Paard in de regen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Paard in de regen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:07

paarden kunnen gewoon in de regen staan , ze smelten niet, ze worden niet ziek , ze houden er niets aan

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:09

Worden ze hard van!
Mooi staan laten!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:57

Mijn paard vindt in de regen staan geen probleem?
In mijn ogen is het niet goed om ze elke keer binnen te halen, stel je rijdt en het begint te regenen wil je paard automatisch naar binnen omdat ie dat gewend is. Je kan beter je paard laten wennen aan regen want ze krijgen er niks van,

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:12

mijn paardje heeft altijd buiten gestaan dag en nacht zomer en winter ,
nu we verhuist zijn worden de paarden als het regent niet buiten gezet , maar blijven ze binnen tot de regen weg is , ze staan overdag i nde bak omdat de wei niet goed dichtgezaaid is , word aan gewerkt in de nachten staan ze zowieso binnen .

toch jammer heb nu ook een briefje op spark zijn stal gehangen ik wil naar buiten ook als het regent want ik smelt niet Haha!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 07:07

Onze paarden stonden maandag toen het zo ontzettend hard regende en waaide (hier tenminste Haha! ) buiten. Op een gegeven moment vond ik het zo lang en hard regenenn dat ik even van mijn werk ben weggegaan om ze binnen te zetten. Kom ik bij huis aan in de stromende regen, in mijn nette kloffie, loop naar de wei, ben inmiddels zelf zeiknat, staan ze me heel stom aan te kijken zo van; "hé vrouwtje wat doe jij nou nu al hier??". Heel gedoe om ze naar stal te lokken met brokjes het ging niet van harte maar ik had echt zoiets dat ik niet voor niks ernaar toe was gereden en dat er nog veel meer regen voorspeld was.

Nou, vertel jij mij maar of ze het erg vinden om in de regen te staan Haha! Haha! .
Ze waren pas chagerijnig toen ik terug kwam en ze de rest vd middag op stal hadden gestaan....
Enige dat ze doen als het regent is met de kont tegen de regen/wind in gaan staan. Voor de rest merk ik aan niets dat ze het erg vinden in de regen te staan.

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:34

Paarden kunnen echt wel tegen regen hoor! Ze vinden het eerder heerlijk dan vervelend. Daarna eventjes lekker rollen in het zand, soms komt er nog een zonnetje bij, vinden ze veel fijner dan dat ze voor een buitje op stal moeten staan!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:23

draumpje schreef:
paarden kunnen gewoon in de regen staan , ze smelten niet, ze worden niet ziek , ze houden er niets aan

tsja, mijn verzorgstertje mag niet meer met mijn paard in de pensionstal komen, 'want hij zou weleens ziektes kunnen hebben OMDAT hij altijd buiten staat' Rolleyes

Stoom uit je oren

(*struikelt ondertussen elke keer over de spuiten ventipulmin in de zadelkamer...* Slapen )

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:29

Onze paarden gaan elke dag om 9:00 naar buiten en om 19:00 weer naar binnen, wat voor een weer het ook is. 3 paarden hebben een waterdichte deken op en het veulen en de tinker niks dus ze kunnen het best hebben. Maar je moet wel een waterdichte deken hebben anders kunnen ze ziek worden of natuurlijk zonder deken.

lino_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:51

de meeste paarden kun je gewoon in de wei laten, maar misschien kun je ze een regendeken ofzo opdoen Knipoog

devil03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:39

die van mij staat gewoon buiten overdag in de regen ga hem echt niet tussen door binnen halen.
de 23 jarige heeft een regendeken om en de 4 jarige niet.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:03

Ik heb bijna een eigen pony en die komt dag en nacht buiten ('s nachts in een wei met schuilstal). En als het overdag slecht weer is eventueel ook overdag met schuilstal.. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.. Lachen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:24

Paarden kunnen best tegen regen hoor. Ik zou ze wel wat in de gaten houden. Mijn merrie vreet gewoon lekker door. Als ze zielig in een hoekje of voor het hek staan te bibberen, zou ik ze echter wel naar binnen halen.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:31

Ze zijn toch niet van suiker?
die van mij staan gewoon in de regen
krijgen ze niks van
alleen als t echt rot weer is (zware storm of hagel of zo)
haal ik ze binnen

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:32

Als je er een watje van wilt maken zou ik ze bij de minste regen al binnen zetten Lachen Knipoog mooi buiten laten staan, ze zijn niet van suiker he !! Knipoog

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:39

Gewoon lekker buiten laten staan hoor. Ja Is ook goed voor hun weerstand.
Pas als ze écht nat zijn en het duidelijk koud hebben (rillen) dan is het voor mij een reden om ze eerder op stal te zetten. Lachen

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:44

Onze paarden staan in weer en wind buiten.. Alleen als het echt te erg word gaan ze naar binnen

Riwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:38

Gewoon met de regen buiten laten staan daar krijgen ze niks van. Onze paarden komen geeneens als het regent en wij ze roepen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:54

Mijn (wedstrijd)paarden staan gewoon iedere dag buiten. Als het heel erg regent krijgen ze een regendeken op omdat ze veel gepoetst en gewassen worden waardoor de huid niet meer zo waterafstotend is.
Voor een paar buitjes en als het warm is krijgen ze natuurlijk geen deken op.

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 23:36

lekker laten staan in de regen!
Ikzelf zou het ook niet erg vinden om in de regen te moeten staan, maar alleen als ik er een weerbestendige vacht ervoor heb dak het niet koud krijg!
Ik zet de paarden alleen binnen als het vreselijk hagelt ofzo! Ikzelf vindt hagel ook niet echt fijn en paarden denk ik ook niet

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 02:39

Ik haal mijn paard ook naar binnen als ze te lang in de regen staat, mijn paard vind regen namelijk niet zo heel erg leuk

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:54

Ze zijn niet van suiker hoor. Lachen
Die van mij blijven lekker buiten staan, weer of geen weer. Alleen als het lang echt goed vriest 's nachts naar binnen, maar dat is dan meer om het waterprobleem buiten dan dat ze daar niet tegen kunnen. Lachen

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:56

Toen ik net een eigen paard had was ik ook zo overdreven voorzichtig. Haha!

Nu staat ze dag en nacht buiten in de wei, zonder beschutting. Ik heb liever mét beschutting maar dat is er helaas niet. Ze kan er wel tegen maar echt leuk is het niet voor d'r.

oa om deze redenen ga ik binnenkort dan ook naar een andere stal.

Kimberbieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:01

Gewoon lekker buiten laten staan, eventueel met regendeken Lachen

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:25

Ja bij ons staan ze ook gewoon buiten hoor, in de regen en nog steeds 24-7. Pas als t land te slecht wordt, gaan we afbouwen en gaan ze snachts op stal en overdag buiten.
Helaas heeft de mijne nogal mok en is dat natte land en die plassen dr op niet echt bevordelijk hiervoor. De keuze is dan wel wat moeilijker om hem buiten te laten, maar hij heeft t zo naar zn zin buiten op t land....dat ik er iedere dag een dikke klodder uierzalf op smeer om het vocht zoveel mogelijk van zn mok te houden....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:28

Het is gezonder om ze lekker buiten te laten staan (tenzij de dierenarts om gezondheidsredenen het binnen staan tijdens regen beter vind). Ik doe de paarden pas naar binnen als het land het niet meer toelaat Lachen