Hoe koker bij ruin schoon te maken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Julia_14

Re: Hoe koker bij ruin schoon te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:18

darwin schreef:
Oh, das altijd zo voor schut..............net of je je paard onzedelijk aan het betasten bent ROFL
En dan is mijn man altijd zo leuk, dan roept ie in ene "hoi", dus dan denk ik dat er iemand aankomt en schrik me rot, want zo wil je natuurlijk niet gezien worden.
Maar bij mijn ruinen lukt het ook niet, zo gauw ze maar denken dat je eraan komt trekken ze hem terug, echt mega iritant.
Maar in de natuur worden ze toch ook niet schoongemaakt Verward

In de echte vrije natuur leven ook geen ruinen he Knipoog

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:27

IndianLady schreef:
als de penis hangt en hij is vies dan spuit ik er babyolie op. Volgende dag is hij schoon. Soms met wassen of benen afspuiten hang ik even de waterslang in zijn koker.
Wat ik bij mijn fjord gemerkt heb is dat wanneer ik de velletjes eraf trek hij denkt dat ik een vlieg ben, maar wanneer ik euh Bloos zn penis vastpak en dan met mn andere hand grofweg de velletjes eraf rag hij het niet zo erg vind. En dat gaat nog veel makkelijker

Ja een beetje euhm naja trekbewegingen ja Tong uitsteken
Meeste mensen kijken je ook érg raar aan dan Haha! Koe << zo'n blik.
Hij vind het ook niet echt ..erg.. Haha! Clown Vork

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:29

Ik maak de koker van mijn ruin schoon met lauwwater. Gebruik wel een doekje wat niet kan pluizen.
Hij vind het niet erg, maar leuk ook weer niet.
Hij trekt zijn ding snel weer naar binnen haha

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:35

ik volg dit topic

mijn ruin vind het dus 3x niks. Tja soms kijken di emeiden van wat ben jij aan het doen. Ik zo iets wat jij nooit zou doen. Nou en dan hun gezichten. Ik heb daar echt scheit aan.

Alleen mijn haf laat het niet toe. Als hij hem eruit heeft (en nooit tot helemaal echt een klein stukje) dan probeer ik die vellen wel eens eraf te trekken. MAar dan krijg ik meer een trap haha. naja meer zo trap van rot op vlieg.

Soms doe ik het gewoon water in spuiten als ik hem toevallig sta te wassen. Maar dat vind hij ook niet leuk

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:38

Als bij Pablo zn pielie er uit hing..pakte ik altijd een babydoekje en maakt het schoon..Wij hadden het gelukt dat ie nergens om gaf dus ja.. Sigaar

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:41

Ik ga de tip van Indianlady eens proberen. Mijn verzorghaf heeft een ontzet gore piemel (vooral de eikel) maar schacht hem bijna nooit uit, en als hij het al doet en ik trek er een klomp (van vel kan je niet meer spreken Knipoog) af dan schopt hij gelijk.

Ik mag wel aan de schacht zitten en die spoel ik regelmatig uit met water en ga dan voorzicht met mijn gehandschoende hand (heb dunne latex handschoenen voor dit klusje) de schacht schoonmaken.

Bij ons op stal spuit een vrouwtje ook regelmatig een betadineoplossing in de schacht om het zaakje te reinigen, werkt bij haar ruin goed.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:52

Ik heb eigenlijk altijd merries gehad, maar heb nu 1 hengst en 2 ruinen, maar ik heb me inderdaad al wel vraag afgevragen wat ik ermee moet? Ik zie wel eens ooit dat ze uitschachten, maar alles ziet er netjes zwart en schoon uit. Moet ik er dan iets aan doen of niet?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:54

blacklight schreef:
Ik heb eigenlijk altijd merries gehad, maar heb nu 1 hengst en 2 ruinen, maar ik heb me inderdaad al wel vraag afgevragen wat ik ermee moet? Ik zie wel eens ooit dat ze uitschachten, maar alles ziet er netjes zwart en schoon uit. Moet ik er dan iets aan doen of niet?

Zolang er geen vellen of bonken viezigheid (vettigheid) aan zitten is het goed. Wellicht ben jij gezegend met schone schachten Knipoog

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:59

Kaat18 schreef:
blacklight schreef:

Zolang er geen vellen of bonken viezigheid (vettigheid) aan zitten is het goed. Wellicht ben jij gezegend met schone schachten Knipoog

Ja ik houdt het wel in de gaten, maar ze zijn gewoon altijd netjes schoon. Dus ik dacht, misschien kan ik er maar beter gewoon afblijven.
Maar ik hoop inderdaad dat ik gezegend ben dan haha.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:01

Zit er niet ergens een knopje waardoor die 'z'n ding' er uit doet? Clown Haha! Wassen jullie m met blote handen of met handschoenen?

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:02

ik doe het nooit. bij mijn ruin zit er geen zooi in. Lachen
Laatst bijgewerkt door Elinee op 22-08-07 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:04

Julia_14 schreef:
In de echte vrije natuur leven ook geen ruinen he Knipoog

Wel hengsten die niet dekken. Je hebt altijd van die bachelor groepjes....

Wij doen het ook nooit bij de ruin van mijn zus... Hij heeft een eigen merrie. Haar taak Tong uitsteken .

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:14

Ik heb het wel eens eerder op bokt gezet, misschien zelfs wel in dit topic..

Na het rijden hangt mn ruin altijd zijn flip eruit,
dus dan kan ik hem mooi schoonmaken..

