Wat voor soort bak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Re: Wat voor soort bak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:13

En je moet de mest opvangen in een vloeistof dichte bak of betonnen plaat met opstaande randen

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:27

Heb je al wel een vergunning?

Ik vind dit een beetje klinken als een pennydroom, eigenlijk Bloos

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:58

runningkawa schreef:
Je mag zeker weten wel stalmest zo op het land uitstrooien van als ik het goed zeg van 1 febr tot 1 sept.
Gier moet geinjecteerd of onder geploegd worden Lachen

Ik heb als omheining ook lint, zie daar geen bezwaar in

Dan zal dat in Nederland anders zijn dan in België waarschijnlijk. Bij ons mag ook gewone stalmest niet open liggen op het weiland of de akker. Vanaf 1 februari tot 1 september is wel lang hé? En zo in de zomer, kan me voorstellen dat dat een stinkboeltje gaat worden eerlijk gezegd. Och ja, ik ken de wetgeving in nederland niet zo Clown
Ik denk dat het dan slimmer is om een mestplaats te maken waar je de mest verzamelt en dan 1x per jaar ofzo laat ophalen.

Maar er zijn inderdaad veel vergunningen nodig, allereerst om een stal te zetten, daarna om een piste aan te leggen want je mag normaal gezien niet zomaar grond ergens bijvoeren.

En dan al het werk, als je dit allemaal wil laten doen, dan gaat dit je een flinke duit kosten, zou niet in je schoenen willen staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:13

De mestbult moet op een vloestof dichte plaat met rand.

Maar het uitrijden/uitstrooien met een mestverspreider mag dus van febr tot en met september.
Deze vaste mest hoeft niet onder gewerkt te worden.
Gier, dunne mest van bijv de varkensboer uit een gierkelder moet wel ondergewerkt worden, door ploegen of injecteren.

Maar uitrijden van je eigen mest gaat dus niet op een klein stukje van 20 x 40.
Daar heb je wel wat meer land voor nodig.
Dan moet je het gewoon enkele keren per jaar op laten halen.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 15:26

Ik laat het denk ook dan wel ophalen want asommige boeren betalen ervoor. En dit is zekers geen penny droom?? Ik krijg m pas volgend jaar zomer we hebben nog een boel te doen eht huis bouwen en dan nog het land omploegen ligt namelijk vol emt stenen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:17

Betaald krijgen om mest op te halen?
Stuur die ook ff hierheen Haha!
Ik verwacht toch echt dat als jij je mest kwijt wilt, jij er voor moet betalen Lachen

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 17:48

runningkawa schreef:
Betaald krijgen om mest op te halen?
Stuur die ook ff hierheen Haha!
Ik verwacht toch echt dat als jij je mest kwijt wilt, jij er voor moet betalen Lachen

Oh mijn vriendin krijgt er voor betaalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:51

Dat is toch de omgekeerde wereld.
Wij hebben redelijk wat land en krijgen er dus ook voor betaald als iemand hier hun mest op het land mag doen.

Dus mest afvoeren kost normaal gesproken toch ook echt geld.
Dus vraag het bij de ouders van je vriendin nog maar eens echt na, denk dat ze zich vergist Lachen

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:23

runningkawa schreef:
Je wilt wel een eb en vloed bak, maar heb je ook enig idee wat de kosten daarvan zijn? Lachen

Wat kost zo'n bak dan ongeveer?

pmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:37

ik vind dat je gewoon nog een weiland bij moet kopen en ik vind 1 paard wel weinig.
Misschien moet je een andere kopen erbij.
Ik heb super veel paarden
een tip , arabieren zijn leuk !

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:42

de vorige post even negerend,
Is een 15x30 bak niks. Het is groot genoeg om lekker in te kunnen rijden en je hebt een heleboel landwinst. Iig meer dan genoeg om aan de zijkant te kunnen bouwen.
Waar ik sta ligt ook een 15x30 en het rijdt nog prima (voelt niet te klein)

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 10:35

pmeisje schreef:
ik vind dat je gewoon nog een weiland bij moet kopen en ik vind 1 paard wel weinig.
Misschien moet je een andere kopen erbij.
Ik heb super veel paarden
een tip , arabieren zijn leuk !

