Langer onderweg naar je paard,..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Langer onderweg naar je paard,..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:33

Afhankelijk van het verkeer is het 20 tot 45 minuten naar stal. Ik moet zeggen dat ik dus idd niet even ga om gewoon een borstel erover te halen, appeltje te geven...

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:35

20 minuten fietsen van mij vandaan. En ook niet altijd ouders die zin hebben om te brengen *ach 21 augustus afrijden voor rijbewijs, wie weet?!*

Ben het fietsen soms wel een beetje zat hoor, dat geef ik toe. Vaak een verschrikkelijke harde wind.. en nou is dat beestjes en vliegen seizoen, echt verschrikkelijk gewoon, niet leuk meer. Je zit er helemaal onder! En ben altijd al bekaf en bezweet voordat ik op stal ben, en dan moet je je paarden nog gaan doen.. Natuurlijk heb ik het er voor over hoor, maar het voelt altijd zo vies Bloos haha niet dat je bij de paarden niet vies word, maar overal beestjes plakken enzo Bloos

Maar als het dan weer wind stil is en het zonnetje schijnt vriendelijk, dan kan ik echt wel genieten van die natuur in de Biesbosch!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:54

Shine staat op 3km van mijn huis, en op een half uurtje plus pontje bij mijn vriend vandaan. In praktijk ben ik tegenwoordig meer bij vriend dan thuis Vork , maar paard heeft er niet onder te lijden hoor ! Idd wat Urielle zegt, ik ga niet even om alleen borstel erover te halen of wat lekkers te geven, maar dat doe ik zowiezo niet, ze vermaakt zich prima zonder mij met haar vriendinnen in het land hoor Clown

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:15

Mijn paard staat 20 min rijden met de auto van huis af, dat is dan wel ongeveer halverwege mijn huis en m'n werk.
Doordeweeks ga ik dus altijd gelijk na het werk naar stal, omdat ik er toch ongeveer langs kom ga ik wel eens om even een aai en een koek te geven. In het weekend ga ik meestal alleen zaterdag of zondag.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:19

Mijn paarden staan inmiddels al weer 5 jaar een minuut of 20 a 30 met de auto
van huis vandaan. Ik werk nu 4 dagen in de week en kan het prima volhouden.
Als er een keer iets is dan vraag ik mijn stalgenoten om dingen voor mij te doen en
dat werkt prima. Ik ga elke dag naar mijn paarden toe.
We hebben wel plannen om te verhuizen dichter naar stal toe, maar dat is alleen
maar luxe hoor, ik vind het voor mijzelf heel goed vol te houden zo. Haha!

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:19

Ik ben in totaal bijna anderhalf uur met de auto onderweg, dit uiteraard wel heen en weer. Hij staat dan ook fantastisch anders had ik het nooit gedaan. Ik werk drie dagen per week en heb kinderen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:21

In Maart vorig jaar is Silence verhuisd naar een stal, waarvoor ik elke dag 50km moest rijden.
In het begin ging het goed.
Maar het brak ons toch wel op, na 1,5 jaar (zeker nu de scholen weer gaan beginnen en de winter langzaam toch weer komt) dat we Silence vorige week naar een stal verhuisd hebben welke maar een kleine 15km op en neer is.

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:22

Ze staat op vijf minuten bij mijn huis vandaan Lachen .

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:27

ik stond eerst ergens en dat was 5 tot 10 minuutjes met de auto, nu ben ik sinds een maand of 3 verhuist en is het 15 minuutjes met de auto, iedereen die ik zeg waar ze nu staat zegt woow zo ver!?! maar het valt wel mee vind ik, maar dat komt ook omdat ik er plezier in heb om te gaan, dus lijkt het minder lang.....!!! Bloos Haha!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:27

De ene staat 10min me auto bij mij vandaan. Als het verkeer meezit.
De andere 30min met de auto, maar daar ga ik 1 keer in de week/2 weken naar toe... Staat in een rusthuis...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:23

mijn verzorgpony stond op 20 minuten bij mij vandaan.

Wat moeten sommige van jullie ver rijden naar jullie paard/pony!
Las er zelfs 1 van 1 uur heen en 1 uur terug!
Vind dat echt knap om vol te houden dag in dag uit.
Maar als je er plezier in hebt is het al een stuk makkelijker!
Haha!

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:25

Een kwartier met de auto en ongeveer een half uur/40 min fietsen.
Met de auto is zeker te doen, en ga als ik tijd en zin heb lekker op de fiets.
Maar dan moet het niet te hard waaien , want het is een veel te lange rechte weg dan Tong uitsteken

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:32

Hangt er vanaf in welke wei ze staat Haha!
1 wei ligt op 2 min fietsen Vork daar vind ik het dan ook het leukste om naar toe te gaan
1 wei ligt op 6/7 min fietsen
1 wei ligt op 10 min fietsen
en nog een andere op 10/20 min fietsen

achja ik heb het er voor over Haha!

