Prikkeldraad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Prikkeldraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:08

luna81 schreef:
waarom zou stroom op prikeldraad dan verboden moeten worden?? is zeker wel een stuk weiliger dan gewoon prikkeldraad! ok gewoon schrikdraar is het beste natuurlijk

zoals ik al eerder zei...dat als een dier vast komt te zitten in het prikkeldraad, zal hij ook nog steeds schokken krijgen dan. In prikkeldraad komen beesten nou eenmaal vaker vast te zitten dan in lint.

luna81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:42

maar in prikkeldraad met stroom komen ze minder snel vast te zitten dan in prikkeldraad met stroom lijkt mij, als ze voelen dat er stroom op staat gaan ze echt niet proberen er onderdoor te kruipen, bij gewoon prikkeldraad wel. die wei van ons mogen we niks aan doen dus de enige oplossing is anders een draad er binnen in zetten maar ja haflingers gaan daar in de winter echt wel doorheen!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 08:46

luna81 schreef:
maar in prikkeldraad met stroom komen ze minder snel vast te zitten dan in prikkeldraad met stroom lijkt mij, als ze voelen dat er stroom op staat gaan ze echt niet proberen er onderdoor te kruipen, bij gewoon prikkeldraad wel. die wei van ons mogen we niks aan doen dus de enige oplossing is anders een draad er binnen in zetten maar ja haflingers gaan daar in de winter echt wel doorheen!

Dieren (dus ook kleine wilde dieren) op de vlucht gaan/zijn er gewoon doorheen en blijven dan vast zitten.

Ik huur een stuk wei en die buren aan 1 kant hebben ook prikkeldraad boven het schapengaas.
Ik heb dus een schrikdraadje neergezet, zodat mijn paarden er niet bij kunnen komen. Wat wel belangrijk is om het gras daar wel te maaien, zodat ze niet/minder de behoefte krijgen om het te proberen te pakken te krijgen
Citaat:
maar ja haflingers gaan daar in de winter echt wel doorheen

Wat bedoel je hiermee?
Dat haflingers anders zijn dan andere paarden?

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 08:49

ja hoor, ik zie er hier in de buurt ook nog heel wat achter prikkeldraad staan. Gewoon omdat het koeënweiden zijn en er paarden bijstaan. Das dus meestal bij boeren dat je dat ziet

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 10:40

Ik weet het boeren kijken helaas niet zo nauw! gewoon omdat ze daar niet zo veel van af weten dat het gevaarlijk is! Pas als het te laat is gaan ze denken van ojee! Of niet!! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:44

Die boeren weten wel dat het gevaarlijk is, maar gaan ook voor het gemak van de rest van het vee.
Een koe zit minder snel in de draad dan een paard en prikkeldraad is nu eenmaal beter duurzaam dan lint.

Maar of je daar je eigen paard tussen zet is wat anders.
Mocht je dat willen doen zou ik op het stuk waar het paard loopt er altijd en stroomlintje voor spannen.
Zo duur is dat niet met prikpaaltjes. En de ellende die je hebt als erwat gebeurd is helemaal niet in geld uit te drukken.

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:46

inderdaad. mijn lease paard is meegeweest op ponykamp en heeft nu een wond in zijn onderlip.
Waarschijnlijk heeft ie prikkeldraad 'gegeten' Ach gut

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:48

wij zijn bij ons nieuwe huis nu bezig om al het prikkeldraad te vervangen met hout

Coleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:55

zowiezo moet prikkeldraad verboden worden!! wij mogen het aan het eide van ons land helaas niet weg halen omdat het van de gemeente is. Maar de paarden komme nooit rond dat stuk, en ze staan er al 10 jaar en nog nooit is er wat gebeurt. Tog zie ik als nog liever een hout of schrikdraad...

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:39

ik vind het slecht maar mensen hun eigen keus
bij ons in de buurt is nog 1 wei met prikkeldraad
en we zijn een boeren dorp
mijn pony staat ook achter schrikdraad