Ja niet overal gebeurd dat, hoeveel je ook betaald. Ben vorige maand heel laat in de avond vertrokken nadat ik foto's had vergeleken met maand ervoor. Schrikbarend. En na meerdere malen wat erover gezegd te hebben en zelfs eigen voer gekocht, kwam die toch niet aan. Dus de vraag was toen dus ook, krijgt hij wel mijn voer??
Daar kreeg ieder paard 1 schep krachtvoer smorgens en sávonds. En soms 1 plakje hooi als ze binnenkwamen. Tja voor die van mij helemaal niet genoeg.
Nu staat die al een maand op een andere stalling, waar ik het voer van de stalling zelf, van te voren klaarzet. Dus kan ik zelf bepalen hoeveel die krijgt. Ook hooi leg ik voor smorgens klaar en als ik de stal gedaan heb, leg ik een echte grote berg hooi in zijn stal voor de middag/avond. En ja het verschil kan je nu langzaam beginnen te zien. Niet alleen aan zijn lichaam, maar ook aan de stal (poept nu meer, haha)
Verder vind ik belangrijk dat de stallen stevig zijn, liefst stenen tussen muren, een luik zodat ze met hun koppies naar buiten kunnen kijken. Voldoende licht en verse lucht. Weidegang (voor sommige paarden hele dag, voor sommige halve dagen. zoals voor die van mij, die heeft het na een uur of 2 a 3 helemaal gezien en wilt dan echt naar binnen), weidegang afgezet met goeie nette schrikdraad, wasplaats zowel koud als warm, mooi en goed hooi en stro, goeie krachtvoer en andere voeding, en vooral veel ervaring met paarden verreist van de staleigenaar (zodat als er wat is met je paard, hun je kunnen waarschuwen en al de veearts kunnen bellen).