Ik heb een plantenspuit met ongeveer 1/4 babyolie
erin, ongeparfumeerd, en de rest water..
Goed schudden voor je sprayd en dan sprayen maar!
Na een dag is hij dan helemaal weer schoon.. Lachen

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:49

Il0na schreef:

goeie tip ga ik ook proberen.....

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:09

Il0na schreef:

_O_ Goeie tip! De penis/koker van mij verzorgpaard is ook echt onwijs "beklodderd" met smegma, alleen zowel de eigenaresse als ikzelf hadden geen flauw idee hoe we dit goed schoon konden maken. Gelukkig schacht meneer bij het minste of geringste al uit, nu alleen maar hopen dat we er aan mogen komen Clown

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:22

blacklight schreef:
Ja ik houdt het wel in de gaten, maar ze zijn gewoon altijd netjes schoon. Dus ik dacht, misschien kan ik er maar beter gewoon afblijven.
Maar ik hoop inderdaad dat ik gezegend ben dan haha.

Zorg wel dat je eraan mag komen, stel dat het eens wèl nodig mocht blijken. Voor de rest inderdaad niks doen als daar geen aanleiding voor is.
enne in de natuur heb je waterplassen waar ze doorlopen, waardoor de boel wordt schoongespoeld. Probeer het maar; ga een eind door de zee of een meertje, moet je eens opletten hoe schoon ie daarna is. helaas hebben de meesten van ons geen meertje ter beschikking om de natuur te immiteren.

Nienke_Fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:07

ik heb ook een ruin, heb hem nu een jaar maar heb dus serieus nog nóóit gezien dat ie 'em zegmaar uitschoof Bloos
zelfs met plassen niet Nagelbijten / Gniffelen meestal zet ik er even de tuinslang op of ga er met een doekje langs maar nooit erin ofzo, straks beschadig ik nog wat? Bloos

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:11

laatst bij ons op stal is er een hele discussie over geweest over het wel of niet schoon maken van de koker.. de 1 vond juist van wel en de ander juist weer van niet.. de 1 maakte het met de waterslang schoon en de ander weer met een warm sopje en zeep.. en zo kan ik nog wel even doorgaan.. naar lang discuseren is iemand naar de vee arts gestapt en gevraagd hoe het nou werkelijk zat. het kwam er dus op neer dat je het beter gewoon kon laten voor hoe het was en niet te veel aan om poetsen:D Het was weer een ander verhaal als het paard zou dekken. maar hij zij gewoon lekker laten hangen en met rust laten.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:08

darwin schreef:
Oh, das altijd zo voor schut..............net of je je paard onzedelijk aan het betasten bent ROFL
En dan is mijn man altijd zo leuk, dan roept ie in ene "hoi", dus dan denk ik dat er iemand aankomt en schrik me rot, want zo wil je natuurlijk niet gezien worden.
Maar bij mijn ruinen lukt het ook niet, zo gauw ze maar denken dat je eraan komt trekken ze hem terug, echt mega iritant.

in de natuur wod hij gebruikt Vork Lachen
en daar zijn geen ruinen Vork

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:34

Ik ga dat baby-olie ook maar eens proberen, als dat 'sneller' werkt. Mijn ruin is *zó* vies; de vorige eigenaar durfde er niet aan te zitten...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:43

RolexandMe schreef:
laatst bij ons op stal is er een hele discussie over geweest over het wel of niet schoon maken van de koker.. de 1 vond juist van wel en de ander juist weer van niet.. de 1 maakte het met de waterslang schoon en de ander weer met een warm sopje en zeep.. en zo kan ik nog wel even doorgaan.. naar lang discuseren is iemand naar de vee arts gestapt en gevraagd hoe het nou werkelijk zat. het kwam er dus op neer dat je het beter gewoon kon laten voor hoe het was en niet te veel aan om poetsen:D Het was weer een ander verhaal als het paard zou dekken. maar hij zij gewoon lekker laten hangen en met rust laten.

Mijn Da zeid dat je hem juist wel moet schoonmaken. Met warm water en groene zeep. Ik doe dit altijd met een washandje en ga er zover mogelijk in, kan goed voelen waar het schoon is of smerig. Daarna goed uitspoelen met de waterslang. DA zei dat paarden kanker kunnen krijgen als het nooit wordt gedaan, vandaar dat ik dit ritueel met enige regelmaat toepas op m'n ruinen.

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:27

Hoi daar, ja genante klus. Ik stop wel eens een natte spons erin,(in zijn koker stoppen) laat dat een half uurtje zitten, terwijl ik manen aan het trekken ben, haal dan die spons eruit en doe dan de waterspuit erin. Al die zooi is dan losgeweekt en spoel je er zo uit. Wel op zachte manier een soort sproeistand niet een harde straal. Dat vind hij vast niet lekker

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 07:27

Moirsa schreef:
darwin schreef:

Maar wel hengsten die niet dekken Vork

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 07:49

eilleen333 schreef:
Moirsa schreef:

Maar daar is ook niet van bekend hoeveel problemen deze hengsten hebben..........

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:11

ikke schreef:
eilleen333 schreef:

Maar daar is ook niet van bekend hoeveel problemen deze hengsten hebben..........

Misschien hebben ze ze ook wel niet. Eerder in dit topic stond dat een DA had gezegd dat dat schoonmaken niet hoeft... Naja, ik heb dat probleem toch niet, ik heb een merrie Tong uitsteken .