wie heeft zijn paard buiten staan met dit noodweer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 14:34

Die van mij staat ook lekker buiten in de wei Lachen

En straks weer in haar paddock

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 14:35

Mijn paardjes staan ook gewoon buiten en ze staan gewoon rustig te grazen ........totdat er zo een harde windruk komt dan waaien al de bladeren en steendjes door de lucht, dan lopen ze een paar passen hard en dan gaan ze weer rustig verder met grazen.

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 14:36

Berdien heeft even een half uurtje in de buitenbak gestaan. Nu staat ze weer op stal, misschien dat ik haar straks nog even een half uurtje naar buiten gooi ofzo...

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 15:28

Me verzorgshetje en fjord staan ook gewoon buiten hoor, kunnen ze best tegen Haha!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 15:37

Mijn tinker heb ik vanochtend in de grote wei gezet. Als ik haar op stal laat wordt ze chagrijnig. Van de week had de stalbaas haar niet buiten gezet omdat ik het halster niet om had gedaan, heeft ze de hele dag in haar eentje op stal gestaan. Ze was woest Boos!. Dan heb ik nog liever dat ze dag en nacht buiten staat dus ik denk dat ik mijn stal opzeg en alleen nog weidegeld betaal. Tinkers vinden het prima om buiten te blijven ook al is het kouder of waait het.

Haflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 15:47

Hallo,

Wat een storm zeg! Bloos
Maar onze paarden staan gewoon buiten zoals altijd.
sins een paar weken gaan ze 's avonds wel in een buitenstal.

Lisan

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 16:06

Bij ons staat alles lekker binnen;zelfs de pony van een klant die al 10 maanden geen stalgeld heeft betaald en die ik per 1 oktober vriendelijk ,doch dringend verzocht had zijn pony op te halen.De box van deze pony is per vandaag weer verhuurd dus hadden we hem ten einde raad buiten in een paddock gezet.Hij zou hem gisteravond of vanochtend weghalen.Toen ik net van mijn werk kwam stond het dier er nog en hebben we maar een noodstalletje in de spuitplaats gemaakt.Ik denk toch niet dat er mensen moeten afspuiten vandaag Haha!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 16:24

Ben nog niet geweest, maar ik denk niet dat ze buiten zijn geweest (of weer naar binnen gehaald na een paar uur).
Het weer is hier vreselijk, allemaal takken op de weg en net is zelfs de voordeur opegewaaid. Een boompje is ook al weggewaaid *LOL*
Ben nog niet buiten geweest maar ik moet me er toch aan wagen voor het peerd...Wens me maar sucses en ik hoop dat ik niet wegwaai!

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:09

babs staat nu gewoon buiten.
als ze in de stal staat word ze alleen maar doller..
lekker laten uitwaaien die hap!:D

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:09

Bij ons mogen ze niet eens het gebouw uit, er zijn op het erf al een paar bomen omgewaaid en bij de kassen van de buurman (naast de bak en de paddocks) springen de ruiten eruit, dus we mogen van de staleigenaresse het risico niet nemen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:17

Het waait hier ook flink (dichtbij zee he Knipoog ) en vanochtend heb ik Rena even op de wei gemikt om uit te mesten , water bij te vullen en wat hooi/kuilgras in haar hooizak te doen. Lachen

In principe wilde ik haar wel buiten laten staan maar vind het toch wel onverantwoord... Scheve mond er staat hier zoveel troep , wei is achter een rijtje woningen met tuin dus kan ook vanalles uit komen waaien , en er staat een mega-grote boom in de wei die ook niet helemaal betrouwbaar is..bovendien voor de wei nog een oude stal waar van de week al een stuk golfplaten dak afgewaaid is , en Rena haar weidemaatjes staan ook binnen.
Dus nadat haar stallertje weer netjes was heb ik haar weer terug naar binnen gehaald , wilde ze niet natuurlijk Extreme duivel

Maarja straks nog even ernaartoe om avondvoer te geven , hoop dat de wind wat minder is dan gooi ik haar nog even los...maar ik ben bang dat het zulke harde pestwind blijft voorlopig.

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:23

Ik krijg de staldeur bijna niet open, dan klapt alles dicht aan de andere kant enz. Ik woon in Zeeland vlakbij de kust dus, ga ze nu liever niet buiten zetten aangezien er dus ook veel bomen staan, die het geloof ik ook niet allemaal lang meer houden Haha!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:46

Die van ons hebben vandaag een uurtje of twee buiten gestaan: ze wilden er graag uit maar na drie uur wilden ze er ook wel weer graag in!
Ik vind gewoon dat ze er elke dag uit moeten, anders staan ze ook maar wat op stal te kijken, worden ze ook niet vrolijker van. Bovendien hebben ze allebei een waterdichte deken dus: niet zeuren!

