Als ik 1 keer per jaar alles eruit haal is het erg zweten om die matten eruit te krijgen.
Ze zijn gewoon lomp en onbenullig.

Na zo'n dag prutsen heb ik ook last van mijn rug, dus ook slecht voor ruiter.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

kaatje77 schreef:Misschien slecht voor de mens?
Dan duidt ik op tillen omdat ze zo ontzettend lomp en zwaar zijn?
Ik heb na jaren een zandbodem een betonnen bodem in de stal gekregen.
Daaroverheen altijd een dik pak zaagsel, stro of vlas.
Ligt er aan welk paard erin stond.
Op een gegeven moment kreeg mijn paard ijzers en toen hebben we rubberen matten die je normaal in de koeienstal hebt over het beton gelegd.
Dit is echt ideaal.
Goedkoop ( +/- 10,= per m2) en vloeistof doorlatend.
Sinds ik de matten in de stallen heb, is het gebruik van strooisel ook meer afgenomen.
kimmie261 schreef:mijn paarden staan allemaal op matten,wel die dikke stalmatten,deze zijn zacht en warm...veel warmer als stro.
de urine verdwijnt heel netjes,en elke dag even mesthoopjes scheppen,echt weinig werk.
bij mij staan ze puur op matten,ik zie geen reden er stro overheen te gooien,alleen dat dat voor mijzelf een wat prettiger gezicht zou zijn..
sammykuh schreef:kaatje77 schreef:Misschien slecht voor de mens?
Dan duidt ik op tillen omdat ze zo ontzettend lomp en zwaar zijn?
Ik heb na jaren een zandbodem een betonnen bodem in de stal gekregen.
Daaroverheen altijd een dik pak zaagsel, stro of vlas.
Ligt er aan welk paard erin stond.
Op een gegeven moment kreeg mijn paard ijzers en toen hebben we rubberen matten die je normaal in de koeienstal hebt over het beton gelegd.
Dit is echt ideaal.
Goedkoop ( +/- 10,= per m2) en vloeistof doorlatend.
Sinds ik de matten in de stallen heb, is het gebruik van strooisel ook meer afgenomen.
mag ik het adres waar je deze matten hebt gehaalt?
Proda schreef:Ik heb al een jaartje stalmatten en ik zou niet meer anders willen. Ze zijn zoveel fijner, en zachter voor het paard om op te liggen. Tenminste ook wat warmer dan de stenen of betonnen vloer.