan als je het paardje kunt kopen, je hetzelfde moet betalen.

Het is bij de eigenaar Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:06

Ik heb het volgende tot mijn beschikking:
24/7 weidegang
uitrijmogelijkheden, bos
grote buitenbak (binnenkort met verlichting)
hindernismateriaal
een stal
in de zomer 1 kilo brok per dag
in de winter 2 kilo brok per dag + hooi
abiose/vlas regel ik zelf

Hiervoor betaal ik €30,- per maand per paard. Heb 3 paarden staan waarvan er 2 geen brok bijkrijgen.

Vind €50,- dus heel redelijk. Ja

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:13

Jij zit erg goedkoop Redrumfox! Heerlijk Haha!

Stel dat je je paard bij ons op stal zou zetten, vergelijkbare moegelijkheden, dan ben je zomers rond de 60/70 euro kwijt. Dit is zonder bijvoeren en 24/7 op het land. Ga je 's winters naar binnen, zit je al snel op 100-130 euro. Prijs kan je natuurlijk wel naar beneden brengen door zelf te mesten, voeren, klusjes enz. Denk dat je schatting iets te optimistisch is, maar in welke regio zit je eigenlijk?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:17

Ik denk ook tussen de 100 en 150 eurie! Ik zou gewoon aan de eigenaar vragen wat zei voor stalgeld rekent..........en wat betreft het paard.......jij wilt toch ook weten als verzorgster waar je aan toe bent? Of het paard verkocht wordt of niet?

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 14:18

Even ter verduidelijking Knipoog

- Zit in Noord-Brabant, in een boerengat, waar ik mijn paard ook gratis kwijt kan Knipoog Maar ik wil haar graag hier stallen, omdat ik dan niet zelf de brok, hooi, stro, hoefsmid, da etc. hoef te regelen!
- Het is dus bij de huidige eigenaar
- Ik vraag dit om ongeveer uit te rekenen van hoeveel ik p.m kwijt zou zijn! (dat is dus incl. hoefsmid enzo Haha! )
- Ben goed bevriend met deze mensen!
- Hebben zelf 4 rijpaarden (KWPN jaarling, WelshxArabier, B-pony & dan Verona) Daarnaast nog Shets

Eventuele Dienst van de eigenaar:

Wanneer ik haar daar stal, dan voer ik haar 's avonds zelf, en doe ik de stallen uit, ook die van de paarden van de eigenaar zelf, en voer die ook uiteraard Knipoog ! (eigenaar veegt de stal nu om de 2/3 dagen bij, en dan doe ik deze op woensdag, vrijdag en zaterdag helemaal uit!)
Verder veeg ik de verharde buitenplaats zelf op zaterdag (doet de eigenaar noooit Clown ) en ik gooi ook de mesthoop op!

Dus als ik haar daar stal, hoeft hij alleen 's morgens haar te voeren (en zijn eigen paarden ook) en de paarden buiten te zetten. Zoveel werk is dat nu ook weer niet Knipoog
Laatst bijgewerkt door Dirkje_ op 18-09-07 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:19

RianneH schreef:
Jij zit erg goedkoop Redrumfox! Heerlijk Haha!

Stel dat je je paard bij ons op stal zou zetten, vergelijkbare moegelijkheden, dan ben je zomers rond de 60/70 euro kwijt. Dit is zonder bijvoeren en 24/7 op het land. Ga je 's winters naar binnen, zit je al snel op 100-130 euro. Prijs kan je natuurlijk wel naar beneden brengen door zelf te mesten, voeren, klusjes enz. Denk dat je schatting iets te optimistisch is, maar in welke regio zit je eigenlijk?

Dat kan het inderdaad ook zijn.. Clown Denk dat je gelijk hebt, want als ik al die andere prijzen zo zie zit ik wel erg goedkoop ja. Haha!

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 14:21

linda_arnold schreef:
Ik denk ook tussen de 100 en 150 eurie! Ik zou gewoon aan de eigenaar vragen wat zei voor stalgeld rekent..........en wat betreft het paard.......jij wilt toch ook weten als verzorgster waar je aan toe bent? Of het paard verkocht wordt of niet?