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:52

Hier worden ze helemaal knetter als ze niet naar buiten mogen, dus zijn ze er rond half 3 toch even uitgeweest. Na anderhalf/2 uur weer naar binnen, staleigenaar kreeg het koud.. Wou er persé bij blijven Lachen Gek waren ze namelijk wel behoorlijk.. Hebben alle hoeken van de wei gezien, 20 keer..

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 18:07

bij ons staan ze ook buiten.Want er is geen andere mogelijkheid.Alle vier met hun eigen uitloop stal.Natuurlijk ga ik wel regelmatig kijken naar de bomen en de draad,want ik wil zeker weten dat hun niks overkomt.Hier in de buurt zijn er al tig bomen afgebroken en omgewaaid maar bij de paarden nog niks,laten we hopen dat dat zo blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 11:02

Ben gisteren om 3 uur naar hem toe gereden. Het werd zo slecht hier, ontwortelde bomen etc. Op weg naar hem een reuzachtige boom midden op de weg. Hij staat nl aan de bosrand.

Zonde, want hij stond gewoon lekker te grazen en had zo iets van, he jij hier, gezellig. Maar heb hem toch maar binnen gehaald, omdat er allemaal bomen omheen staan. Zo kon hij wel lekker beschut staat. De volgende keer laat ik hem lekker uitwaaien.

Het bevreemde mij wel dat ik zoveel mensen bosritjes met hun paard zag maken. Ik hem hem die ochtend even gelongeerd op een open plek in het bos. Tot drie maal toe hoorde ik een keiharde knal van bomen die door de midden waren geknapt. Ik durfde het niet aan, de bossen in. Als je dan nu ziet wat een ravage het is.

Dan dan weer een groepje met enigzins onervaren ruiters die een gepland bosritje maken met geloof ik Manege van Loon. Omdat het gepland is, toch maar gaan, ondanks noodweer.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 11:25

Bij ons zijn alle paarden er 's morgens uitgeweest tot het al te erg werd met de wind en rondvliegende takken. Het scheelt wel of paarden in de wei lopen of in een paddock wat ze van het weer vinden. Als ze kunnen grazen maakt het weer vaak geen moer uit, staan ze op het zand te "staan" zijn ze het vrij snel zat hoor.

Toon lag heerlijk te slapen in zijn paddock, terwijl de takken om zijn hoofd vlogen...

straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 11:30

Onze pony`s staan bijna allemaal buiten. 24 uur per dag. Je moet alleen controle houden met zulk weer als gisteren.

straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 11:32

Onze pony`s staan bijna allemaal buiten. 24 uur per dag. Je moet alleen controle houden met zulk weer als gisteren.

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 11:33

ikke. ben gisteren de wei ingeweest. hihi werd bijna weg geblazen. heb ze ff gevoerd. sym kwam achter me staan om uit haar emmertje te eten. echt heel schattig. exel at de wortels van de grond die gelukkig bleven liggen Haha!
de terug weg naar stal was echt erg. het is nogal een end lopen door de wei. ik werd helemaal misselijk en draaerig van die wind. ik wilde het bijna opgeven. zo van kom toch niet meer bij het hek.
op stal heb ik echt zitten uit hijgen Haha!
het water van de wetering vloog over de weg. we zagen haast niets, maar de paarden ach de redde3n het wel. exel had nergens last van. sym vond het niet leuk, maar kon er meeleven Lovers
ze waren wel blij ons te zien, want ze kwam tegen de wint in en de regen in aan gegalopeerd Lovers

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 11:57

Die van ons staan ook altijd buiten, dus ook met de storm. Ze hebben wel een goede schuilstal en kunnen tegen het bos aan schuilen.

Het enige nadeel met buiten staan is dat ze zich al eens zo vuil maken dat het bijna onmogelijk is om ermee te gaan rijden omdat de modder in hun vacht doordrongen zit. Maar voor de rest niets dan voordelen: de dierenarts hoeft bij ons maar 1 keer per jaar te komen, voor de inentingen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 12:18

Bij mij stonden ze gisteren ook gewoon buiten, ze durfden alleen niet in de schuilstal, daar gierde de wind teveel omheen denk ik. Verder stonden ze heel rustig. Ik was zelf een stuk minder rustig Knipoog

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 12:41

Die van mij staan ook nog dag en nacht buiten zonder schuilstal,kunnen ze goed tegen hoor.
Ze waren gister heel rustig met die storm.