Wel of niet doen..?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lab_iris

Re: Wel of niet doen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 15:16

blauw00gje schreef:
Ik weet niet wat ik ervan vind.. Op zich wel een leuk idee, totdat ik in je profiel zag dat je pas 14 bent..
Weet goed waar je aan begint..

Ja dat weet ik zeker.. krijg daar bij ook steun van mijn ouders die zullen mij helpen met bouwen/ contracten / onderhouden ens ens

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 15:18

Nibbit schreef:
blauw00gje schreef:
totdat ik in je profiel zag dat je pas 14 bent..

Jeetje 14 jaar nog maar, hoe ga je dat dan betalen? Of staan je ouders achter je?

Ja mijn ouders staan dus achter me.. ik betaal de huur kosten zelf.. ( ik heb meer dan genoeg geld gespaard.. spaar al vanaf ik geboren ben Knipoog ) en vanaf binnenkort ga ik ook meer verdienen.. ( rond de 100 per maand.. ) krijg daarbij ook nog zakgeld ens ens.. en mijn ouders helpen mij er ook bij..

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:26

Dat je 14 bent wil niet zeggen dat je geen goeie ideeën kunt hebben Haha!

Feit dat je 14 bent wil wel zeggen dat je bij praktisch alles toestemming van je ouders nodig hebt, en dat degene waarmee je afspraken maakt die waarschijnlijk wel zwart op wit wil hebben.

Praktische tips kan ik je verder niet aan helpen. Succes!

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 15:28

Prrrr schreef:
Dat je 14 bent wil niet zeggen dat je geen goeie ideeën kunt hebben Haha!

Feit dat je 14 bent wil wel zeggen dat je bij praktisch alles toestemming van je ouders nodig hebt, en dat degene waarmee je afspraken maakt die waarschijnlijk wel zwart op wit wil hebben.

Praktische tips kan ik je verder niet aan helpen. Succes!

Tong uitsteken zekers Knipoog

en die feit klopt ja.. daarom staan mijn ouders ook achter me en helpen zij mij met de contracten en dingen Knipoog

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:31

en nogmaals vraag ik u, waar is dit stukje land ongeveer, misschien ken ik het dan weet ik ook hoe groot het in werkelijkheid is..

theire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:32

volgens mij is 50 keer 300 meter nog altijd 1,5 hektare dus groot zat voor drie paarden.
denk wel aan alle bijkomende kosten zoals het schoonmaken van de sloten, onkruid verwijderen,mestafvoer en onderhoud van de omheining.
Denk er ook om dat je een goed contract hebt zodat je niet na een aantal jaar het land weer kwijt bent.
Ook kan het gebeuren dat de verhuurder niet wilt dat je onderverhuurt.Dan mag je er dus geen paarden van andere op laten lopen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:46

een heel leuk idee,
alleen vraag ik me af of je mag onderverhuren.

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 15:52

theire schreef:
volgens mij is 50 keer 300 meter nog altijd 1,5 hektare dus groot zat voor drie paarden.
denk wel aan alle bijkomende kosten zoals het schoonmaken van de sloten, onkruid verwijderen,mestafvoer en onderhoud van de omheining.
Denk er ook om dat je een goed contract hebt zodat je niet na een aantal jaar het land weer kwijt bent.
Ook kan het gebeuren dat de verhuurder niet wilt dat je onderverhuurt.Dan mag je er dus geen paarden van andere op laten lopen.

Marigold Onderwerp bericht: Re: Wel of niet doen..?Geplaatst: 3 min geleden

alleen vraag ik me af of je mag onderverhuren.

Ja ik ga dat dan ook na vragen... zo niet neemt mijn vriendin waarschijnlijk een shetlander.. en anders ik, over dat contract denk ik natuurlijk wel goed na.. en dat mest afval moet ik dan eerst evenn bespreken met de eigenaar van dat landje.. die heeft namelijk een koolen land en heeft et waarschijnlijk wel nodig..

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 15:54

Scotty__ schreef:
en nogmaals vraag ik u, waar is dit stukje land ongeveer, misschien ken ik het dan weet ik ook hoe groot het in werkelijkheid is..

ik ben geen u hoor.. ben maar 14... en ik vertel het liever niet.. anders ben ik bang dat iemand anders het voor me huurt.. ik schat het zo`n beetje.. maar degroote zijn maar cijvers.. t is gewoon meer dan zat voor 3 ponys.. en als ik het echt wil huren vraag ik het wel ecxact.. maar dat is nu nog niet van belang..

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:54

ik zou het wel doen. Maar informeer wel of er uberhaupt op gebouwd mag worden (heel vaak niet namelijk op agraische grond), zelfs een paddock maken mag soms niet. 400 euri is niet duur voor anderhalve hectare! Gaaf hoor!

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:28

Lab_iris schreef:
Scotty__ schreef:

ik ben geen u hoor.. ben maar 14... en ik vertel het liever niet.. anders ben ik bang dat iemand anders het voor me huurt.. ik schat het zo`n beetje.. maar degroote zijn maar cijvers.. t is gewoon meer dan zat voor 3 ponys.. en als ik het echt wil huren vraag ik het wel ecxact.. maar dat is nu nog niet van belang..

Ik weet dat je nog maar 14 bent hoor, ik zeg ook gewoon U omdat dat een stop woordje is.

Oke, naja ik zou het wel doen als ik jou was, ookal ga je niet onderverhuren..

Reken uit 400 : 12 = 30.33
En dan met zijn 2'e = 30.33 : 2 ~ 15 euro.

