Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wodan schreef:ik praat best veel tegen m'n paard geen hele verhalen maat meer dat hij braaf is of als iets niet eng is . zodat hij er vertrouwen in krijgt dat als ik praat dat het goed is.
Ik praat best veel tegen hem maar ik hang geen hele verhalen op want dat begrijpt hij toch niet als ik hem vertel wat een ***** mijn baas is ofzo

. Dit omdat toen we haar gingen kopen was ze net een maand in Belgie ze kwam uit Engeland. Ze stond een beetje bang in een hoekje. Ik zei wel van kom eens hier meisje en je moet niet bang zijn maar ze reageerde niet. Toen kwam mijn moeder op het idee om Engels tegen haar te praten. Mijn moeder zei:' come here girl' en waarempel haar oortjes gingen omhoog en hoe meer we engels tegen haar spraken hoe meer ze durfde te komen. Dit zijn we altijd blijven doen. Ik vertel ook niet hele verhalen. Meestal overlaad ik haar met complimentjes over hoe braaf en mooi ze is. En op buitenritten ook over hoe eng sommige dingen die we tegenkomen wel niet zijn.
).
Als t een mens was die me verstond zou ie gek worden
En net zoals Quinzy praat ik veel in het engels tegen hem... maar in het dagelijkse leven ook veel...Anna-Jelly schreef:Ik praat ook hoor, tegen al mn dieren zelfs tegen mn vissen
Mn broer maakt me ook altijd uit voor gek
Ik houd geen hele verhalen maar bijv: nou dan gaan we nu maar eens poetsen, enzo..

)