Azzaro schreef:ik zou de peesbeschermers die je hier laat zien omdoen. Desnoods het eerste half uur alleen als ze haar gekkigheid kwijt is. Natuurlijk kan ze altijd gaan rennen of wat dan ook.
Gewone peesbeschermers vind ik niks. Ze worden hartstikke warm en veel paarden bij mij op stal hebben helemaal witte haren op hun benen gekregen doordat ze de hele dag met die dingen om staan.
Waarom longeer je haar niet even van te voren dan is ze haar gekkigheid kwijt en staat ze misschien rustiger op het land. Helpt niet altijd maar misschien bij die van jou wel?
Ik doe alleen de eerste dag en de tweede dag die 3 in 1 beschermers om als ze voor het eerst het land op gaan. Daarna heb ik niks meer om. Verstappen of verdraaien kan altijd ook met die beschermers. Ben je echt zo bang voor peesblessures dan moet je de keuze maken of je haar echt wel op het land wilt hebben.
edit: blessures kunnen natuurlijk ook met het rijden of wat dan ook ontstaan
Maar daar wordt je paard echt niet beter van. Veel bewegen is juist goed voor ze, zowel fyziek als mentaal.
) of wonden veroorzaken door het schuren van zand etc op de huid. Idd Mystic Tinker, worden dat type beenbeschermers veel te warm op het land. Bandages kun je wel goed vastmaken, maar worden ook te warm doordat ze er lang om moeten zitten. Zorg als het kan dat je paard eerst genoeg beweging heeft gehad voordat hij/zij het land op gaat.
.)