Nou 15 euro per maand is echt niks.
En dan misschien nog voer, enzo, dan kom je best goedkoop uit, en als je ouders achter je staan is het een top idee.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:46

je moet alleen even kijken. of je er wel een stal mag plaatsen.

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 22:25

Scotty__ schreef:

Ik weet dat je nog maar 14 bent hoor, ik zeg ook gewoon U omdat dat een stop woordje is.

Oke, naja ik zou het wel doen als ik jou was, ookal ga je niet onderverhuren..

Reken uit 400 : 12 = 30.33
En dan met zijn 2'e = 30.33 : 2 ~ 15 euro.

Nou 15 euro per maand is echt niks.
En dan misschien nog voer, enzo, dan kom je best goedkoop uit, en als je ouders achter je staan is het een top idee.

ok Knipoog

en ja dat dacht ik ook.. maar je mag daar wel gewoon onder verhuuren hoor.. werd eerder ook gedaan. maar als dat is veranderd vind ik het ook neit erg het is inderdaan goedkoper, en mijn vriendin wilt dan mischien ook een pony/geit.. dus kunnen we zamen de kosten delen Knipoog

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 22:26

johanne schreef:
je moet alleen even kijken. of je er wel een stal mag plaatsen.

Ja.. de vorige mensen die er een half jaar geleden ong. stonden.. die mochten het wel, de man heeft daar vergunning voor ofzo, maar ik vraag dat destijds nog wel,

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:35

en wanneer horen wij of je het gaat doen?
Ben namelijk wel benieuwd!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:59

Ja anders is wel!! Tong uitsteken

JannemanLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:12

Ik zou het gewoon doen

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 18:29

Scotty__ schreef:
en wanneer horen wij of je het gaat doen?
Ben namelijk wel benieuwd!

Ik ga in ieder geval wachten tot dat de winter voorbij is Knipoog want ik wil als ik aan t werk ga daar geen blub zooi krijgen Knipoogen ik had nu het idee het zamen met mijn vriendin te huuren.. zij wilt namelijk binnen kort ook een pardje kopen, dan gaan we gewoon met zn 2e op dat landje staan.. en mischien nog mijn nichtje er bij.. maar ik onthou jullie namen anders wel dan stuur ik jullie wel berichtje zodra ik het zeker weet, of anders post ik het in dit topic Knipoog

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:47

je moet je wel bedenken dat het land van een ander blijft. Als de verhuurder het niet meer wil om dergelijke redenen ben je alles kwijt. Dus wel goede afspraken maken. Ook heb je dan weer met andere mensen te maken die weer van jou huren. Daar moet je ook goede afspraken mee maken, en zorgen dat het goed blijft gaan. Wat als er bijv iets gebeurd met het land, wie is er dan aansprakelijk?

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 19:44

dorienkee schreef:
je moet je wel bedenken dat het land van een ander blijft. Als de verhuurder het niet meer wil om dergelijke redenen ben je alles kwijt. Dus wel goede afspraken maken. Ook heb je dan weer met andere mensen te maken die weer van jou huren. Daar moet je ook goede afspraken mee maken, en zorgen dat het goed blijft gaan. Wat als er bijv iets gebeurd met het land, wie is er dan aansprakelijk?

Ja daar had ik al overna gedacht hoor Knipoog dat was ook het erste waar ik aan dacht.. ik moet gewoon een goed contract op stellen, en dan samen met mijn ouders ( als het contract goed is ) het contract tekenen.. dus ik en mijn ouders een hand tekening..

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 23:33

Het is nog een beetje erger dan dat: als jij een schuilstalletje bouwt op het land van een ander - zonder dat je recht van opstal hebt - is het stalletje eigendom van de eigenaar van het land! Ook al heeft hij er niks aan betaald of gedaan. Goed regelen dus...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:57

Zoals bovenstaande reacties al zeggen: regel alles goed en maak duidelijk afspraken!

Verder vind ik het een goed idee en het land is echt heel goedkoop!

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 12:19

ja ik regel natuurlijk alles goed ( mijn ouders hebben zelf ook vaker landjes gehuurd ens. in dit land en buiten land ) ook voor dingen op te bouwen en verbouwen.. dus die weten er alles van.. dus die helpejn mij daar mee Knipoog

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:35

Citaat:
die dan tussen de 50 en 75 per maand moeten

Ik neem aan dat ze dat dan aan jou moeten betalen? Sowieso is onderverhuren strafbaar (Dus dat jij het stuk huurt, en vervolgens zelf weer verhuurt), en dan maak je dus winst in zwart geld... Totzover lijkt het mij geen strak plan, maar dat zeg ik alleen om spijt later te voorkomen

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:37

Focussed schreef:
Citaat:
die dan tussen de 50 en 75 per maand moeten

Ik neem aan dat ze dat dan aan jou moeten betalen? Sowieso is onderverhuren strafbaar (Dus dat jij het stuk huurt, en vervolgens zelf weer verhuurt), en dan maak je dus winst in zwart geld... Totzover lijkt het mij geen strak plan, maar dat zeg ik alleen om spijt later te voorkomen

Onderverhuur van land is niet vergelijkbaar met onderhuur van een huis - dat laatste mag alleen wanneer dat uitdrukkelijk is overeengekomen, het eerste mag altijd tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Overigens is onderverhuur nooit strafrechtelijk strafbaar; je kunt in sommige gevallen wel aangesproken worden door je verhuurder.