Ik heb geen geld voor nog ene hele mikmak aan knollen erbij Clown 1 paardje en een shetje erbij gaat prima Clown

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 10:36

lejo schreef:
de vorige post even negerend,
Is een 15x30 bak niks. Het is groot genoeg om lekker in te kunnen rijden en je hebt een heleboel landwinst. Iig meer dan genoeg om aan de zijkant te kunnen bouwen.
Waar ik sta ligt ook een 15x30 en het rijdt nog prima (voelt niet te klein)

Nou ik meot wle een wat grotere bak hebben want ik ben springruiter en als ik in zo'n kleien bak rij is niks. en zeker neit las je ene paard wil hebben groter dan 1.70 Clown meot wle groter hebben anders steken mijn bene eronder uit Clown

Manjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:42

Heé..
Nou.. Je kunt ook gewoon een heel stuk af zetten, en dan 20 x 60 bakzand er in gooien en de rest gwn gras maken.. Maar ik denk dat je dan het best gewoon die wei dan 40 x 40 of 40 x 50.. Als dat past.. xD

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 16:03

Manjo schreef:
Heé..
Nou.. Je kunt ook gewoon een heel stuk af zetten, en dan 20 x 60 bakzand er in gooien en de rest gwn gras maken.. Maar ik denk dat je dan het best gewoon die wei dan 40 x 40 of 40 x 50.. Als dat past.. xD

Nou ik doe gene 20x60 heb ik toch niks aan Bloos

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:13

moeilijk lezen hoor deze tekst. Suusje 92 heel veel succes, maar ook ik geloof dat je een beetje zit te dromen, ik neem dit neem dat, vervolgens kom je met een op merking dat je niet voldoende geld hebt voor meerdere knollen. en dan perse een paard van 1.70 anders steken je benen er onderuit ben je twee meter dan?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:19

penny alarm!!!!!!!!!

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:53

ElCid schreef:
penny alarm!!!!!!!!!

o heet dat zo. Knipoog weer wat geleerd Ach gut

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 15:17

OMFG penny alarm? Sorry hoor maar denken jullie dat ik uit me nek banketstaaf? Sorry hoor maar beoordeel mensne neit als je ze neit kent ofwtf dan ook. Dit is real en btw het gebeurt pas volgend jaar maar ik wilalvast weten wat de opties zijn en een pennydroom? pff gezeik iedereen denkt meteen dat als iemand voor eht eerst een paard krijgt en eht heel graga wilt en emt zulke topics aankomt dat eht ene penny is nou sorry hoor maar ik vertel de waarheid geloof je mij niet pech gehad!

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 15:22

Suusje92 schreef:
OMFG penny alarm? Sorry hoor maar denken jullie dat ik uit me nek banketstaaf? Sorry hoor maar beoordeel mensne neit als je ze neit kent ofwtf dan ook. Dit is real en btw het gebeurt pas volgend jaar maar ik wilalvast weten wat de opties zijn en een pennydroom? pff gezeik iedereen denkt meteen dat als iemand voor eht eerst een paard krijgt en eht heel graga wilt en emt zulke topics aankomt dat eht ene penny is nou sorry hoor maar ik vertel de waarheid geloof je mij niet pech gehad!

excuses vor mijn typtyfus Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:50

Als jezelf ziet dat er zoveel fouten in staan, waarom edit je die dan niet? Lachen

De manier waarop klinkt idd een beetje raar.
Oh dan neem ik dit en pak ik dat Lachen
Ik denk toch dat je ouders daar het eindoordeel in gaan hebben. En een goede bak maken kost in veel gevallen veel geld. En dan is het...ooh dan neem ik dit of dat eerder dat is het budget en zie maar wat daarmee kan Lachen

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:38

Suusje92 schreef:
Suusje92 schreef:

excuses vor mijn typtyfus Clown

typtyfus Boos! beetje hele stomme type fout vindt je ook niet ,of moeten we hier iets achter zoeken.

ook ik maak wel eens een typefout maar inderdaad kun je die in de lengte van dagen wijzigen.