Veel geld voor lease haflinger?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aisie

Re: Veel geld voor lease haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:16

Jeetje wat een bedrag om een pony te leasen! En dan moet je nog uitmesten ook en de hoefsmid betalen Ach gut
Volgens mij zijn er echt wel goedkopere adressen te vinden, dit is echt absurt.

Ik vraag nooit iets aan mn bijrijders, die mogen gratis zovaak komen als ze willen en hoeven nergens aan mee te betalen.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:25

sorry maar dit vind ik echt te gek voor woorden, je kan net zo goed een eigenpaard kopen zo.
die man/vrouw maakt gewoon winst op je :s

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:29

ik vind ook erg veel geld
randstad is idd duurder, wat betaal je er als je zelf eigen paard stald?
Ik verleas mn pony voor 60 pm, verder zijn alle kosten voor mije n mogen die mensen zovaak en zoveel mee doen als hun willen.
paardje bij gebaad en ik ook, ik wil dr nl niet wegdoen, maar tijd heb ik er ook niet meer voor. Soms rijd ik nog met haar, vindne die mensen ook fijn, word ze iets meer aan het werk gezet namelijk.

Ik zou toch zoeken voor ander bijrij paard, en anders een eigen paard kopen. Voor 350 pm moet je die toch makkelijk kunnen onderhouden

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:54

Die mensen maken echt pure winst op jou hoor! Ik zou echt zelf een paard gaan kopen en onderhouden van dat geld, of zoek een bijrijpaardje in de buurt. of word verzorgster. Dat scheelt veel geld geloof me! Succes maar laat je niet uitbuiten door die mensen! Nog een vraag vinden jouw ouders dat niet te veel dan???????

Layla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:57

dat is echt teveel! Scheve mond, daar kan je een eigen paard voor houden.

kimly890

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:57

dat is wel heel erg veel ik betaal nog niet eens zoveel vooor een eigenpaard ...

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:01

Dat zou ik nóóit betalen voor een lease paard.
Voor dat bedrag kun je een eigen pony onderhouden.

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:45

Dat is wel erg veel hoor!!! ik zelf heb dan 4 eigen paarden en let wel aan huis voor 100 pm. nou lijkt mij dat jij voor 350 pm echt wel een leuke pony/paard kan stallen bij jou in de buurt, ik zou zeggen stop bij die pony en ga een tijdje sparen voor een eigen pony! maar het is jou keuze we horen wel hoe het af loopt.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:35

Ik vind €350,- ook wel erg veel. Nagelbijten / Gniffelen
Meestal betaal je voor een leasepaard zo rond de €100,- per maand als ik het goed heb. (kan meer, kan minder zijn). Maargoed, van die €350,- kan je zo ongeveer een eigen paard/pony onderhouden!

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 15:34

Tsjonge Ziek echt belachelijk veel geld!!!

Het duurtse wat ik ooit voor een lease heb betaalt is 100 gulden per maand.

Heb nu een eigen paard, daar ben ik 100 euro in de maand aan kwijt.
excl. smit, ontworming, DA en extra's.

Iris_Lab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 15:40

wOow, Je kan denk beter voor een eigen paardje dan sparen! Je ben dan nog goedkoper uit ook!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 15:45

Men.................das echt een schofterig bedrag hoor!! Als ik jou was zou ik 4 maandje sparen en zou ik van die 4 maanden een eigen haffie kopen die ik vervolgens voor €250 zou stallen! Die €100 zou ik sparen voor de hoefsmid en onzvoorziene kosten.

Ik woon ook in de randstad, maar voor dat bedrag heb ik wel TWEE paarden all-inn gestald staan!

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 15:56

Ja, de mensen waar je bij least zullen wel in hun handjes knijpen! Het is echt veel te veel geld, voor dit bedrag had ik mijn eigen (groot!/veel eten)paard dus ik vind het echt onredelijk!Ik weet zeker dat ze er nu geld aan over houden...
Ik zou zeker overwegen om je eigen paard te nemen of ergens anders te leasen!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 15:59

tja ik weet niet of het te veel is. bij ons betaal je ook 230 in de maand ecxl. hoefsmid veearts en ontwormingen, daarbij komt het ook nog dat je in de randstad staat.
Ik zou gewoon met de eigennaar praten, dat je het een hoog bedrag vind er waarop hij het gebaseerd heeft..

