Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
brekebeentje schreef:Als er een jaarlinger bij in loopt, zal die denk ik de boosdoener zijn.Je kunt er van alles in smeren maar het zal doorgaan.Kan er niet een groepje gemaakt worden apart met jaarlingers?Wij hebben het hier ook meegemaakt, en hoe meer je er insmeert en bv een staartzak of vlecht dan word het alleen maar aantrekkelijker voor de tegenpartij.Want als er iets vreemds in hangt dan gaan ze de gelijk weer onderzoeken en ja hoor kun je ook weer leuk mee spelen.
)
khirshanta schreef:Wat je kunt doen is een staartzak, sterke kleurstof erop doen, en dan omhangen. (kleurstof zoals bij schapen ook weleens te zien is). Het paard met de gekleurde mond is de boosdoener.
dat kan je duidelijk zien aan piekende haartjes en/of kale plekken bovenop. 

Marjolein_18 schreef:Misschien is Anouk wel de boosdoener.
Maar het zal dan toch een paard zijn die niet bang is voor Alejandro, want Anouk is echt schijtsbenauwd voor hem.
miep1979 schreef:Mijn paard doet ook staartschuren, maar dan alleen de onderkant, hiermee wil ik zeggen dat een paard niet altijd een "beschadigde" bovenkant van de staart hoeft hebben om toch wel staart te schuren. Mocht het nou wel zo zijn dat er echt een staartenknager bezig is, lijkt het mij dat niet alleen jou paard het slachtoffer is, maar meerdere paarden. Je kan dan eventueel het varkensspul proberen, dit stinkt vreselijk, als je het opspuit handschoenen aandoen en je kleren echt wassen, buiten opsmeren anders stinkt de hele stal ernaar, dit is echt een vies goedje, maar werkt wel.
(en het stinkt als de t#ring!!!
)

git schreef:klinkt natuurlijk weer raar, maar afgelopen olie werkt. Ook bij hout, waar cribbox of antibijt faalt.
Gewone olie dus die uit een motorblok komt. Schijnt zo ongelofelijk smerig te zijn. Je moet wel in de gaten houden wat er dan gebeurt, want onbeperkt afgelopen olie eten is niet goed, maar onbeperkt staarthaar eten ook niet.
er staan nogal veel paarden, als er ook maar 1 wat krijgt daar ben ik metéén de pineut (door die olie)
First_Unique schreef:tabasco is een echt een te heet spul!! nooit zo even uit het potje proeven want je mond staat echt in de fik!!
maar goed, ik heb zelf een staarteter, egt rot is het! hij doet het al heel zn leven, nu is hij zes en eem paar weken geleden vrat ie nog een stuk uit de staart van het paard van mn vriendin.. je voelt je dan egt genaait moet ik zeggen, maar zelf kun je dr niets aan doen.. maar goed, bij ons op stal spuiten ze nu op alle staarten cribox, en bij ons helpt het wel..
of zie ik het nu te simpel ?
Pistasche schreef:Kunnen ze etegn een hek schuren?
En vliegenspul erop? Dan zullen als andere paarden het doen niet meer doen misschien