De normale prijs voor een wei (huur)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: De normale prijs voor een wei (huur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:23

Zaina schreef:
ik heb mijn paarden in een weiland van een boer staan.
daar betaal je 75E per paard per maand, in de winter krijg je dan ook kuil er bij inbegrepen.
het zijn mooie grote weilanden met een gezellige kudde paarden en ponies

Oohja ik heb ook nog een hengst op de weide staan en daar betaal ik 50euro per maand voor.
Behalve als ze bijgevoerd moeten worden (kuil) dan betaal ik 65 euro, maar die man heeft zoveeeeeeeel land (heel natuurgebied) dat er voor die paar paarden altijd voldoende gras is.
Ik heb in de 2 jaar dat hij er staat 3 x 65 euro moeten betalen..

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:25

*hihi* dat klonk best grappig, alsof je vergeten was dat je ook nog ergens in een weiland een hengst had staan Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:41

Zaina schreef:
*hihi* dat klonk best grappig, alsof je vergeten was dat je ook nog ergens in een weiland een hengst had staan Knipoog

haha, ja maar die wei huur ik niet echt zoals de andere wei.
De wei waar mijn hengst instaat staat hij samen met andere jonge hengsten van andere mensen.
En ze wisselen van weide, dus dat voeld niet aan als jou weide! Knipoog

En de andere wei, die is echt voor mij zelf..
Daar staan mijn paarden in en geen andere paarden.

Maar ik was het inderdaad vergeten.
Niet de hengst, maar de weide dan he? Knipoog
Ik kom er elke dag omdat hij een dikke knie heeft, vergeten gaat nu niet echt, haha

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:43

Ik denk dat de prijzen er kunnen verschillen en het hangt er ook af waar je iets huurt/pacht en voor hoelang. Wij pachten bijvoorbeeld onze wei van +-3 hectare voor €100.- per jaar, het hele onderhoud van de wei (palen, gras enz.) doen wij dan wel zelf. Wij bepalen wel hoeveel paarden erin staan en wanneer dat is erg prettig.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:53

Haha!
zie onderschrift

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:57

ik betaal 50 euro voor shet
hebben groot land schuilstal padock en eigen box
met hooi en stro.
en alles word gedaan

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:31

wij betalen per jaar 750 euro voor 1.2 hectare land. dit word gemaaid door de boer en water is inclusief.
verder geen voorzieningen,maar ach, ligt direct aan ons erf, dus daar hebben we de bak etc Ja

is dur 62.50 per maand Clown

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 06:20

Ik heb nu zelf een wei met stalling gehuurd voor €50,- per maand. De wei is een hectare en de stal is ruim met automatische drinkbak en in de wei kan ik makkelijk water vullen in een grote plastic bak. En hij staat bij mensen thuis, dit er wordt ook nog op gelet. (Onderhoud wordt gedaan)

lissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:13

Ik denk dat niemand lager kan gaan dan mij,ik huurde voor 25€ per maand (ja je leest het goed)
-Een moderne stal met 2 boxen en dan bedoel ik geen bouwvallig stalletje,neen echt een luxe stal
-2 automatische drinkbakken (geen emmers) in elke stal
-elektriciteitsvoorziening
-plaats voor hooi & stro op te bergen
-zadelkamer
-ruim weiland voor 4 of 5 paarden met 3 ingangen en watervoerziening(was wel voor koeien,zo 1tje die uit de grond komt,maar ze snapte et)plus nog een goede omheining met stroom erop
-plaats voor de mest die in beton gegoten was
-er was wel geen piste maar wel mogelijkheid om er 1 te plaatsen

En nog eens een makkelijke baas waarvan je alles in stal mocht veranderen,piste bouwen,muur ingooien zodat je een soort inloopstal kan maken voor je paardje enz... Vork
Het nadeel was wel (nuja nadeel) dat je alles zelf moest doen,zoals voederen,uitmesten,....

Maar nu ik geen paardje meer heb,heb ik dit niet meer nodig,maar als ik er terug 1 voor mezelf heb weet ik waarnaartoe Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:51

Zo lissetje dat is echt heel goedkoop!

