wie betaalt jou paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissJeanny

Re: wie betaalt jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 21:37

Op mijn 16e kocht ik mijn eerste shet en een groot deel van mijn fell pony veulen. Dat was spaargeld van een paar jaar werken op zaterdag. De rest betaalde ik mijn ouders toen af per maand. Toen stonden ze nog op een pensionstal en betaalden mijn ouders de stalling.
Tegenwoordig ( ben nu 19 en net klaar met school) staan ze aan huis en betaal ik alleen nog maar nieuwe spullen. Eten, dierenarts enz betalen mijn ouders nog steeds.
Verwend nest dat ik ben Bloos

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 21:38

Ik betaal alles zelf. Werk nu nog fulltime, maar in 2008/2009 ga ik weer met een opleiding beginnen, wel een duaal route anders zou ik het nooit redden, want ik wil ook nog eens op kamers. Gelukkig is de opfok goed te betalen dus ik kom wel rond, en gewoon zuinig leven dan red ik het wel!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 21:40

Wij hebben thuis 4 paardjes. Mijn ouders betalen echt alles. Ik heb gewoon kei geluk Lachen

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 21:43

ik heb ook keigeluk Bloos mijn ouders betalen mijn paardje ook helemaal! Heb helemaal niks hoeven te betalen!!

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 21:43

mijn ouders betalen de pony maar spulletje zoals borstels moet i zelf kopen rijbroek en rijlaarsen krijg ik ook van me ouders. Vingers aflikken

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 21:45

Ikzelf Ja Tijdens school de donderdag avond, zaterdag en zondag werken in een kledingzaak om mijn stalling van destijds 500,- gulden (!) te betalen Lachen

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 21:47

Gelukkig willen mijn ouders alles betalen! Anders red ik het niet..

_Fan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 21:47

ik zit nog op school en heb me eigen pony,
ik ga nu naar me examenjaar, heb nu gelukkig nog vakantie !
maar komt wel goed, want in dit laatste jaar
ben ik elke dag vroeg uit !
dus kan ik na schooltijd naar me pony.
het onderhoud van de pony betaal ikzelf een deel en me ouders een deel Lachen
de stalling betaalt me broer en me ouders
me pony staat bij een boer met allemaal andere paarden.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 21:50

dus in principe als mijn rekenlijste zou kloppen die ik heb gemaakt en ik ook echt die 150 of 200 per maand zou kunne verdienen + 50 euro van me pa (wat eeerst naar les geld ging)
zou ik dus makkelijk een pony kunnen onderhouden
ik krijg los daarvan nog 365 van de IB groep vanwege mijn studie
wat vinden jullie er van dat ik het wel of niet zou kunnen doen?

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 21:54

Ik heb 5 ponies, 1 ervan gekregen van mijn ouders, 1 zelf betaald en de 3 andere gratis van vrienden gekregen.

Het zetten van stallen hebben mijn ouders betaald.
Ik zorg wel voor bijna al het materiaal zoals hoofdstellen, zadels, singels, stalbanden, materiaal voor hoeven te kappen enz.

Voor het eten betalen mijn ouders , maar nu verhuren we de ponies en zo verdien ik geld voor alles wat ingebracht is van eten, terug te verdienen. Dus betaal ik ook hun eten.

De veeartskosten zijn voor mijn ouders.

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 21:58

Mijn moeder betaalt het voer en de stalling,
Ik zelf de pony en de spulletjes zadel, hoofdstel, halster, longeertouw etc..

Me vader,, tja.. die heeft het meeste gheld, maar wil niet meebetalen. Verdrietig
hij trekt me broer voor Boos!:(
Hij krijgt allemaal dingen om te sleutelen aan ze brommer enzo, en hij heeft al voor meer als duizend euro gekregen,,
en ik? Ik heb minder ja..

Xx

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:00

Ik heb school en een eigen pony,,
Ik zit in de 3e op de middelbare school, maar ik weet nog niet hoe het gaat als ik weer naar school moet,,
Dan word het 's avonds en weekend uitgebreid met haar bezig zijn..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:11

Ik heb een eigen pony, maar tot nu toe er nog niks aan betaald. Knipoog Het gaat dan ook om een veulen, maar die kosten komen straks wel met DA en hoefsmid etc. Stalling betaal ik niet, enkel nog kijken of ik haar ga verzekeren. Goedkoop paardje. Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:14

Poeh vroeger betaalde mijn ouders alles behalve de wedstijden.

dus van mijn 16e tot mijn 21e toen ging ik werken maar had nog geen rijbewijs.
Dus toen betaalde ze mijn pony tot ik mijn rijbewijs had ook rond mijn 21e en toen mocht ik het zelf doen Haha!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:14

Paard heb ik zelf betaald, evenals zadel, hoofdstel en andere benodigdheden, ook de trailer. Stalling is gratis, is bij mijn ouders. Voer, hoefsmid, ed. ook. Veearts betaal ik wel zelf. Scheelt een hoop! Voeren doet mijn vader en stal uitmesten ook als ik er niet ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:19

Ik betaal mijn paard zelf. Ik doe een duale opleiding, dus ik werk en studeer. Mijn baas betaald mijn studie en verder krijg ik gewoon loon. Ik werk 36 uur in de week, waarvan ik 4 uur in de baas zijn tijd naar school ga en 4 uur in mijn eigen tijd. Mijn paard staat op een vrij luxe pensionstal in volpension en daar betaal ik 250 euro voor, de smid kost mij gemiddeld 25 euro, ze is uitgebreid verzekerd incl DA en dat kost mij 60 euro per kwartaal. Ze staan aan de andere kant van de rivier en ik moet dagelijks met het pontje naar de overkant, dit kost mij 50 euro per maand. Al met al ben ik veel geld aan haar kwijt. Ik koop regelmatig nieuwe spullen voor haar, welke ook niet goedkoop zijn. Binnenkort wordt ze ingereden, en dat gaat mij 500 per maand kosten. Duur grapje, zo'n paard, maar ik heb het er graag voor over. Ze is mijn alles!

