Zijn jullie mooiweer ruiters?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 21:41

ik heb helaas alleen maar n buitenbak hier thuis, mag wel altijd bij de stal waar ik les heb in de bak komen rijden, maar dan moet er iemand met de trailer kunnen rijden om me weg te brengen, maar ja n beetje regen geeft niet, maar t moet niet stortregenen of hagelen of onweren of vriezen want dan is de grond keihard, dan blijf ik BINNEN net zoals mn paardjes!

maar ja t is veeeel lekkerder om te rijden als t niet al te warm is, wel dat de zon n beetje schijnt en dat het droog is! van de week was het n graad of 10 zonnetje scheen, dan is t rijden in de buitenbak heerlijk!maar als t regent is t wel ietsjes minder fijn.....

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:29

Echt niet!

We hebben dan ook alleen een buitenbak, dus ik heb heel weinig keus, maar regen of niet, ik rijd wel gewoon.
We hebben dan (voor als de bak echt niet meer te rijden is) wel een binnenbak ter beschikking, maar dan moet ik eerst 10 a 15 minuten over de weg stappen, dus droger of warmer wordt je er ook niet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:29

Als het echt hard regent en we kunnen niet binnen rijden ligt het er aan hoe vaak ik de afgelopen dagen heb gereden. We hebben hier een goede buitenbak waar je ook in een flinke plensbui kan rijden. Als ik al 3 dagen achtereen heb gereden longeer ik even en anders ga ik gewoon rijden. (ik woon maar 7 minuten fietsen van stal af dus ik heb zo droge kleren aan en Pablo heeft een goed regendek).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 00:31

Een heel klein beetje miezerige spatjes vind ik nog wel te doen. Zodra het echt gaat regenen ga ik toch echt binnen rijden. Longeren doe ik wel meestal gewoon buiten. Onze buitenbanen worden helemaal opnieuw gedraineerd, ze zijn nu met de grote baan bezig, die blijft dus echt gewoon droog in het vervolg en anders trekken ze de stop er wel uit Haha!.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 11:42

Tja... als ik kan kiezen tussen 25 graden, zon en heeeeel veeeel dazen, of wat regen en wind, kies ik toch voor het laatste.

Als het echt hoost of stormt houdt het op hoor, dat ga ik mijn beesten en mezelf niet aan doen!

Ik heb ooit 8 maanden bij een stal met binnenbak gestaan, helaas was Kaminka toen 6 maanden kreupel, echt genoten heb ik dus niet van het binnen kunnen rijden.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 11:58

Ik heb gewoon een binnenbak waar ik nu eigenlijk altijd in rijd, dus ik rijd ook met regen en storm. Haha!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:22

Wedstrijden bij mijn vereniging zijn voor mij een luxe, ze hebben daar 2 binnenbakken. Haha!
En aangezien ik daar toch minstens 1 wedstrijd per maand rij...
Verder is het weleens afzien want we hebben alleen een buitenbak, dit wordt de tweede winter zonder binnenbak voor mij.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:28

ik ben eigenlijk een mooi-weer ruiter, maar ik heb alleen een buitenbak
dus helaas voor mij. Ik heb tot nu toe nog niet erg veel regenbuien op
mijn hoofd gehad, ik probeer wel tussen de buien door te rijden.

Heb net ook gereden, toen ik naar de schuur liep was het aan het regenen
toen moest ik nog poetsen en opzadelen, met dit weer doe ik dat in de
schuur. Daarna gooide ik de schuurdeur open en de zon scheen Haha!
Er staat wel een flinke wind waar jaike dus een beetje hittepetiterig van
word, maar vandaag was ze ontzettend braaf. Ik zat verbaasd op mijn paard, ze luisterde best goed naar mijn been (en dat terwijl ik mijn sporen
was vergeten om te doen Frusty )
En aangalloperen deed ze super rustig, ben benieuwd wie haar dat toegefluisterd heeft dat het zo moet Knipoog

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:41

Ik heb het omgekeerde van Jura dit is nml mijn 2de winter met een binnebak.
Alleen moet ik daar wel heen met een trailer of 15 min onder het zadel.
Als ik onder het zadel erheen moet rijd ik net zolief in de buitenbak tenzij die dus teveel onder water staat dan ga ik wel naar binnen of als ik les heb.
Als ik een trailer heb ga ik ook naar binnen.

