Lange manen tips!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Re: Lange manen tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:13

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:15

de manen van mijn paard groeien snel genoeg, alleen zijn ze spijtig genoeg zo dun (haar manenkam is ook vreselijk dun, dank maar max 1cm breed of zo))

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:20

De manen van onze Lusitano hengst zijn altijd ingevlochten. 1 x per week vlechten eruit en voorzichitg kammen/ borstelen en evt. wassen en wat creme spoeling, dan weer in de vlecht. Soms doen we er antiklit in, maar alleen die waar geen siliconen inzit. Als je dat vaak gebruikt zonder te wassen gaat het haar daar juist van afbreken.
Onze 2 jarige paint doen we nog niets aan, die groeien prima zonder enige hulp en ze zijn nog niet zo heel erg lang, dus vlechten we die nog niet.
De manen van mijn Arabier zullen nooit langer worden dan de breedte van zijn hals ( iets minder zelfs), maakt niet uit of ik vlecht of wat dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:37

Ik kam de boel gewoon eens in de week. Ik spuit er eerst equistar in en dan borstel ik ze met de borstel van Oster (geweldig ding). De staart klit hier niet op een of andere manier Go jij! Go jij! Verder doe ik er niets aan. Hij net twee, dus het groeien gaat nog wel even door.
Afbeelding

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:44

Ik vz een paar haflingers en elke week vlechten we ze in halen het 1 dag eruit en alleen dan kammen we ze 1 x door en dan gelijk nieuwe vlechten erin, en sinds dat we dat doen ( doen we nu ong. een half jaar ) zijn de manen ong. het dubbele gegroeid, en goed dik geworden! Maar bij 1 wil het niet lukken die manen worden gewoon niet langer maar wat ze afgeschuurt had is er weer helemaal bij Ja en misschien is het ook wel genetisch bepaalt, maar bij ons helpt het vlechten super!
zal binnenkort foto's plaatsen

Mells

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:07

Mmm zal ze dus maar minder kammen en vlechten. Ze groeien wel als kool maar blijven dus zo dun. Genetisch helaas ...???
Wordt straks leuk als we het najaar weer op wedstrijd moeten, kan ik pingpongballen vlechten met die lange manen hahaha....

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:31

Inderdaad niet zoveel kammen.
Ik deed dat in het begin met de staart. Altijd maar de borstel erin met de bedoeling hem vol en schoon te krijgen. Gevolg was juist dat de staart steeds ieler werd. Later ook daar niets meer aan gedaan, behalve 4x per jaar wassen (2x vaker dus dan de manen) en dan antiklit erin en even goed uitpluizen (met de hand, draad voor draad bijna). En onderaan knippen (gaat ook 4x per jaar zo'n 10 tot 15 cm vanaf zodat hij niet over de grond gaat). En zie hier het resultaat ... niets iels meer aan:

Afbeelding

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:17

Afbeelding 1 van de haflingers dit was nog tijdens het vlechten ( was al een tijdje terug ) maar nu zijn de manen nog langer Haha! alleen hier nog geen foto van vooral aan de linkerkant vlakbij de schoft is het langer geworden Ja

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:17

Ik had dus het geweldige idee om de manen in te spuiten met manen spray en daarna in te vlechten, maar nou zei de verkoopster in de ruiterzaak dat de vlecht er dan net zo hard weer uitglijdt....
Uiteraard zei ze dat pas nádat ik het spulletje had betaald Clown