De huurprijs van een wei hangt denk ik heel veel af van waar je woont en bij wie je huurt. Ook betaal je natuurlijk voor de kwaliteit van de wei.

crmnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:24

Ja dat is indd wel heel goedkoop, daarvan ben je vast 1 met de laagste prijs haha..

Meestal ligt het ook aan hoeveelheid weiland, wat er aan gedaan moet worden met onderhoud, doen anderen dat of jezelf.. en indd zoals linda zegt de kwaliteit.

lissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:41

en wat ik nog vergeten te vermelden was,voor de stal was een grote soort parking (maar echt groot) en ja had een oprijlaan naar de stal die beveiligd was met een poort met code,ik heb toevallig dit plekje gevonden als ik met m'n fiets passeerde (kan je zien vanaf de grote weg) ik ben even gaan kijken want de poort stond open en liep de eigenaars dochter tegen het lijf,ze zei dat deze stal al minstens 1.5jaar leeg stond....
Wel ligt er nergens bos of zoiets omheen.... dat is een nadeel

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:44

Mijn wei huur ik voor 400 euro per jaar. Is niet zo groot, ongeveer 3500 m2 schat ik, maar wel met een schuilstalletje.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:52

zuid holland, 85,00 euro in de maand dan is er een goede afrastering stroomkoord en houten hekwerk, tevens is er leidingwater beschikbaar. Paarden hebben meer dan voldoende gras en er hoeft niet bijgevoerd te worden.

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:54

Wij hebben een eigen weiland en dit kost ons ong 230 per jaar... erg fijn Ja we pachten het van de gemeente.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:25

grobo schreef:
@ suffie: Heb een huurcontract of een pachtcontract?

Ter algemene informatie: de pachtwet wordt (weer) verandert. De wijziging gaat in per 1 september 2007.
zie: http://www.hetlnvloket.nl/pls/portal30/ ... LI2007.DOC
In het de link genoemde tabel op de 1 na laatste pagina voor de maximale reguliere pachtprijzen voor los land voor 6 jaar en langer kon ik niet op het internet vinden. Dat wordt het lnvloket even bellen.....

Naar mijn mening is het grootste verschil dat land wordt gepacht voor korter dan 6 jaar geen toetsing meer plaatsvindt op de pachtprijs. Ik verwacht dus dat daardoor de (huur/pacht)prijs van land voor een kortere duur van 6 jaar daardoor onredig veel zullen stijgen.

Slimme opmerking van jou, maar wij waren ook slim. Toevallig pachten wij deze grond en zou de pacht tot 1 jan. 2008 lopen. Nu hebben wij in overleg met de eigenaar het contract vorige maand al verlengd met een nieuwe 6 jaar. Wij kunnen het dus nog de komende 6 jaar voor dit bedrag huren en hebben zekerheid. Tegen die tijd zien we dan wel weer. We hebben namelijk zelf ruim 40 ha, maar dit stuk is ideaal voor de paarden en droge koeien. Een echte bosweide met mooi ruig en stengelig gras zonder onkruid.

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 00:05

Wij betalen voor kleine pony's 50 euro en in de winter 60, en voor de rest van de maten 60 zomers en in de winter 70. Knipoog (en in de winter worden ze bijgevoert)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 00:06

FieroSB schreef:
Ik heb gemerkt dat de prijzen ook erg beinvloed worden door de regio waar je staat (en daarmee dus ook de kwaliteit van de grond/grondsoort). Ik sta nu in de randstad en betaal 80,=. Hogerop in het land kun je soms al voor 50,= terecht.

Wil je daarmee zeggen dat de kwaliteit van grond en gras in de randstad beter is?

Welldun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:41

Ik huur ons land bij een boer daar betalen wij €120 p.m en dan mogen ze de hele dag staan en dan gaan ze 's avonds weer naar binnen want ik vind het niet prettig om me paard 's nachts buiten te laten staan.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:03

wij betalen voor 2 hectare 1000 in het helle jaar. ik sta er met 1 paard waar van de 2de opkomstig is. en me vriendin staat er met 1 dus we betalen ieders 500 in het jaar. we mogen er zo veel paarden neer zetten als we willen. en als er iemadn bij komt met een paard dan worden de kosten minder voor ons. we hebben een grote schuil stal. en onderhoud van de wei doet de eigenaar.

we wonen trouwens in overijssel