Even voor de duidelijkheid, dit gaat overal over de pension paarden.
De meningen zijn nogal verschillend lees ik. Ik denk dat het te maken heeft met waar je zélf woont. Ik zelf krijg het idee, van de mensen die zeggen, nee ik zou geen paard nemen nooit in deze omgeving hebben gewoond. Volgens mij wonen jullie in gebieden waar genoeg weiland is? *Sorry als ik het verkeerd heb hoor!* Maar dat denk ik dan..
suuz_horsie schreef:Idd, ik vind ook dat een paard hoe dan ook elke dag (al is het maar een uurtje, maar liever langer!) buiten moet komen.
Als hij 23/7 (en 1 uurtje werken, waarschijnlijk nog in een binnenbak ook) op stal staat, is hij ronduit ongelukkig, lijkt mij.
Al wennen ze er wel aan.
Mijne zullen iig knettergek worden als ik ze 24/7 op stal zet.
Er staan hier paarden altijd op stal, zeker in de winter, en die worden niet gek hoor. Dus dat is niet echt het probleem. Volgens mij, hoe gek het ook klinkt, wennen paarden er op de 1 of andere manier aan.
Hackie schreef:Ik zelf zou op zo'n manier geen paard houden nee, een ander verhaal is het als ze wel los staan in de bak, paddock vind ik niet echt tellen, zo groot zijn ze nou ook weer niet

Dit zou dus betekenen dat de meeste maneges hier gesloten moeten worden. En dat alle paardenliefhebbers dan niet meer met paarden om kunnen gaan. Er blijven dan natuurlijk zoveel paardengekken over en zo weinig paarden.. Of we moeten allemaal gaan verhuizen naar een andere provincie waar het wel kan. Maar dan word het daar ook druk bevolkt en hebben de paarden ook 'geen leven meer'. ?
karuna schreef:Als manege hoef je geen wei te hebben om de paarden vrije uitloop te geven. Als je een paddock of een goede bak hebt kunnen ze daar een paar uur per dag in staan. Mooi zou zijn als er wei is maar idd in de grote stal is dat lastig. Maar veel maneges vinden het teveel werk om hun paarden in de bak te zetten en te laten gaan helaas. En ja je bak heeft dan meer onderhoud nodig maar met een goede uitloop houden je lespaarden het wel langer vol.
De manege waar ik reed (doen ze idd lang niet allemaal). Stonden de manege paarden de hele ochtend los in de bak. S middags werden ze dan nog bereden in de lessen.. Speedster schreef:Ik vind het ook geen optie om onder die omstandigheden een paard te houden. Zoals ik ook bijvoorbeeld zelf nooit een hond op een kleine flat zou willen houden. Maar misschien als ik ergens anders gewoond had, dat ik dan wel anders gepiept had... Bedoel je trouwens met "vakantie geven" dat het paard dan 2 tot 3 maanden nog minder zijn stal uit komt? Lijkt me niet echt vakantie...
Met de 2 a 3 maanden vakantie bedoel ik echt het weiland op. Vaak is dit erg uit de buurt dus is het geen optie ze daar voor altijd te stallen helaas.