Ik heb het al een aantal keer gevraagd (over 3 jaar verspreidt Clown )
Maar hij doet er steeds zooo moeilijk over en geeft geen echt antwoord.. altijd zo van "ja, ja, misschien
weet het niet.. " Daar heb ik nu ook weer niet veel aan!

In 2005 is ze ingereden en naar het Hippisch Centrum te Deurne gegaan, Géén Stamboek Opname!
Toen 2006 veulen gehad (nu de jaarling Knipoog )
2007 heeft ze IBOP gedaan ook hier Géén Stamboek Opname gekregen!
2007 Dood veulen gehad & niet drachtig geworden!

Stamboek Opname moest ze krijgen anders zou hij haar verkopen.. Dus beetje wazig allemaal! Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:28

Ik stond voorheen ongeveer hetzelfde als TS, zelfde regeling met uitmesten etc. Ik betaalde toen 90 euro, incl hooi en stro. Brok moest ik zelf achteraan. Ik vond dat toen al geen gek bedrag, als je uitrekent wat een paard aan hooi en stro gebruikt. Ik gebruikte zeker een baal of 15 stro en net zoveel hooi per maand. Als je dat even uitrekent: 15 x 2,50 + 15 x 3= 45+37,50= 82,50
Dan betaalde ik dus maar 7,50 voor water/licht etc. dat is dus bijna niks.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:30

Ik heb een keer voor iemand uitgerekend wat een paard aan voer en bodemstrooisel kost per maand.
Ik ging uit van:
2 kilo basisbrok van een gemiddeld duur merk per dag (1 schep per keer dus)
onbeperkt hooi tot de beschikking
dagelijks een half pakje stro opstrooien.
Op basis van de prijzen die ik betaal voor hooi/stro en brok kwam ik bij deze hoeveelheden uit op 90 euro per maand.

daar zit dus geen huur voor stalling, hoefsmid etc. bij in.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:32

Ik betaal 100 Euro excl. bodembedekking, voer, hooi en het is allemaal doehetzelf. Er is wel een buitenbak en veel wei aanwezig, geen goede uitrijmogelijkheden.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:36

@erleyne; dan gebruik je wel erg veel hooi en stro. Da's elke 2 dagen een baal.

Wij bieden ook pension en rekenen hiervoor € 175,00 per maand. Dit is inclusief ruwvoer, krachtvoer, bodembedekking in de stal, wormspuit, weidegang en gebruik van (buiten) rijbak (20x60). Gemiddeld zijn we vaste kosten rond de € 80,- per maand kwijt. Dan rekenen ik dus nog niet de kosten van het land en de rijbak (deze zullen ook terugverdient moeten worden).

Dus TS na mn lange verhaal de samenvatting;
Reken maar tussen de €75,- en € 100,- per maand en dan verdiend die boer er niet veel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:38

Ik betaal 120 voor een paard en 90 voor een pony. We hebben een eigen schuur gedeelte voor de paardenstallen en de spullen. Een poetsplaats. Ruime stallen, weide gang in de zomer in de winter kunnen ze in de bak. Er is alleen een buiten bak.

Beschiking over stomend (warm en koud) water, onbeperkt stro en hooi. Sóchtends worden ze gevoerd. Dit alles is ook bij een boer.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:42

Alani schreef:
@erleyne; dan gebruik je wel erg veel hooi en stro. Da's elke 2 dagen een baal.

Ik vind dat echt wel meevallen. Een halve baal hooi per dag is voor een flink rijpaard echt niet veel, gewoon genoeg, niet overdreven. O.k. het is een viespeuk, maar in werkelijkheid gebruikte ik meer stro ( zeker een baal per dag ), dus ik dacht, alat ik het eens door de helft doen Haha! Tegenwoordig sta ik maar op vlas, want op stro was niet meer te betalen Bloos

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 14:50

Brok: 25 kg --> €10,-
Zomer: 1 / 2 kilo per dag --> 28 / 56 kilo per maand = €11,- tot €22,-
Winter: 2 / 3 kilo per dag --> 56 / 84 kilo per maand = €22,- tot €34,-

Hooi: €2,50 per baal
-- Ik weet niet hoeveel balen ze nodig heeft Bloos --
Zomer: 5 balen per maand (staat dan veel buiten) --> €12,50
Winter: 10 balen per maand --> €25,-

