Ik kan me héél goed voorstellen dat je de arthrosebenen warm wilt houden. Waarom?
Ik weet hoeveel pijn kou doet in gewrichten waar het kraakbeen niet meer helemaal zuiver is.
Heb zelf geen arthrose, maar wel twee verrotte knieën. In principe weinig last van, tenzij ik ga hardlopen, dan zijn de klappen te hard. Of als de kou erop slaat en dat is écht geen pretje.
M'n vriend heeft wel lichte arthrose in een knie, proces is geremd doordat de oorzaak is weggenomen, maar ook hij heeft daar last van als het koud is. Sporten geen probleem, maar sporten in de kou buiten.... potverdorie, wat is dat een pijn ín je gewricht.
Oplossing? Gewrichten warm houden. We hebben dus kniewarmers in huis, helaas zakken die af tijdens het lopen. Maar een lange onderbroek en/of kniekousen extra hoog optrekken werkt wel. In ieder geval zo goed dat m'n vriend mèt een arthroseknie kan trainen voor het EK.
Dus.... ik zou dat paard zeker met professionals choice beschermers om buiten zetten, zoals iemand al als suggestie aanbracht, en dan de bootcovers er overheen.