prikkeldraad als afscheiding land

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: prikkeldraad als afscheiding land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:14

Paarden komen er idd niet in de buurt als er niks aan de hand is.
Maar in angst vergeten ze wel eens dat er stroom op staat en rennen ze er in blinde paniek doorheen.

Ook het rollen is iets wat ze perongeluk doen, niet in de gaten hebben dat hun benen zo lang zijn Lachen

Met gladdraad of koord kunnen ook enge verwondingen komen, maar al veel minder snel dan met prikkeldraad.
Lint geeft nog weer minder kans.

Ik heb eens een paard gezien dat onder de prikkeldraad door graasde (met stroom)
Waarschijnlijk stroom heeft gekregen of een vlieg weg heet willen schudden oid en deze is met zijn bovenste ooglid achter een prikkel blijven hangen...ook al zo'n voorbeeld waar je met andere afrastering geen last van hebt.

Nogmaals, nog niks mee gemaakt hebben heeft meer met geluk te maken dan met iets anders Lachen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 19:06

Ilsje_ schreef:
runningkawa schreef:
Wat maakt de stroom uit?
Het gaat om de prikkels die vast haken in de huid en dan alles kapot trekken

dan komen ze er toch niet bij in de buurt, de wei is groot genoeg om er van af te blijven Lachen, overigens doen jullie net of dat met schrikdraad niet kan gebeuren, die wonden kunnen ook zo groot zijn.

Inderdaad, met schrikdraad kunnen ook wonden ontstaan.

En als aan dat draad dan ook nog lelijke venijnige scherpe ijzeren punten vervaardigd staan, enig idee hoeveel groter en ongelukkiger de schade dan wel is?
Daarnaast is de kans met veilig en breed schrikdraad vele en vele malen kleiner.

Die paarden die ik heb opgesomd in mijn vorige berichten stonden overigens ook in een grote uitgestrekte wei. En daar gebeurde ook nooooit iets. Tot die ene keer dan ja, maar dan klop je je als eigenaar naderhand alleen maar me je kop tegen de muur en zeg je 'stommeling, dit had ik kunnen voorkomen!'

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 19:10

ik zou ong. 2 meter van het draad af een lint spannen, en als het kan met stroom erop, ik ken een paard die met zn oog in het prikkeldraad is blijven hangen, en nu nog maar 1 oog heeft.. Ik vind prikkeldraad dan ook niet echt bepaald veilig. Knipoog Mijn paard houd ik ervan uit de buurt. Gewoon draad met stroom vind ik ook veilig genoeg, een paard kan er zo doorheen rennen (dan breekt het af) wij hebben het bij ons op de wei, heel soms maakt een paard het kapot, mocht het kapot gaan, hebben we nog een extra draad ervoor, en een hek dat altijd dicht is, dan kunnen ze er dus zeker niet door. Lint is overigens wel veiliger, maar als er echt iets gebeurd is draad net zo makkelijk want dat klapt metteen kapot (moet je wel zorgen dat je paard niet de straat op kan als hij ontsnapt is). Knipoog

xMarjolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 13:51

Wij hebben het ook ,, en nu is mijn paard in het prikkeldraad gekomen en heeft een flinke wond Boos!!
Haar gewricht is misschien aangetast.
En dat allemaal door dat prikkeldraad!
Dus echt,, span er een draad langs!

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 15:11

Ben er geen voorstander van eerlijk gezegd. Het is inderdaad zo dat er paarden zijn waarbij het prima gaat, maar ik heb ooit een paard door het draad zien gaan. Deze kwam met zijn achterbeen vast te zitten en je wilt niet weten wat voor een wond hij had. Duurde ook even voor hij hersteld was, was nl nog een tijd kreupel. Dan denk ik toch wel: voorkomen is beter dan genezen...
Stroomdraadje is idd een mooie oplossing. Toffe buren trouwens!

Mandy_Fjordy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:57

Een paard kan er natuurlijk in vast komen te zitten, dat is niet zo'n fijn idee. Maar je kan je stroomdraadje er wel een stuk voorzetten.. Dat is veiliger;)