Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Re: Staart wordt nog steeds opgegeten.. ( +foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:41

Wat je kunt doen is een staartzak, sterke kleurstof erop doen, en dan omhangen. (kleurstof zoals bij schapen ook weleens te zien is). Het paard met de gekleurde mond is de boosdoener.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 07:10

brekebeentje schreef:
Als er een jaarlinger bij in loopt, zal die denk ik de boosdoener zijn.Je kunt er van alles in smeren maar het zal doorgaan.Kan er niet een groepje gemaakt worden apart met jaarlingers?Wij hebben het hier ook meegemaakt, en hoe meer je er insmeert en bv een staartzak of vlecht dan word het alleen maar aantrekkelijker voor de tegenpartij.Want als er iets vreemds in hangt dan gaan ze de gelijk weer onderzoeken en ja hoor kun je ook weer leuk mee spelen.

Ja daar kan ik ook wel inkomen, in het schuingedrukte want zo is het wel..
Er loopt 1 jaarling geloof ik, en nog wat twenters en ja die houden daar erg van volgens mij ...

volgens de staleigenaar (heb het gister geprobeerd aan te kaarten) was er niks aan de hand en geen een beet...
echt aparte groepjes maken heeft hij ook geen zin in denk ik..(naja zo kwam het over Lachen )
Was nog half aan het vertellen maar hij liep alweer weg verder naar een ander dusja beetje lastig communiceren zo Knipoog Lachen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 07:11

khirshanta schreef:
Wat je kunt doen is een staartzak, sterke kleurstof erop doen, en dan omhangen. (kleurstof zoals bij schapen ook weleens te zien is). Het paard met de gekleurde mond is de boosdoener.

Oh hey ja idd is dat niet schadelijk als ze dat binnenkrijgen? Zijn idd van die kleursticks achterop de kont hebben die schapen dat Tong uitsteken
Is nog wel een goed idee om de boosdoener(s) ( als ze erzijn!) te vinden ja Ja

Sofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:10

Bij ons op stal staat er ook zon paard die bij de rest de staarten er af knaagt! Gelukkig hebben wij dan nog de mogelijkheid om ze in een andere weide te zetten waar ook genoeg andere paarden lopen

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:30

Je weet zeker dat hij niet ergens tegenaan staat te schuren? Doet die van mij. Bovenkant staartwortel altijd behoorlijk kaal (alleen in zomer). Zonde ... ik weet t. Heb daarvoor ook vanalles geprobeerd. Huismiddeltjes tot aan duurste middeltjes, niets helpt.
Sterkte, grts. Irene

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 18:34

Zijn staartwortel is totaal nite beschadigd.
Lange plukken staan daar op (= ie vol) alles wat daarna naar beneden hangt wordt langzaam maar zeker kaal gegeten.

schuren is het echt niet dat kan je duidelijk zien aan piekende haartjes en/of kale plekken bovenop. Lachen
zijn niet aanwezig, in geen enkele mate Lachen

Whitney01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:25

Mijn veulen deed dat ook bij zn mama, ook vanalles geprobeerd...antibijtsprays, hertshoornolie en sambal..uiteindelijk stopte hij pas toen ik tabasco ging gebruiken.
Evt. kun je de staart ook invlechten (wel elke dag opnieuw) en dan flink tabasco eroverheen smeren. Kijk wel uit voor de gevoelige delen want het brand best wel op de huid!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 08:24

babyolie werkt soms ook heel goed,dat smaakt echt vies!

alles wat maar smerig smaakt kan helpen Knipoog

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 08:26

Als je de staart invlecht, en de riempjes van de staartzak daardoorheen haalt? Dan hoeft hij niet zo strak dat hij gaat knellen, maar kan hij niet afzakken. Dat zag ik ergens anders op bokt staan. Ik heb er zelf geen ervaring mee...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 08:29

Misschien is Anouk wel de boosdoener. Haha!
Maar het zal dan toch een paard zijn die niet bang is voor Alejandro, want Anouk is echt schijtsbenauwd voor hem.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 08:32

Mijn paard doet ook staartschuren, maar dan alleen de onderkant, hiermee wil ik zeggen dat een paard niet altijd een "beschadigde" bovenkant van de staart hoeft hebben om toch wel staart te schuren. Mocht het nou wel zo zijn dat er echt een staartenknager bezig is, lijkt het mij dat niet alleen jou paard het slachtoffer is, maar meerdere paarden. Je kan dan eventueel het varkensspul proberen, dit stinkt vreselijk, als je het opspuit handschoenen aandoen en je kleren echt wassen, buiten opsmeren anders stinkt de hele stal ernaar, dit is echt een vies goedje, maar werkt wel.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 13:44

Marjolein_18 schreef:
Misschien is Anouk wel de boosdoener. Haha!
Maar het zal dan toch een paard zijn die niet bang is voor Alejandro, want Anouk is echt schijtsbenauwd voor hem.