Overigens woon ik niet meer thuis, ik woon samen en heb een eigen huis.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:21

Ik ben 21, studeer voorlopig nog wel even, woon nog thuis en heb een paard... Ik betaal haar helemaal zelf... Ik heb een zaterdagbaantje, heb vooraf een half jaar gewerkt en alles opgespaard. Dat geld heb ik als DA potje, mijn ouders hebben de aanschaf kosten grotendeels opzich genomen. Maar de rest betaal ik allemaal zelf...

Het was zeker niet in de planning een eigen paard te nemen. Ik heb het niet ruim als student, zeker neit als ik straks uit huis ga... Maar goed, soms is het niet anders en ligt je hart op een andere plek dan je verstand. Ik ben er voor gegaan omdat ik haar niet kwijt wilde en niet zonder haar kan, en ik zie wel waar het schip strant...

Hoe het straks gaat met als ik uit huis ga? Geen idee... Dat zie ik dan wel weer. Voorlopig kan ik nog thuis blijven wonen. Ik heb haar bij haar oude eigenaar staan waar ik 7 jaar paarden van heb verzorgd, en sta er voor een niet al te groot bedrag. Met mijn minimum loon hou ik 10 euro over als ik het stalgeld betaal.... Maar ik werk eigenlijk nooit de uren van mijn contract maar minstens 2x zoveel uren, dus is het te doen. Al mjin geld gaat wel naar mijn paard (iig wat ik werk) mijn stufi is voor mijzelf. Wat niet opgaat aan stalling, hoefsmid en DA (Helaas imijn paard wat dat betreft heel duur) gaat in het potje voor het geval dat. Dat potje is wel al duizenden euros, anders had ik de aankoop nog wel een tijd uitgesteld. Ik weet namelijk hoe mijn paard is (een brokkepiloot) en zonder buffer had ik het nooit aangedurft (ze kan niet (geheel) opgenomen worden in de verzekering vanwege afkeuring)

Als ik het niet red kan ik terugvallen op mijn ouders of mijn beste vriendin. Maar dat hopen we nooit mee te maken Lachen Ik werk in de zomer elke dag om de buffer wat te verruimen en voor extras als spaargeld voor eventueel nieuw zadel in de toekomst als haar huidige niet meer aan de eisen voldoet.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:29

Okee ik weet het het klinkt heel verwend maar mijn ouders betalen alles ( nouhja bijna als ik weer is een nieuw dekje wil ofzo niet meer Knipoog ) Dierenarts kosten zijn niet hoog omdat mijn paardje tot nu toch nog nooit iets noemenswaardigs heeft gehad.. Lachen
Verder alles maarja mijn vader( en moeder soms) is zelf ook into de paarden en rijd zelf ook enzo dus ja...

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 21:01

Mijn ouders Lachen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 21:09

Mijn zusje en ik kregen Jive 2,5 jaar geleden, we waren toen 14 en 21. Mijn ouders betalen de stalling en de lessen, de rest moeten we zelf betalen. Mijn zusje koopt af en toe iets voor Jive en ik betaal de inentingen, hoefsmit en wormenkuren. De shetlanders daar betaal ik de wormenkuur en de inentingen en mijn ouders betalen het voer waarbij ik en mijn zusje mee betalen. Ze staan op een weiland wat mijn vader pacht van de gemeente. Het pachtbedrag is een vast bedrag per jaar en dat betalen mijn ouders ook. Aankomend jaar is het voor mij de bedoeling dat ik ook meebetaal.
Het is wel zo dat we het in de toekomst zelf moeten gaan betalen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 21:11

Altijd zelf betaald
Aanschafprijs en alle kosten eigenlijk.

Behalve de castratie en andere kosten die hebben mijn ouders betaald.
Toen zat ik nogal krap bij kas Lachen

Nu lukt alles zelf. Lachen

xxLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 21:17

Mijn ouders betalen gelukkig ook mijn paard, Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 21:19

Mijn ouders betalen alles, daarmee heb ik echt geluk..
heb alleen een beetje bijbetaal met de aanschafkosten Lachen

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 21:23

Mijn opa betaalt alles, alleen de lessen betalen mijn ouders zelf. Soms koop ik zelf wel eens wat dingen maar het meeste betaalt mijn opa Haha!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 21:24

Ik kan me soms zo ergeren aan mensen die het allemaal maar heel normaal vinden dat ze een paard hebben en dat hun ouders al hun rose setjes en weet ik veel wat betalen

Ik heb mijn paard zelf bij elkaar gespaard, en ik betaal alles zelf.
Ik heb pas een paard gekocht toen ik mijn opleiding afgerond had, en een vaste betaalde baan had.

De jaren daarvoor heb ik altijd een verzorgpaard gehad