Elke dag poetsen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberbieken

Re: Elke dag poetsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:08

Ik poets 5 x per week, voor en na het rijden:)
De andere dagen niet

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:20

Ik poets elke dag, of ik nu rijd of niet.

Ik vind het best wel belangrijk. Dan check ik em helemaal meteen en ik zie meteen of er wat is..

Plus dat het voor mij ook een soort van ontspanning is.. gewoon even tutten..

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:26

Nicole85 schreef:
Ik poets elke dag, of ik nu rijd of niet.

Ik vind het best wel belangrijk. Dan check ik em helemaal meteen en ik zie meteen of er wat is..

Plus dat het voor mij ook een soort van ontspanning is.. gewoon even tutten..

inderdaad!!
ik poets meestal zelfs 2 keer per dag!
1 keer voor het werk. en 1 keer na het werk.
en dan egt uitgebreid. vind ik egt heerlijk en me paard natuurlijk ook.

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:29

Ik poets mijn paardje ook elke dag. Voor en na het rijden. Heb er zelf een hekel aan
als mijn paardje vies op stal komt te staan. Overigens vind mijn paardje het heerlijk. Haha!

Riwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:32

Ik poets alleen als ik ook iets met het paard ga doen. Het veulen word wel eens gepoets om het te leren.

MilesNF

Ik poets ook elke dag, ook al ik niet ga rijden.
Het is idd geen must om elke dag te poetsen, maar mijn pony houd er wel van en zo kan ik goed checken of hij nergens last van heeft.

Tivara

Als ik ga rijden/longeren dan poets ik Tivara Ja Anders eigenlijk niet. Of ze moet heel vies zijn, en ik zin hebben om even iets met haar te doen Lachen Nanoe wordt nog niet gereden, en poets ik dus ook zo min mogelijk Lachen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:37

Poetsen is een groot woord sommige dagen. Als ze aan het werk moet wordt ze uitgebreid gepoetst, of als ik zin heb ondanks dat we niets gaan doen. Ik heb slechts 1 hooguit 2 dagen dat ik er enkel snel 1 borsteltje over haal. Maar iedere dag gaan mijn handen over haar hele lichaam om te controleren of ze wondjes of iets dergelijks heeft, en elke dag borstel ik haar benen om eventuele mok snel op te kunnen merken. Ook haar hoeven worden iedere dag uitgekrabt.

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:38

Ik poets eigelijk altijd, heel af en toe niet al ik echt geen tijd heb maar dan rijd ik ook niet!!
donna, had eerst het gedult niet om stil te staan dus vond ze poetsen ook niet leuk maar omdat ik het zo vaak deed/doe heeft ze nu het gedult gekregen en vind ze het heerlijk!!! na het rijden/longeren/wandelen doe ik alleen nog maar de hoeven uitkrabben verder niks

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:49

Ik poets altijd voor het rijden. Soms heb ik zoiets van "even opschieten" en dan ben ik nog lang met poetsen bezig (dan ga ik maar wat minder lang rijden Clown). Voor het longeren of wandelen poets ik ook altijd even lekker. Na het rijden of longeren gaan de paarden altijd rollen (zet ik ze speciaal voor in de paddock Clown), daarna haal ik er nog even een borsteltje overheen om het losse zand eraf te krijgen.
Hoeven worden elke dag uitgekrabt, aangezien er in het land erg veel steentjes liggen.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:02

Ik poets altijd iedere dag en sla geen dag over. Soms als ik wat minder tijd heb, wordt het een wat snellere poetsbeurt, maar over het algemeen gaat hij 's avonds weer brandschoon zijn stal in. Mijn paard heeft nogal snel last van jeuk, dus vind ik het erg belangrijk om hem goed schoon te houden.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:44

Voor het rijden is het wel zo verstandig om eerst even te poetsen Lachen Maar als je niet iedere dag rijd is het niet supernoodzakelijk om elke dag te poetsen.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:08

Ik poets elke dag ( heb mijn eerste paard maar sinds vorige woensdag en elke dag al geborsteld Haha! ) en na het rijden laat ik ze gewoon terug in de weide. En de hoeven ook natuurlijk.
Groetjes
xxx

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:10

Ik poets altijd voor het rijden/longeren. Meestal ook als ik er maar even ben.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:11

meestal voor het rijden gaat er een borstel overheen, en de hoeven doe ik ook iedere dag. staart doe ik eens in de maand ongeveer. verder haal ik alleen echt vieze plekken weg. en in het weekend ondergaat ze altijd wel een algehele poetsbeurt.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:13

Ik poets die van mij alleen als ik ga rijden en heel soms eens een grote schoonmaak (uitgebreid poetsen, haren knippen en kammen etc).
Maar dus zeker niet elke dag, dat hebben ze helemaal niet nodig!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:15

ja elke dag word de mijne grondig gepoetst. Is lekker voor hem, goed voor de doorbloeding en hij heeft zo even zijn aandacht wat ie heerlijk vind. Ik vind t zelf prettig als ie er netjes glimmend bij staat.

Brownwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:22

Alleen als ik ga rijden haal ik er even snel een borstel over heen.
Als ik op wedstrijd ga doe ik dit even goed.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:28

Ik poets mijn beide 4-voeters elke dag.
en dan echt met ros, harde, zachte borstel, hoeven, staart en manen. 1 keer per week doe ik het uitgebreider.

Ik doe het voor de doorbloeding en op die manier kan ik snel zien of er iets verandert is aan mijn 4-voeters en of ze ergens pijn hebben.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:30

Dirkje_ schreef:
Hoi,

Net heb ik een bericht gelezen over 'Voor dat je aan een pony of paard begint'.

Hierin staat dat je elke dag je paard moet poetsen..
Maar dat is toch niet écht zo, want mijn verzorgpaard (die ik over wil kopen) poets ik slechts
drie à vier keer in de week, en dan écht goed! Maar dus niet elke dag...

Wie poetst hier zijn/haar paard elke dag, ookal rijd/longeer je hem dan niet?

Alvast bedankt voor enige reacties Lachen

weet je trouwens dat het niet goed is je paard constant te poetsen. Vooral als paard buiten loopt!!

ik poets mijn paard voor het rijden, omdat ik geen schuurplekken wil. en verder heel soms een keer.

haar hoeven worden 1 keer in de week gedaan. of tenzij dat ik er mee over straat ben geweest. Ze heeft heel goede hoeven nu, ze heeft geen putjes meer als ze op steentje trapt ofzo. dus er is geen probleem Knipoog

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:41

Op de rustdagen ga ik er alleen met mijn hand een keer (masserend) overheen (zo voel ik ook gelijk of hij ergens gevoelig is of bulten heeft)
De andere dagen met de borstels, de zadel en singelplekken altijd goed maar de rest globaal. Wel zo dat het vuil verwijderd wordt.

Een paar keer in de week masseer ik hem met een massageborstel Cool Vindt ie heeeeeerlijk Dromen
Uitkrabben van hoeven doe ik wel elke dag, gelijk om te controleren of de ijzers nog wel goed zitten en of er verder niks gescheurd is of zo.

Hem wassen heb ik 1 keer gedaan dit jaar (in mei) maar toen stonk hij echt ontzettend !! Ik ben niet zo'n voorstander van wassen vanwege de beschermlaag maar als men een wasknijper nodig heeft als je bij je paard in de buurt komt..... Rock-on, dudes!

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:44

De hoeven krab ik dagenlijks uit. En ik poets ze bijna elke dag om even het vuil er af te halen en da losse haren. En ze vinden het erg lekker Knipoog maar soms sla ik ook wel een dag over.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:49

Whitney poets ik elke dag , ik wil haar namelijk wit houden Bloos Haha!
En + dat ze er echt van geniet ze staat soms gewoon te snurken Clown
Het is voor mij ook ontspanning gewoon lekker met mn paardje bezig zijn , beetje knuffelen , kroelen, je band met je paard versterken door zulke dingen te doen , ik hoef niet elke dag te rijden soms poets ik haar alleen maar Haha! Knipoog

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:39

ik poets wel elke dag, maar niet elke dag uitgebreid...

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:13

Mijn paard en pony staan op vlas en elke morgen als ze nog wat hooi staan te eten op stal krab ik de hoeven uit voordat ze naar buiten gaan. Met vlas moet je toch elke dag krabben om het goed te houden en als ik dat doe voordat ze naar buiten gaan scheelt het me ook weer veegwerk Knipoog
Poetsen doe ik meestal om de dag, als ik met mijn 3jarige wat ga doen (ander is pas 1,5), maar ook lang niet altijd hoor. Poetsen doen ze zelf wel als ze het nodig vinden, maar natuurlijk poets ik ze wel minimaal 2 keer per week.