Nee het was al zo voordat Anouk erin kwam dus die is uitgesloten als boosdoener.
Misschien mede-boosdoener? Knipoog

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 13:45

miep1979 schreef:
Mijn paard doet ook staartschuren, maar dan alleen de onderkant, hiermee wil ik zeggen dat een paard niet altijd een "beschadigde" bovenkant van de staart hoeft hebben om toch wel staart te schuren. Mocht het nou wel zo zijn dat er echt een staartenknager bezig is, lijkt het mij dat niet alleen jou paard het slachtoffer is, maar meerdere paarden. Je kan dan eventueel het varkensspul proberen, dit stinkt vreselijk, als je het opspuit handschoenen aandoen en je kleren echt wassen, buiten opsmeren anders stinkt de hele stal ernaar, dit is echt een vies goedje, maar werkt wel.

bedoel je met varkensspul hertshoornolie? dat werkt dus niet (en het stinkt als de t#ring!!! Tong uitsteken )

en ik let er niet op maar ik zie niet echt meer slachtoffers
tis me nog niet zo opgevallen maar heb er ook niet echt naar gekeken.
hoe zou hij alleen de onderkant moeten schuren dan? Nagelbijten / Gniffelen

Mutjei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:10

Probeer M-T-G van Shapleys. dat stimuleert de groei van het haar en ruikt en smaakt vies. In Nederland te bestellen bij Dreamhorses.nl

Horsesonly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:15

Tkc 97!! help voor staart en manen exzeem.
kan erger voorkomen, ookal is het alleen maar last van neefjes! is jeukstillend

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 18:50

@ Horsesonly voor zover ik weet schuurt mijn paard niet. Hij vind daar gekriebeld worden heerlijk, maar echt schuren, nee. Lachen
Heb het hem ook nog nooit zien doen of van iemand gehoord (en er komen genoeg mensen...)

@ Mutjei ik ga even kijken op die site dankjewel! Lachen

edit: Mutjei ik heb even gekeken maar het is een paardenspel? Kon het niet echt vinden? Bloos

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 02:09

TABASCO!!!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 16:05

En waar vind ik dat? En wat is het uberhaupt? Bloos Clown

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:15

klinkt natuurlijk weer raar, maar afgelopen olie werkt. Ook bij hout, waar cribbox of antibijt faalt.
Gewone olie dus die uit een motorblok komt. Schijnt zo ongelofelijk smerig te zijn. Je moet wel in de gaten houden wat er dan gebeurt, want onbeperkt afgelopen olie eten is niet goed, maar onbeperkt staarthaar eten ook niet.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:24

tabasco is een echt een te heet spul!! nooit zo even uit het potje proeven want je mond staat echt in de fik!!

maar goed, ik heb zelf een staarteter, egt rot is het! hij doet het al heel zn leven, nu is hij zes en eem paar weken geleden vrat ie nog een stuk uit de staart van het paard van mn vriendin.. je voelt je dan egt genaait moet ik zeggen, maar zelf kun je dr niets aan doen.. maar goed, bij ons op stal spuiten ze nu op alle staarten cribox, en bij ons helpt het wel..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 16:29

git schreef:
klinkt natuurlijk weer raar, maar afgelopen olie werkt. Ook bij hout, waar cribbox of antibijt faalt.
Gewone olie dus die uit een motorblok komt. Schijnt zo ongelofelijk smerig te zijn. Je moet wel in de gaten houden wat er dan gebeurt, want onbeperkt afgelopen olie eten is niet goed, maar onbeperkt staarthaar eten ook niet.

Clown er staan nogal veel paarden, als er ook maar 1 wat krijgt daar ben ik metéén de pineut (door die olie)
Heb ik ook geen zin in..
Het wordt elke dag minder.
Wilde dat de staarteter er gewoon mee ophield zeg! Boos!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 16:30

First_Unique schreef:
tabasco is een echt een te heet spul!! nooit zo even uit het potje proeven want je mond staat echt in de fik!!

maar goed, ik heb zelf een staarteter, egt rot is het! hij doet het al heel zn leven, nu is hij zes en eem paar weken geleden vrat ie nog een stuk uit de staart van het paard van mn vriendin.. je voelt je dan egt genaait moet ik zeggen, maar zelf kun je dr niets aan doen.. maar goed, bij ons op stal spuiten ze nu op alle staarten cribox, en bij ons helpt het wel..

tsjah ik neem het de eigenaresse van het paard ook niet kwalijk ofzo, die kan er niks aan doen..
maar moet mijn paard dan maar uit de kudde weg omdat een ander paard het doet?
eigenlijk moet die gewoon maar weg.. Haha! of zie ik het nu te simpel ? Nagelbijten / Gniffelen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:31

Kunnen ze etegn een hek schuren?

En vliegenspul erop? Dan zullen als andere paarden het doen niet meer doen misschien

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:40

Ik zou ook een staartzak nemen, die knelt de staart niet af Knipoog
Je kan er onderaan een klosje touw hangen als hij dat fijner vind, zodat ie daarmee te vliegen kan wegjagen.
Zo'n staartzak hoef je niet dicht te binden ofzo, het is gewoon een stuk stof, net zoals een paraplu-tasje. Bovenaan zit een lusje. In de staart maak je een vlecht bovenaan, en in die vlecht doe je het lusje meevlechten. Dan zit de staartzak bovenaan vast aan het lusje, aan de vlecht. En de rest zit gewoon los om de staart heen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 18:08

Pistasche schreef:
Kunnen ze etegn een hek schuren?

En vliegenspul erop? Dan zullen als andere paarden het doen niet meer doen misschien

Lees even heb van alles al geprobeerd!
En het hek ? er is alleen stroomdraad, een waterbak (grote) en een eet-kuil-ton achtig ding (geschikt om te schuren maar zie het nooit paarden doen!)