Ik ga met weer en wind gewoon rijden al wijk ik nu het eindelijk kan lekker vaak uit naar Binnen

Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:47

Ik ben zeker geen mooi-weer-ruiter! Wij hebben twee binnenbakken, in de grote rijhal wordt je letterlijk van de sokken gereden (wat voor mijn heethoofdje natuurlijk olie op het vuur is Haha!) en de kleine rijhal is niet prettig rijden als je er met meer dan drie tegelijk bezig bent.

Dus.. ik rij lekker buiten! Heb een heel groot terrein waar ik dan in m´n eentje rij, hooguit wat mensen die het paard longeren, maar verder super de ruimte! Hierdoor kunnen we ons beter op elkaar concentreren en heeft ze niet de stress van de externe invloeden om ons heen (wat je in het rijden duidelijk terugziet). En wat natuurlijk nog belangrijker is: Nikita vind het buiten ook veel prettiger! Eerst lekker werken en daarna stukje bos genieten we echt van .

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:54

Ik ben heel waterproof hoor Haha!
Helaas voor mij al sinds jaar en dag geen binnenmanege en ook geen vereniging met een binnenmanege. Ik heb gewoon een goeie waterdichte jas aan en plassen worden niet vermeden Tong uitsteken Alleen als het echt heel erg hard regent of onweert, rijd ik niet. Dan maar een rustdagje extra.

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:00

Hoi allemaal, ik sta op een superluxe manege met 2 buitenbakken en een binnenbak, maar.... die wordt natuurlijk voor de lessen gebruikt! Gelukkig hebben we ook een rijvereniging aan de overkant waar ik lid van ben en van de bak gebruik mag maken, maar... ik rij meestal buiten. Ach ja, Fjordenliefhebber he.. Knipoog bikkelhard Knipoog

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:29

Ik ben eigenlijk best een mooiweer-ruiter Schijnheilig Gelukkig hebben we bij mij op de pensionstal 1 binnenbak en 1 overdekte buitenbak. Ik hoef dus niet in de regen te rijden maar helaas zijn er meestal meerderen met hetzelfde idee. Mijn paard houdt niet echt van drukte om hem heen en ik eigenlijk ook niet dus soms ga ik wel eens als het een beetje motregent naar de buitenbakken waar het dan heerlijk rustig is.

Het bos ga ik ook alleen in als het niet regent. Het is daar ook een erg vieze bende als het heeft geregent. Mijn paard is trouwens soms ook bang dat hij smelt net als ik Haha! Je ziet hem dan echt naar die plassen kijken van NO WAY daar ga ik niet doorheen lopen Zodra ik hem aanspoor tot galop ja dan wil hij wel Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:41

Ik ben een 'elk weer ruiter'. Tenminste: als het gaat om strandritten. Anders ga ik met regen en harde wind toch graag de binnenbak in.
Bij de strandritten hebben we nu wel afgesproken dat we alleen vertrekken als het droog is. Een buitje onderweg kunnen we wel hebben, maar het moet wel leuk blijven.
(vorige week nog gereden met stevige westenwind, harde regen, zelfs wat hagel. Na enige tijd begonnen de paarden het ook wel leuk te vinden (daarvoor wilden ze het liefst terug naar stal). Je voelt dan tenminste echt dat je leeft. En, bijkomend voordeel: lekker rustig op het strand).

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 18:30

Wij hebben alleen een buitenbak, dus als het beetje droog is en ik vries niet aan m'n zadel vast, dan ga ik rijden. Als ik aan het rijden ben en het regent, dan ga ik wel gewoon door, dan ben ik toch al nat *LOL*

Ik rij natuurlijk liever met mooi weer, maar Sevin moet er toch elke dag eventjes uit, of het nou droog is of niet.

