Stands, verboden of niet ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_ilse_

Re: Stands, verboden of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:06

massy schreef:
alleen als het lekker weer is Knipoog in de winter staan ze bijna heel de dag in stands. alleen tijdens de lessen niet en als ze even in de paddock mogen.

Van april tot oktober staan ze 3 á 4 dagen per week in de wei.. Iedere pony heeft zijn eigen verzorgster en komt er elke dag buiten de lessen uit..

Ik snap niet waarom jij aan alle kanten onze manege probeert zwart te maken.. Het slaat gewoon nergens op.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:19

Mijn ex-manege pony stond ivm droes in een box naast andere paarden. Paar dagen later wou een vriendin haar eruit halen. Ze rende zo naar de stands toe en ging erbij staan van '' zo hier wil ik staan'' De meeste ponys kunnen het wel aardig vinden met elkaar en ze hangen over het schot heen bij de ander.

(zit op dezelfde mange als hierboven Haha! )

Welldun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:43

Ik weet het niet zeker van datums van wanneer ze verboden zouden worden maar bij ons op de manege zijn ze toen wel een paar jaar geleden weggehaald en andere stallen neergezet omdat ze wel verboden zouden worden. ( maar wanneer precies weet ik niet)

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:50

Jullie hebben gelijk over de stands er is weinig plek om te liggen en ze staan elke keer in de zelfde houding . Maar wat als we alleen nog maar boxen hebben? De paarden hebben uiteraard een grotere stal en ze kunnen meer bewegen maar een box neemt meer ruimte in beslag waar door je minder boxen hebt. Wat je dan krijgt is of te weinig plek of 2 pony's in 1 box. Enw at als er geen plek meer voor andere paarden is? De enige optie's zijn of op het land- Je kunt je paard ook neit dag en nacht op het land laten. Of de slager en dat betekend dat er gezonde paardjes naar de slager gaan. Dus eigenlijk vind ik dat je stands en boxen alle bij moet blijven houden:)!!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:53

Ik geloof dat er 'n soort regel was dat ze niet meer gebouwd mogen worden, en dat als een manege verkocht en weer gekocht wordt de nieuwe eigenaar verplicht om de stands te verbouwen en niet meer te gebruiken... Maar dat weet ik niet zeker Bloos

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:56

friesiszwart schreef:
wat is er mis met een stand als de paarden overdag buiten lopen?

Is dat een serieuze vraag? Er is pas niks mis met een stand als een paard er nooit in hoeft te staan.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:00

Anouska15 schreef:
Jullie hebben gelijk over de stands er is weinig plek om te liggen en ze staan elke keer in de zelfde houding . Maar wat als we alleen nog maar boxen hebben? De paarden hebben uiteraard een grotere stal en ze kunnen meer bewegen maar een box neemt meer ruimte in beslag waar door je minder boxen hebt. Wat je dan krijgt is of te weinig plek of 2 pony's in 1 box. Enw at als er geen plek meer voor andere paarden is? De enige optie's zijn of op het land- Je kunt je paard ook neit dag en nacht op het land laten. Of de slager en dat betekend dat er gezonde paardjes naar de slager gaan. Dus eigenlijk vind ik dat je stands en boxen alle bij moet blijven houden:)!!

Je kan ook twee pony's in een box zetten, beter dan twee pony's in twee stands.. En als er dan nog niet genoeg plek is, een paardje kan ook verkocht worden hoor, hij hoeft echt niet gelijk naar de slacht... En daarnaast denk ik dat een pony bij de slacht beter af is dan meer dan 20 uur per dag in een stand naar de muur staren....

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:47

Anouska15 schreef:
Je kunt je paard ook neit dag en nacht op het land laten!

oh nee? wie heeft je dat wijs gemaakt???

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:45

wij hebben er nog een paar op de manege. saar staan (stonden) in de winter soms kleine pony's in. die pony's hebben dan wel 2 of 3 stands voor zich zelf. en staan lang genoeg vast om te gaan liggen enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:50

Ik heb serieus waar een discussie gehad met een "medewerker" cq vrijwillige hulp van de "hippische onderneming van het jaar". Zij beweerde bij hoog en bij laag dat stands paardvriendelijker waren dan boxen.

eeehm, oke...

_ilse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 07:52

Anique_Vaandrig schreef:
Ik heb serieus waar een discussie gehad met een "medewerker" cq vrijwillige hulp van de "hippische onderneming van het jaar". Zij beweerde bij hoog en bij laag dat stands paardvriendelijker waren dan boxen.

eeehm, oke...

Dat niet, maar ik geloof niet dat 'onze' manege ponys het erg vinden om er in te staan.. Ze vinden het wel gezellig en komen er veel uit..

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:57

joh, vraag 't ze eens....

wat denk je waar een paard voor zou kiezen? stand, box of weiland?

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:04

Hier staan de pony's gedeeltelijk ook in stand. 's zomers staan ze dag en nacht buiten en 's winters ook de hele dag. Dat komt er dus op neer dat ze alleen in de winter 's avonds & 's nacht op een stand staan. Bij ons zijn de pony's in stand waarschijnlijk gelukkiger als de pony's in boxen. Ze hebben meer contact met soortgenootjes, krijgen ipv. 1 keer twee keer per dag stro om van te eten en op te liggen en ze mogen veel meer naar buiten.

Wat is er erger?!
    Een paard wat 23 uur per dag in een ruime box staat en 1 uurtje wordt bereden?
    Een paard wat 's nachts in een stand staat en de hele dag buiten mag spelen en wordt bereden?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:07

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 20:53

Het is niet de bedoeling dat het een discussie werd.
Ik wil gewoon weten of ze nou wel of niet verboden zijn Lachen .

Heeft iemand een duidelijk antwoord ? Lachen

Gr,
Sabinee__

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 07:51

ik dacht dat als men nieuwe stallen wil bouwen, dat het geen stands mogen zijn. Denk niet dat bestaande stands worden afgebroken. Er mogen gewoon geen nieuwe bijkomen.
Groetjes
xxx