Weggaan, of toch blijven op deze stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Achmeddie_

Re: Weggaan, of toch blijven op deze stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 19:05

Er zijn al twee paarden verkocht.
Maar dit waren dus wel de twee belangrijkste paarden voor mij Boos!
Ik heb nu het gevoel dat hij dit met opzet gedaan heeft.
Hij is gestopt met drinken, tenminste dat probeert hij.
Maar chagerijnig dat hij is! Bloos!
Ik was de hoofdstellen aan het poetsen, en er waren 2 beugelriemen "kwijt" zoveel zadels, en meneer maakt er een groot drama van. Het was alweer een geschreeuw in de stallen.. ik ben uiteindelijk huilend weg gefietst.
Kom ik een dag later weer, lagen ze gewoon in de andere schuur! Boos!

Met het nieuwe meisje kan ik het erg goed vinden, ik heb nou meer tijd voor school en door haar blijft het ook leuk op stal Lachen

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:41

Meestal als iemand met een verslaving probeert te stoppen worden ze er chagerijnig van. In principe is het denk ik wel beter dat hij 2 paarden heeft verkocht. Als hij er toch niks meedoet.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:15

laten we hopen dat hij zich aan zijn goede voornemens houdt, ik ben getrouwd geweest met een alcoholist en die had deze voornemens ook zo vaak Boos!

Sprak hem toevallig vrijdagavond nog even (hij belde mijn dochter en vroeg naar mij) en meneer is nog steeds aan de drank, dus ik hoop dat "jouw" boer zijn goede voornemens wel waar maakt in het belang van de paarden

Wyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:20

Heeay,

Kun je niet iemand die meer invloed heeft op die man erbij halen??Misschien dat het dan overkomt dat hy verkeerd bezig is..!! Ik zou dr denk ik weg gaan. Je wilt tog het beste voor je paard..!!

Ineke

diewke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:42

Nou dat klinkt wel als een boel verantwoordelijkheid (en verantwoordelijkheidgevoel!) voor iemand van 15 of 16!
Fijn dat er nu al wat merkbare veranderingen zijn. Het enige advies dat ik je zou willen geven is om te proberen je niet alles aan te trekken wat je drinkeboer doet. Praktische zaken die fout gaan wel meteen oppakken, maar je niet emotioneel laten meetrekken in wat voor jou als pesterijtjes voelen (jouw favoriete twee paarden verkopen bijvoorbeeld).
Het is klote, maar het is vaak handig om de contacten met hem zo zakelijk mogelijk te houden.

patricia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:59

Ik zou dr weggaan idd.

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 21:06

Wyah schreef:
Heeay,

Kun je niet iemand die meer invloed heeft op die man erbij halen??Misschien dat het dan overkomt dat hy verkeerd bezig is..!! Ik zou dr denk ik weg gaan. Je wilt tog het beste voor je paard..!!

Ineke

Ik zou niet weten wie?
De mensen in zijn omgeving ken ik niet, en zij mij niet.

Alles gaat nog steeds redelijk..
Hij zit zeker nog wel aan de drank, maar hij is niet echt heel erg dronken.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:23

Beste Wasbeer....
Hoewel ik je zorg om de paarden begrijp ben jij niet degene die daarvoor verantwoordelijk is. Ik snap wel dat je bezorgd bent en het je aan trekt maar het is zijn probleem.
Ik zou het goed vinden van je als je voor jezelf een soort grens trekt. Een reeele grens.
Wil jij iemand zijn waar tegen geschreeuwd mag worden?
Wil jij jezelf opofferen voor het probleem van een ander? en tot hoever wil jij je geven?
Is het het waard of zou je ergens anders meer een hobby hebben ipv een baan naast je school.
Hoeveel uur wil jij eigenlijk per dag aan je "hobby" besteden?
Ben je dagelijks met zijn bedoeling bezig? en wil je dat echt of zijn er nog andere dingen in het leven

De man is volwassen, de paarden zijn het kind van de rekening, dat heb je goed gezien. Maar dat betekent niet dat jij ook het kind van de rekening mag worden. Laat jezelf niet misbruiken, wegwezen daar....