Stro: €2,50 per baal
-- Er liggen rubberen maten in (60% minder stro nodig) --
-- Ik weet niet hoeveel balen ze nodig heeft Bloos --
Zomer: Niet
Winter: 6 balen per maand --> €15,-

Totaal:
Zomer: €23,50 tot €34,50 --> +- €29,-
Winter: €62,- tot €74,- --> +- €68,-

Gemiddeld p.m: €48,50
Gemiddeld zit je dus rond de €50,- voor voer Knipoog €10,- om 's morgens te voeren en op de wei te zetten kan toch wel? Clown

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:56

In de meeste maanden zitten meer dan 28 dagen Knipoog

Ik vind het hooi en stro erg karig, maar het scheelt misschien wat voor paard het is. Als je een paard geen/zeer weinig stro geeft, maar toch heel de dag wat te knabbelen wilt geven, redt je het niet met 10 balen per maand. Maar voor een ponietje ligt dat natuurlijk anders.

Edit: als je hooi voor 2,50 per baal te pakken kan krijgen, wil ik graag het adres, HIer is alles echt verschrikkelijk duur op het moment Boos!

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:58

Ik betaal 125 euro per maand voor : weide, stal , water, brokken en hooi. Erachter is nog een grote weide waar ik kan rijden en 10 minuutjes te paard verder is een buitenpiste waar ik gratis mag gebruik van maken.
Ik dacht ook aan zoiets bij jou dan. De meesten schatten het blijkbaar hoger.
Groetjes
xxx

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 15:00

Volgens mij heb ik dit alles voor een maand van 30 dagen gerekend Clown
Zo was het vorig jaar ongeveer, maar nu dat de oogst slecht is weet ik niet Knipoog
Ik weet ook echt niet hoeveel balen ik moet geven (KWPN paard 1,76m Knipoog )!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:02

Ik heb ook een grote KWPN'r en ik gebruik 1/3 tot 1/2 baal hooi per dag ( 1/3 als hij ook op de wei komt ). Ik gebruikte zeker elke dag een baal stro, maar dat is uitzonderlijk. Voor een flink paard kan je wel rekenen op een halve baal per dag in de winter. De prijzen van brok, hooi en stro zijn trouwens flink omhoog gegaan dit jaar ivm het slechte weer, dus daar moet je ook nog rekening mee houden. Ik denk dat 50 euro echt te optimistisch is.

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 15:05

dus ongeveer 15 balen per maand in de winter?

Ja, nu ik hier de prijzen allemaal zie staan Scheve mond Begin ik toch te twijfelen aan mijn berekeningen Tong uitsteken
Bij de buren (van de eigenaar) kan ik haar ook gratis stallen! Maar ik stal haar liever bij de eigenaar dan hoef ik niet al het voer etc. zelf te regelen en hij heeft ook meer verstand van paarden Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:07

Je zou eerst eens kunnen afwachten hoeveel je moet gaan betalen. Ik sta nu half pension ( voeren en buiten/binnen zetten wordt gedaan, uitmesten zelf doen ), ik heb het geld er graag voor over, zodat ik niet alles zelf hoef te regelen. Als je met meerdere hooi/stro/brok koopt ben je vaak ook goedkoper uit. Ik zou alles even op een rijtje zetten.

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 15:21

Ze hebben trouwens al genoeg hooi/stro voor het komende 1,5 jaar..
Dus over de mislukte oogst van nu hoef ik me niet zo druk te maken Knipoog

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:49

Waar staan je andere paardjes dan?

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 08:54

Ik heb geen andere paardjes.. :S

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:17

Dat ze in jouw ogen genoeg stro hebben betekent niet dat stro gratis is Knipoog

Als ik jouw was zou ik nog eens definitief navragen wat er met je verzorgpaard gaat gebeuren (verkoop of niet). Zodra je daar dan meer duidelijkheid over hebt kun je vervolgplannen maken en stappen nemen.

Zodra je duidelijkheid hebt kun je namelijk gewoon in overleg gaan met de huidige eigenaar over hoe, wat en waar..

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:13

verschilt ook erg per regio lijkt me

op onze stal betalen de klanten 180 per maand

dan heb je een buitenbak ,
een weide ,
er word gevoerd en in overleg mesten we uit ,
ze worden binnen en buiten gehaald ,
inclusief voer natuurlijk , en kuil , en vlas