Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dinopino schreef:Een kapschuur of kapberg mag je toch wel bouwen? hooibalen eronder en erachter planken en je hebt een dichte stal. Hier in de buurt staat zo'n stal. Anders een paar balen silage op je wei laten brengen. Die zo hoog opstapelen en zeil erover en klaar is je stal.
NatasjaM schreef:Als TS de pech heeft net als ik in agrarisch gebied met landschappelijke waarde te zitten, komt ze daar niet ver mee.... Het is dat er bij mij al iets op stond toen ik het kocht en dat dit ook op eerdere luchtfoto's al te zien is, anders mocht er helemaal niets. Zelfs als ik agrarier zou zijn (die krijgen veel makkelijker toestemming voor zulke dingen), zou dit naar de provincie moeten en niet naar de gemeente.... Komt door het natuurgebiedje waar mijn weiland tegenaan ligt.
Dinopino schreef:Een kapschuur of kapberg mag je toch wel bouwen? hooibalen eronder en erachter planken en je hebt een dichte stal. Hier in de buurt staat zo'n stal. Anders een paar balen silage op je wei laten brengen. Die zo hoog opstapelen en zeil erover en klaar is je stal.
Caballos schreef:Dat snap ik, maar beter iets met 2 wanden en een dak dan helemaal niets, toch?
russel schreef:Caballos schreef:Dat snap ik, maar beter iets met 2 wanden en een dak dan helemaal niets, toch?
Dan zet je er achter een haag met coniferen of zo, dan heb je een soort stal. Of je stapelt daar je balen hooi voor de winter. Misschien is er nog een boer die oud geplastificeerde balen over heeft voor weinig geld en dan heb je al 1 wand.
Nelleke1 schreef:Ik heb gehoord dat als je vergunning voor stal wil, dat je slim bent als je een hooiopslag boven maakt ofzo met eronder stallen, dat is landelijker enz. dus gaat het sneller door klopt dit?
Esther_ schreef:Voor iedereen die grond wil kopen, kijk eerst wat de mogelijkheden of onmogelijkheden zijn. Het verkomt een hoop ergenis als iets wilt bouwen en het kan niet.
russel schreef:Caballos schreef:Dat snap ik, maar beter iets met 2 wanden en een dak dan helemaal niets, toch?
Dan zet je er achter een haag met coniferen of zo, dan heb je een soort stal. Of je stapelt daar je balen hooi voor de winter. Misschien is er nog een boer die oud geplastificeerde balen over heeft voor weinig geld en dan heb je al 1 wand.
Citaat:Ik heb nog wel een idee: Een ronde wand (zeg maar een halve ovaal of een halve cirkel), dan heb je wel 3 kanten dicht en toch maar 1 wand. Ik weet alleen niet of de gemeente dit ook als 1 wand ziet?
runningkawa schreef:ook dat met wieltjes mag officieel niet
Karin1984 schreef:Citaat:Ik heb nog wel een idee: Een ronde wand (zeg maar een halve ovaal of een halve cirkel), dan heb je wel 3 kanten dicht en toch maar 1 wand. Ik weet alleen niet of de gemeente dit ook als 1 wand ziet?
Dit wordt gezien als 'bouwwerk'. Ook een paardenbak met omheining is al een 'bouwwerk'.
Je zou eerst moeten kijken of er een vrijstelling mogelijk is volgens het bestemmingsplan, de vrijstellingen staan
in de voorschriften van het bestemmingsplan, kun je zo nalezen, meestal staan deze digitaal.
Kan dat niet, dan proberen een vrijstelling aan te vragen via artikel 19 WRO, zal waarschijnlijk ook ergens op de site
van je gemeente staan.
Gewoon proberen, gemeente heeft heeft de plicht om te onderzoeken of dit kan.
Leuk idee zo'n vrijstelling bij de Gemeente aanvragen maar enig idee hoe lang dat duurt? Gemiddelde doorlooptijd hiervoor is 12 maanden en dan nog wachten voordat je hem in de bus krijgt. Bij ons duurde het 1 1/2 jaar voordat we de procedure rond hadden en deze was nog probleemloos verlopen ook!
Of gewoon even een belletje naar de gemeente![]()
Succes!!
Nikka schreef:Leuk idee zo'n vrijstelling bij de Gemeente aanvragen maar enig idee hoe lang dat duurt? Gemiddelde doorlooptijd hiervoor is 12 maanden en dan nog wachten voordat je hem in de bus krijgt. Bij ons duurde het 1 1/2 jaar voordat we de procedure rond hadden en deze was nog probleemloos verlopen ook!