Welke borstel verwijderd echt al het vuil/zand uit de vacht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amyke

Re: Welke borstel verwijderd echt al het vuil/zand uit de vacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 14:54

Ik kuis mijn paardje niet Bloos
Alleen op de plaats van het zadel en de singel en de benen waar bandages of getten komen.
Ze staat full ime op wei dan heb ik ze liever vuil. Ze rolt haar niet voor niets altijd in het zand/modder in plaats van gras.
Soms als het echt te erg word,dan borstel ik gwn met de ros er wel is over en dat is het ook. Heb niet echt zo een roskam maar zo een roshandschoen...
Nu kun je zeggen van: nou mooi is dat,die kuist haar paardje niet Boos!
Het heeft redenen dat ze haar zelf vuil maakt.
Voor op wedstrijd kuis ik ze wel volledig maar ik denk dat een borstel dat al het stof/zand uit de haren verwijdert nog gemaakt moet worden...

silviaftmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 15:07

Bij mijn verzorgshet staat in de bak ook een oud paard van 39. Die ligt echt de hele dag te rollen en te schuren omdat ze dat zo lekker vind Haha!
Dat schuren is soms wel vervelend want dan haalt ze zich wel eens open. Dus ik poets haar altijd zoveel mogelijk zodat z'n behoefte's dan toch een beetje bevredigd worden.
Meestal helpt het niet veel want mevrouw is nooit tevreden.
Ik ben daar ook altijd minstens 1 uur aan het poetsen om het zand eruit te krijgen, gewoon met de ros, harde en de zachte borstel!

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:58

paarden stofzuiger indd
maar zeker ook gewoon onze grote vriend de rubbere rosborstel

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:02

Metalen rosborstel, harde borstel met lange haren en schapenwolhandschoen. Voor het hoofd vochtige spons en hele zachte kleine borstel. Wolhandschoen niet wassen, moet zo vet mogelijk blijven.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 02:58

Mijn favoriet zijn Gel Scrubbers. Ze zijn zacht en flexibel, maar stevig genoeg om ook het diepe vuil er uit te krijgen. Voor mij is het echt een uitvinding omdat we veel renpaarden hebben met een gevoelige huid en dit doet ze geen pijn. Je kan er ook de harde delen (benen, etc.) mee doen ... echt een uitkomst voor alle witte voetjes die graag in de mest liggen. Het fijne is ook dat ze heel makkelijk schoon te maken zijn; als je ze even de andere kant op buigt valt al het haar er zo uit.

Ik borstel wel altijd even na met een (hele) zachte borstel om zo het laatste stof er af te halen. Gel scrubbers maken alles goed los en halen het diepere vuil er uit, maar ze zijn niet dicht genoeg om al het fijne stof dat vrijkomt er af te halen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 07:23

Ik gebruik ook vaak een gel scrubber, zijn idd fijn als een paard wat gevoeliger is.