paard wordt altijd geschopt en gebeten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: paard wordt altijd geschopt en gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:04

Ik heb mij merrie sinds 2,5 maand. Gelijk bij een kudde van 4 fjorden en ging int begin flink te keer. Na een paar dagen was t rustig dacht ik. Geen nieuwe wondje te zien. Maar wat blijkt mevrouw wordt nog niet geaccepteerd. Maar ze doet echt niks terug. Is een echte tuttebel en schijtluis. Nu staat ze sinds een paar weken samen met een fjord van de kudde apart op een landje en t gaat veel beter. Ze was wat afgevallen omdat ze niet bij t eten mocht maar ze komt nu weer wat aan. De fjord is duidelijk de baas maar ze mag gewoon in alle rust eten. Dus zorg er voor dat je paardje met een ander paardje apart komt te staan, en t probleem is zo opgelost.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:11

Erg herkenbaar, ik heb ook zo'n paard.
Op mijn vorige stal erg veel onbegrip daarover gehad.
Mijn paard is gewoon een "einzelgänger".. Red zich prima alleen, zelfs nog beter dan in een kudde.. heb ik het idee.

Hij staat nu bij 5 ponies van 1.30-1.45 m en daar heeft hij 1 maatje en de rest van de groep laat hem met rust. Geen gejaag, getrap etc etc. Dat gaat gelukkig goed.

Maar ik zou hem niet snel of eigenlijk nooit bij andere paarden introduceren. Dan maar een leventje alleen Lachen

leougly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 10:05

ik heb mijn paard inmiddels naar een andere stal gebracht waar hij alleen kan staan maar wel naast de andere paarden, hopelijk gaat het dan beter