Welke ontklittingsspray ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Re: Welke ontklittingsspray ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:53

starshine

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:30

CM verkopen ze ook bij de country mill in nijkerk.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 11:51

Ok cowboy magic ! Haha! Word zo veel genoemd ! Haha!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:21

Ik vind de cowboy magic juist heel erg tegen vallen. Als ik het gebruikt heb zitten de manen en staart de dag daarna al weer in de knoop. Van allebei mijn paardjes, terwijl ze heel verschillende manen hebben qua structuur.
En ik vind dat je er veel van moet gebruiken, is dus nogal prijzig.
Ik ben nu dus aan het zoeken naar iets wat mij beter bevalt.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:27

Misschien dat je de cowboy magic verkeerd gebruikt.Jemoet het niet rechtstreeks op staart en manen doen maar eerst goed verdelen in je handen.Daarna ga je 10 minuten lang langzaam met je handen door de staart of manen.Dit moet succes geven.
Ik hoorde laatst ook van iemand dat hij veel moest gebruiken,maar dat is juist niet.
Je moet gewoon even geduld hebben en voorzichtig met je handen door de staart strelen.
Misschien dat dit een tip is waar je wat aan hebt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:15

Ja zo doe ik t ook. Een klein beetje ter grootte van een euromunt op je hand, over je handen uitwrijven en dan in de manen inmasseren. En mijn paard heeft manen van 70 cm lang Haha! Toch doe ik zeker een half jaar met een flesje van 350 ml.

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:20

Hi Gloss gel

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:30

Volgens mij heb ik een van deze twee Equistar of Equeshine. Zo'n oranje fles. Ik doe altijd als ik ga wassen, eerst de staart helemaal uitkammen en dan zit er al een lading anti-klit in, dan was ik de staart met babyshampoo, zilvershampoo en dan gaat er nog weer cremespoeling in. Laat ik 't goed intrekken, eruit spoelen, de staart ff een paar keer goed rond zwiepen, dat ie wat droger is en dan weer een lading antiklit erin. Weer helemaal uitkammen, vlecht erin en dan even een tijdje erin laten zitten tot de staart helemaal droog is. Vlecht er weer uit, weer anti-klit erin en weer helemaal uitkammen. Zo hou ik de staart wel een hele tijd, makkelijk doorkambaar!

EzriJo1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:43

ik ga voor de cowboy magic...waarom...omdat het zeer goed spul is.
ik heb ook andere producten geprobeert, waaronder ook hele goede hoor.... maar er is 1 heel groot verschil met al die andere producten en cowboy magic......bij cowboy magic heb ik daarna geen vieze zwarte silliconen bolletjes in de staart van mijn paard...ps mijn paard is spierwit, en die wilde ik dus ook graag wit houden...dankzij cowboy magic is hij dan ook prachtig wit.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:57

Henrieke schreef:
starshine

volgens mij heb ik die ook. het is een grote, oranje, vierkantige fles. heb 'm bij Country Mill in Nijkerk vandaan.
er zit ook zonnefactor in, dus fijn voor de zomer. 30e voor bijna 1 liter, zuinig in gebruik.

in de staart van mijn KWPN'er (dikke staart met slag erin, vormt echt dreadlocks als je er niks aan doet Bloos! ) spuit ik een keer of vijf, en dan doorkammen van onderaf met Oster staartborstel. er komen geen haren los, en het blijft mooi los van elkaar hangen (geen dreads meer). duur: ongeveer 5 dagen. je kunt er ook de vacht mee doen tegen stof en vuil, werkt ook goed.

ben er erg tevreden over! Ja

CM is ook superspul, maar vind het zo duur. Bloos

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:00

Cockpit spray, gewoon bij de kruidvat te koop.
Is maar 1.80 euro.

Het is eigenlijk voor je auto maar het helpt zo goed!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:13

cockpitspray gebruik ik voor m'n dashboard, en om m'n peeskappen weer mooi te doen lijken, maar echt NIET voor de staart van m'n paard. lijkt me toch niet zo goed, of wel? Verward

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:14

dierfysio schreef:
cockpitspray gebruik ik voor m'n dashboard, en om m'n peeskappen weer mooi te doen lijken, maar echt NIET voor de staart van m'n paard. lijkt me toch niet zo goed, of wel? Verward

Ik gebruik het al 2 jaar en mijn shetlander heeft nog steeds de dikke staart van toen Knipoog

_Karolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:16

Shaar schreef:
'Riders magic' vind ik ook erg fijn! Is ook een gel en smeert gemakkelijk weg Ja

deze heb ik ook altijd, vind die nochtans moeilijk hier in de buurt maar wil echt geen andere meer Tong uitsteken Bestel speciaal via internet of ik rijd er een eind voor om

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:20

ik gebruik de sprays van grand national, witte fles met groen etiket, werkt super bij mijn paarden!
ik ben hier achter gekomen toen ik voor mijn shet (met mega manen) vele merken ging uitproberen, maar deze is toch wel de fijnste vind ik! Knipoog heb maar weinig nodig en het haar wortd niet kleverig of plakkerig of vettig maar juist (zoals het hoort) mega glad!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-08-07 16:22, in het totaal 2 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:21

Cowboys Magic.. Degene die iedeeen gebruikt maar ook de dust control.. Die knijpfles na het was, dustcontrol 1 keer per week.. Is een spuitfles Lachen

Heb ooit een testertje van CM gehad, en daar heb ik een half jaar meegedaan..

vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:28

comboy magic

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 08:04

Ja kan alleen maar zeggen cowboy magic. Ik heb het een keer geleend van iemand op stal was meteen verkocht. Ben toen voor de zekerheid eerst de tube gaan halen . Dat was in september vorig jaar. In feb een grote fles gehaald en die heb ik nu nog. Geweldig spul. Je moet het alleen niet smeren voordat je moet knotten, want die zakken er dan zo uit.

Als alternatief werkte bij mijn de spray van grand national (verkrijgbaar bij welkoop) ook wel. Al dat andere spul heb ik niks aan.

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 08:49

Hier ook Cowboy Magic wel aan de prijs maar super spul.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 09:10

equishine e.d. is harstikke slecht voor de manen en staart.
mijn pony had een hele dunne staart ervan gekregen.
idd cowboy magic is heel goed, en ik heb de stubben haircaire. die is ook echt een aanrader, en nog nergens last van.
en ruikt heerlijk