Minimaal aantal uur wei/paddock?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

Re: Minimaal aantal uur wei/paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:39

Jahwoor hier ook 24/7 ALTIJD , we hebben prachtige ruime stallen maar daar staat ze alleen in na het 'werken' om op te drogen lekker te eten en dan gaat ze weer naar het weiland!

Idd war doriagni zegt, gelukkiger, lekker bewegen,en veel gezonder!

En waarom zou je ze s'nachts niet buiten willen?

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:55

Ongeveer 3 uur per dag Ja

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 07:42

Ik zou me dan niet gerust voelen + op die manier krijgen ze ook nog gewoon hun dagelijkse hooi + krachtvoer want ik zou niet weten hoe ze dat anders op die wei binnen moete krijgen, en die wei is niet genoeg om van te leven (+ te werken) voor men paarden...
Ik ben er namelijk zelf niet om ze het hooi of het voeder daar te gaan geven, en de manegeeigenaar gaat dat ook niet doen.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:07

Ik zou ook geen moeite hebben met ´s nachts binnen hoor. Ik heb mijn paard ook een tijd 24/7 buiten gehad en hij werdt er alleen maar slechter van. Er ston idd niet genoeg eten om van te leven en te werken. Een aantal andere paarden had daar geen problemen mee, maar bij de mijne zag je na 2 maanden de ribbetjes. Nu staat hij ´snachts op stal en kan hij rustig eten. Voor 7 uur loopt hij in de weide en ´savonds wordt hij tussen 7 en 8 uur lekker naar binnen gehaald. Is niets mis mee lijkt me!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:10

dat is toch nog altijd de helft van het etmaal op stal staan dus...

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:28

Die van mij krijgen naast hun 24/7 weidegang wel nog 's morgens en 's avonds krachtvoer en af en toe wat ruwvoer bij.
M'n merrie zou best wat mogen afvallen maar daar werken we later wel aan, ze mag zich eerst wat op het moederschap concentreren Knipoog
Als je natuurlijk de mogelijkheid niet hebt om ze nog bij te voederen is het mssn niet voor elk paard een ideale situatie...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:35

Allereerst super dat je je paarden nu vaker en langer naar buiten laat. Probeer dit zo lang en zo vaak mogelijk te doen als mogelijk is. En dan zie ik liever iedere dag even, als een hele dag binnen en de dag erna iets langer..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:41

Hoe langer ze buiten staan hoe minder problemen het opleverd om ze een dagje niet te rijden/longeren, etc.
Aangezien jij aangeeft minder tijd te hebben ivm studie zou ik zeker proberen om ze 24/7 buiten te zetten. Bijvoeren met hooi of krachtvoer is geen probleem. Hooi doe je bv in een paar grote tonnen en aangezien je de paarden toch elke dag even na moet kijken op wondjes, etc. kunnen ze dan meteen even een emmertje brokken krijgen als dat nodig blijkt.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:47

Persoonlijk vind ik wel dat het in het bericht lijkt of je je heel erg laat beinvloeden door de mensen op Bokt. Ik zou gewoon doen wat haalbaar is voor jou en de mensen die je helpen. Natuurlijk kun je advies vragen hier, maar uiteindelijk is het jouw situatie.
Als ik me laat beinvloeden door sommige mensen op bokt ben ik gewoon een dierenbeul en zou ik mijn paard moeten verkopen omdat mijn pony niet buitenkomt buiten de tijden dat ik haar rij. Er is gewoon niets in de buurt waar ze naar buiten komen en wat er is zit vol en heeft wachtlijsten (ik sta wel op een wachtlijst, maar volgens mij is dat ook een beetje vriendjes politiek)

Maar over je vraag:
Voor de dagen dat je ze zelf doet zou ik ze zo lang mogelijk doen. De andere dagen ben je afhankelijk van anderen dus zou ik al blij zijn als ze een paar uur buiten komen. Als je tegen hun gaat zeggen wanneer en hoe lang ze er uit moeten heb je kans dat dat ze het niet meer willen doen en dan heb je een groter probleem...

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:54

Mijn paarden staan vanaf april t/m oktober dag en nacht op de weide. November t/m maart s'nachts op stal en overdag bij redelijk weer toch zeker 6 tot 8 uur buiten (in de paddock) en bij heeeel erg slecht weer (gehele dag regen, onweer etc.) willen ze nog wel eens een dagje binnen staan, maar dat komt erg weinig voor. En we hebben een binnenbak, dus dan zorg ik wel dat ik ze nog rijd/longeer/losgooi.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:39

Het minimum vind ik de hele dag. Een nacht op stal is lang genoeg naar mijn mening

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:55

Het valt mij op dat iedereen het ideaal beeld schept. Tuurlijk moet een paard zo lang mogelijk buiten maar als het niet kan of in dit geval afhankelijk van anderen bent zou ik niet te hoge eissen stellen. er zijn genoeg paarden die er alleen uit komen om te rijden, een paard die minimaal een half uur per dag los komt heeft het al lux als je het zo bekijkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:02

Ik schep geen ideaalbeeld, mijn ideaalbeeld is 24/7 buiten met mogelijkheid tot schuilen. Hele dag buiten is dus minumum voor mij heeft niks met ideaal te maken

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:20

Mijn pony staat 's zomers langer buiten dan 's winters.
in de zomer zo'n 4 uren in de wei.
's winters als het slecht weer is niet buiten, anders in de paddock voor 2/3 uurtjes of 2/3 uurtjes op de wei Lachen.