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:59

Hoe durven ze het te vragen! De stalling kost voor mij 220 euro, en de hoefsmid eens in de 5/6 weken 35 euro. Ontwormen kan je zelf, en kost bijna niks. Spaar anders je geld op en ga een paard verzorgen waar je niks voor hoeft te betalen, of 80 euro per maand. Dan kan je straks voor dat geld een eigen paardje kopen en ben je goedkoper uit dan nu en heb je er veel plezier van!

mardeleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 00:29

Dat is veel. Ik betaal 35 voor 2x per week rijden en verzorgen mag ik elke dag

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 00:42

Bloos ik zou het niet eens durven vragen aan iemand. Hier kan ik 2 EIGEN paarden ruim voor wegzetten. hoop dat je in onderhandeling gaat!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 01:01

Love_Beau schreef:
jaa. veel he Gaaaap.. mag er op rijdne wanneer ik wil en krijg ook les maar das ook weer 10 euro.. en denhaag en omg. is altijd veel duuder maar als ik dit zo hoor van jullie is het wel errrug veel!. idd. en niewe hoefijzertjes moet ik idd ook zelf betalen..

Ik heb me verzorgpony in delft. En ik betaal helemaal niks. Ik vind betalen voor een verzorgpony zowiezo al onzin, maar dat even voor me gehouden. Ik vind dit ontzettend veel geld, en zoals al vaker gezegt. Voor dit geld kan je je eige paardje stallen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 01:48

Volgens mij hebben de eigenaren geen leaser voor hun paard gevonden, maar een geweldige melkkoe!!!!!

Jeetje, wat wordt jij uitgemolken zeg!!! Belachelijke prijs, Randstad of niet, echt niet normaal!!!

Love_Beau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 09:38

Ik denk dat ik met mijn leasepaardje ga stoppen..
ten eertse betaal ik 350 in de maand kan ik alleen maar op rijden in de bak, niet naar buiten en hij wordt soms gebruikt in de lessen..dat hoort tovh niet bij een leaspaard?
en toen ik aankwam op stal stond hij ineens in een andere box..
kan ik beter op zoek gaan naar een goedkoper exemplaar?
een paard of pony stallen is nog goekoper. daar betaal je 250 voor in de maand (voor een eigen paard/pony)
helpp!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 09:44

Lijkt me ook verstandiger dat je of iets anders zoekt, of gaat denken aan een eigen paardje!
Zijn er meer mensen daar die zoveel moeten betalen dan?

Love_Beau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 09:47

350 is de prijs voor leasen per maand. alles incl. behalve hoefsmid.. maar ik mag niet (meer) buiten Wandelen (!) wegens een klein incidentje vorige week.. dus nu alleen maar rijden en poetsen.. als je een eigen paard/pony stalt ben je 250 kwijt. incl. stro hooi etc..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 09:51

Jeetje kun je niet beter een paar maandjes sparen en dan zelf een paardje kopen en daar stallen? Scheelt nog eens 100 euro per maand.
Hoefsmid zelf betalen bovenop dit bedrag vind ik ook erg raar.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 09:57

Er zit natuurlijk een verschil tussen het bijjdragen aan de kosten van een verzorg of bijrijdpaard en een paard leasen van een manege. Dit is een bedrijf dat geld wil verdienen aan zijn paarden (volkomen terecht natuurlijk) Het voordeel van het leasen van een paard is dat je niet hoeft te investeren in een eigen paard en dat de risico's qua ziekte enzo voor de eigenaar zijn (verhuurder dus)
Maar aangezien Haflingers goed te betalen zijn op het moment zou ik idd een maand of 6 die 350 euro apart leggen. Dan kan je ook een eigen pony kopen.
Ik zou het voor dat geld trouwens beslist niet accepteren dat het soms in de les mee moet lopen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:45

Ik zou in jouw geval ook sparen voor een eigen pony en eventueel in tussentijd een andere (gratis of betaalde) bijrijdpony zoeken. Zorg dat je een reserve potje opbouwt voor grote onkosten en de aanschaf van je eerste eigen spullen van je toekomstige pony.

Houdt daarna die 350 euro altijd gereserveerd. Zoek een stalling tot zo'n 200 euro per maand en dan heb je genoeg reserve voor de overige onkosten en eventuele kleine probleempjes en benodigdheden.

Ik snap heel goed dat een manege moet verdienen, maar jij kunt er voor kiezen of ze dat via jouw verdienen of dat ze een ander moeten zoeken...
Ik zou dat dus niet doen, zeker niet omdat het duurder is dan de stalling, er beperkingen zitten op het gebruik van de pony (alleen poetsen en in de bak rijden) en die ook nog gebruikt wordt in de lessen... Zoek voor mij maar een andere gek zou ik zeggen...

Succes met je beslissing...