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 18:32

nee geen mooi weer ruiter je kunt je ook gewoon goed kleden tegen het weer. Water en wind dichte thermobroek, regenjas en hup rijden met je paard.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 18:33

Tja eigelijk wel. Ik heb echt een hekel aan het rijden in de regen. Ik word dan chagerijnig en dan kan ik het dus wel vergeten dat het goed gaat. Meestal haal ik hem dan gewoon even lekker naar binnen (hij staat nog op het land) en ga hem lekker uitgebreidt poetsen en evt. wat vrijheidsdressuur.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 19:12

Ik rij niet graag in de regen, ik heb een bril en na twee rondjes rijden zie ik dan al niks meer. Maar als het echt nit anders kan rij ik wel hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 19:17

rinnie1982 schreef:
Ik rij niet graag in de regen, ik heb een bril en na twee rondjes rijden zie ik dan al niks meer. Maar als het echt nit anders kan rij ik wel hoor!

Dat probleem ken ik B)
Ik heb dan ook altijd een petje of een regenhoed op, helpt echt.
Heb ondertussen verschillende lenzen en vloeistoffen geprobeerd maar m´n ogen blijven ontsteken Verdrietig

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 23:01

Ik heb ook een petje op, met lenzen moet dit ook wel. Als het water in mijn ogen loopt gaan ze behoorlijk zeer doen en zie ik niets meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 23:08

Inderdaad gewoon een petje of cap op met klep. Dan heb je er geen last meer van (ben brildragend, ex-lensdragend)

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 23:09

Regen kan ook heel mooi zijn! Gister nog een buitenrit van ruim 3 uur gemaakt. Vrijwel alleen maar stappen wat hier zijn de bermen inmiddels onbegaanbaar. Ik zit even zonder buitenbak, dus longeren gaat niet meer helaas. Een binnenbak? wat is dat? Tong uitsteken

ik heb mijn australian jas op nieuw uitgevonden, blijf je lekker droog bij! En met iets op je hoofd ( een cap!!) voel jeje ook droger.

Ik hoop deze winter op een echte winter, met een leuke laag sneeuw.... De grootste vijand is regen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 23:13

Eigenlijk ben ik wel een mooi weer ruiter ja. Als ik beginnen moet met stromende regen is dat niet fijn. Maar als ik eenmaal te paard zit en ik krijg een bui over me heen dan maakt het me verder niet uit, mits ik een goede regenjas aan heb, die ook over mijn zadel heengaat. Hoed op dat het water niet in je kraag kan gaan lopen en gaan met die banaan.

Het probleem is dat ik met leren teugels rijd (western) en geen springteugels heb. De teugels willen dan wel eens glibberig worden, en dan is het ook geen rijden meer. Veel doe ik dan sowieso niet. Ze krijgt haar beweging, maar dat is ook alles.

En één buitje is niet erg. Maar als je daarna een week lang op een nat westernzadel moet rijden vind ik dat niet leuk.

En je spullen knappen er ook niet van op.

Voor de rest heb ik meer last van water in de bak, dan water dat van boven komt. Mits de temperaturen zo zijn als op het moment. Loop de temperatuur tegen het vriespunt, dan wordt het een heel ander verhaal.
En als het dan nog eens flink gaat waaien (en in de polder kan het aardig spoken) zodat je paard bij ieder rondje dat je rijdt probeert haar kont in de wind en de regen te zetten, of echt haar complete gewicht (en dat van mij) tegen de wind in moet gooien om nog vooruit te komen, dan is dat voor mij niet prettig rijden en voor haar ook niet...

En regen die ineens omslaat in hagel is ook niet fijn. Dan helpt alleen een ding, kont in de wind, je hoofd in de kraag van je jas en wachten tot die bui over is...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 08:11

Nee eigenlijk het tegenovergestelde. Met mooi weer ga ik lekker wandelen met haar of laat haar gewoon lekker in de wei ravotten.
Met slecht weer is de bak bij ons lekker leeg (idd de mooiweerruiters blijven lekker binnen) en dan rij ik juist het lekkerst in de harde wind en regen/hagel.
Hihihihii, leuk he die verschillende ruiters?
Viv