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:49

ik moet elke dag 30 min heen en 30 terug fietsen. vind ik zelf wel een beetje te lang (heb er eigenlijk helemaal geen tijd voor) maar nu mag ik alleen met de auto rijden en dan is het nog maar 5 min Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:50

Urielle schreef:
Afhankelijk van het verkeer is het 20 tot 45 minuten naar stal. Ik moet zeggen dat ik dus idd niet even ga om gewoon een borstel erover te halen, appeltje te geven...

Soms doe ik er anderhalf uur over...

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:55

Ik doe er 20 minuten over op de fiets, maar als ik tegen wind heb wel een half uur.. t`is echt zo`n landweggetje waar altijd wel wind staat..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:02

We hebben op verschillende afstanden gestaan. Gemiddeld is het 15 tot 20 minuten enkele met de auto maar het is ook wel eens ruim een uur enkele reis met de brommer geweest. Dat was in de winter na het werk op je brommer stappen en over een polderweg naar het volgende dorp voor je paard. Dat hebben we met veel plezier gedaan.

Nu staat hij op 7 km van huis wat toch nog 20 minuten met de Canta is of 40 minuten met de scootmobiel. Soms ga ik er toch gewoon heen voor een knufje.

Wat je zou kunnen kijken is wat we nu ook doen, dat je na je werk/school een stukje omrijdt je paard doet en dan naar huis gaat. Hoef je er niet meer uit daarna.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:10

Toen ik mijn pony net had stond hij ongeveer 10 minuutjes fietsen weg (en ik fiets NIET hard). Toen moest ik ook twee keer per dag (deed alles zelf) dus dat was wel nodig. Maar toen was ik nog aan het studeren en woonde ik in Nijmegen.

Daarna verhuist naar de randstad vanwege werk, nieuwe stal zo'n 40 tot 45 minuten met de scooter of , zonder file, 30 minuten met de auto (record: bijna 2 uur door files...fijne randstad). Na 2 jaar was ik dat eerlijk gezegd wel zat (de stal niet, maar dus echt de afstand) en heb ik hem verhuisd.

De nieuwe stal was met de scooter ongeveer 8 minuten rijden. Heerlijk.

Nu gaan we weer terug naar Nijmegen, onze eerste stal. Ik ga weer even naar mijn ouders (verhuizen met koophuis is even lastig, dus even wachten tot we hier weer een huurhuis hebben) en dan is het, dit keer met scooter, nog geen 5 minuten. Maar waar ik precies daarna kom te wonen is niet duidelijk. Tot maximaal 30 a 40 minuten van stal af met de scooter.

KikiKSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 21:38

Ik stond eerst een kwartiertje met de auto rijden bij mijn huis vandaan maar daar kon ik niet lekker buitenrijden, dus heb ik een stal gezocht bij het bos en verder van huis. Nu werk ik daar ook in de buurt dus rij ik uit het werk in 5 minuten naar stal toen en daarna als de files weg zijn in ongeveer 30 minuten naar huis toe.In het weekend is het dan wel wat lastiger maar dat heb ik er wel voor over!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 21:42

Met de auto kwartier (dus enkelrit). Met de fiets 40 min-45 min(enkelrit) en als ik echt hard doorfiets 35 minuten. Ik heb enorm veel geluk dat m'n ouders me héél vaak voeren Lachen. Wat zijn het toch schatten Lovers . Moest ik elke keer met de fiets gaan zou ik af en toe toch zuchten en klagen denk ik , maar ik zou het niet laten te gaan. Mijn paard is tenslotte afhankelijk van mij en heeft mij niet als baasje gekozen.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:33

Enkele jaren terug stond mijn paard een eindje bij me vandaan, ik reed er dagelijks ongeveer 35 a 40 minuten over. Op zich was dit wel te doen, was het niet dat ik ook haar stal nog moest uitmesten ed. Dit naast een fulltime baan was wel wat lastig, meestal was ik hierdoor echt hele avonden van huis. Toen ik een stal dichter bij huis vond (en ook nog eens vollpension voor hetzelfde geld) ben ik uiteindelijk toch verhuisd. Inmiddels sta ik nog wat dichter bij, momenteel rijd ik er ongeveer 10 min. over met de auto.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:54

25 min. heen en 25 min. terug met de auto.
Het is even wennen om steeds zo lang in de auto te moeten zitten om naar mijn paarden toe te gaan.
Ze stond eerst 10 minuten rijden hier van.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:33

Mijn pony komt 20-30 min fietsen vanaf m'n huis te staan.
Ligt net aan het weer hoelang het is, als er veel wind staat kan ik wel 10 minuten extra rekenen.

Mijn verzorgpony staat op een afstand van 23 km. Scheve mond

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:27

Mijn paard stond eerst 5 minuten fietsen van mijn huis, daarna 15 a 20 minuten fietsen en vorig jaar heb ik hem verhuisd naar een stal bij het bos. Nu doe ik er zo'n 20 minuten met de auto over. Die eerste stal was wel lekker dichtbij, maar dat is natuurlijk niet het belangrijkste. Het gaat erom dat mijn paard het goed heeft.

horseworld20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:57

Tja mijn paarden staan nog in de opfok uit de buurt dus ik ga er maar 1 keer in de week naartoe om even te kijken enz.
Maar als je serieus bezig bent met sport en dagelijks moet trainen enz dan is het wel handig als je iets in de buurt hebt...