Praten tegen je paard = raar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 17:30

iik praat ook tegen mijn paard omdat ze dan mijn stem leert kennen. en kan ik haar aan sporen op wandeling en jumping. echt raar? ik stop wel met praten als ik zie dat er iemand afkomt, ik ben de enigste van heel de stal die zoveel te vertellen heeft tegen zijn paard en ze vinden dat daar allemaal maar bullshit. ik vertel over school en al van die dingen. ik vind het niet raar, sommige mensen wel!

groetejs Tlove

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 17:54

Uiteraard praat ik tegen m'n paard, je kunt hem toch niet gewoon negeren ? Knipoog
Geen uitbereide verhalen over koetjes en kalfjes, maar wel de dingen die op dat moment van toepassing zijn.
Ook groet ik hem altijd even, zo van "hoe is 't nou met m'n lekkere schimmel ?" Haha!
Verder ook kleine dingetjes, als hij braaf is of als ik achter hem langs loop.

Tammyvlier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 17:57

Ik praat honderd ut tegen de paardjes (maar ook tegen alle andere dieren. Ik vindt het heel vanzelfsprkekend om tegen ze te kletsen. Ze gevn nooit commentaar, kletsen nooit iets door en luisteren altijd. Ik heb er ook vaker commentaar op gekregen van mensen. maar wat boeit mij dat nou.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 18:17

Ik praat ook altijd, en ik noem elk paard pony, best wel rare gewoonte van mij Haha! . Maar het zijn meestal hele simpele dingen als, brave pony, hoo braaf, goezzo, vooorrrwaaarts.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 18:26

Oja en er was ook nog een 'gekke'vrouw op de manege die niet alleen tegen de paarden praatte maar ook tegen alle zadels *LOL* Dat gingen we wellens bij de zadel kamer kijken luisteren en zat ze het tuig te poetsen en hele verhalen te vertellen *LOL*

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 18:27

Het is niet zo dat ik samen met mijn paard mijn hele dag bespreek, maar als hij bijvoorbeeld loopt te klieren met rijden, kan het gebeuren dat ik hem hele verhalen ga vertellen over hoe slecht het wel niet met hem af kan lopen als hij zo door gaat. Of ik ga hem vertellen dat hij eens naar andere paarden in de bak moet kijken (die wel netjes lopen) en dat hij daar maar een voorbeeld aan moet nemen. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Maar ik praat dus eigelijk meer tegenmezelf, want hij heeft er niets aan.
Ik merk wel dat hij goed op mijn stem reageert als hij weer eens loopt te stressen, dan word hij meestal wel rustiger.
* En oh ja... hij is de enige voor wie ik mag zingen... zonder dat ik commentaar krijg *

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 18:28

zijn er ook mensen die NIET met of tegen hun paard praten?

missy_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 18:32

heeey hoestie ermee... wat heb je je weer lekker vies gemaakt... geef ns voetje... blablabla
Dat soort gesprekken heb ik dus altijd met ab Haha!

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 19:03

Berdientje schreef:
zijn er ook mensen die NIET met of tegen hun paard praten?

Volgens mij niet!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 19:35

Ik praat ook hoor, tegen al mn dieren zelfs tegen mn vissen Haha!
Mn broer maakt me ook altijd uit voor gek Haha!

Ik houd geen hele verhalen maar bijv: nou dan gaan we nu maar eens poetsen, enzo..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 20:25

Same here... ik heb het meer over hem en ons dan andere zaken. Dat bewaar ik toch liever voor mijn vriend. Haha!

Tlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 19:41

Berdientje schreef:zijn er ook mensen die NIET met of tegen hun paard praten?
denk ik wel, bij mij op de stal zijn er zo misschien 5 van de 12 mensen die tegen hun paard praten, ik zit natuurlijk bijde praters ;D ! ik praat zo van als je dit weekend niet springt doe ik je dood (grapje he ;D) en geen hooi meer en eten en als ik dat zegt springt ze meestal wel ;D of het daaraan ligt weet ik niet ;D! en ovet hoe mooi ze wel is en haar mooie ogen, ... alledaagse dingen dus.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 21:22

Ik praat ook altijd tegen de paarden. Dat begint al als ik aankom, dan begroet ik ze. En dan zeg ik dingen als: kom vent ik ga je lekker poetsen en dan gaan we hard aan het werk. Of: ga je mee, dan zel ik je ff uitlaten (= buitenrijden).
Als ik aan het dressuur rijden ben, zeg ik niet zoveel, hooguit iets van braaf, goed zo knul. Tijdens het buitenrijden l*l ik weer veel meer, dingen als: goh, lekker he, zo buiten dollen, zullen we gaan drrrraven? En dan gaat jip ook meestal wel draven.

Er is trouwens eens een onderzoek geweest en daaruit bleek dat paarden die in Utrecht in de kliniek waren opgenomen sneller beter werden wanneer hun baasje regelmatig op bezoek kwam en tegen ze aan kwam praten. Het is dus ook heel goed voor de band die je met je paard hebt.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 10:35

ik vertel heel vaak aan mijn pony dat ik op school gepest word
en spreek haar moed in met springen:''kom op [***] je kan het wel''bijv. zo raar is dat niet hoor

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 10:46

Ik klets Baduh de oren van zijn kop, en volgens mij vind hij het wel gezellig want hij volgt mijn stem ook echt. Oortjes draaien, me aankijken. Het kan zijn dat ie denkt "Die is gek!" maar ik vind het gezellig. Als ik zijn stal inloop zeg ik altijd: hé mooie man, of lekker ding. Hihi.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 10:50

Ik vind het zeker niet raar.. Ik doe het zelf namelijk ook Haha!

Niets om je voor te schamen dus.. Haha!

* off topic.. Dit is bericht nr 1000! Party!! *

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 10:57

Ik praat eigenlijk altijd tegen jordy of m'n cavia.Jordy begroet ik altijd uitgebreid dan hou ik eerst een heel verhaal:D en tegen m'n cavia praat ik altijd als ik hem op schoot heb.Ik vindt het wel normaal hoor

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:57

wodan schreef:
ik praat best veel tegen m'n paard geen hele verhalen maat meer dat hij braaf is of als iets niet eng is . zodat hij er vertrouwen in krijgt dat als ik praat dat het goed is.

Ja dat doe ik ook Ik praat best veel tegen hem maar ik hang geen hele verhalen op want dat begrijpt hij toch niet als ik hem vertel wat een ***** mijn baas is ofzo Haha!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 15:35

Ik praat ook veel tegen Sweety. En het gekke is dat ik altijd Engels tegen haar praat Haha! . Dit omdat toen we haar gingen kopen was ze net een maand in Belgie ze kwam uit Engeland. Ze stond een beetje bang in een hoekje. Ik zei wel van kom eens hier meisje en je moet niet bang zijn maar ze reageerde niet. Toen kwam mijn moeder op het idee om Engels tegen haar te praten. Mijn moeder zei:' come here girl' en waarempel haar oortjes gingen omhoog en hoe meer we engels tegen haar spraken hoe meer ze durfde te komen. Dit zijn we altijd blijven doen. Ik vertel ook niet hele verhalen. Meestal overlaad ik haar met complimentjes over hoe braaf en mooi ze is. En op buitenritten ook over hoe eng sommige dingen die we tegenkomen wel niet zijn.

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:27

Ik klets ook wel eens wat tegen mijn paardjes. Het grootste deel is dat gewoon vertellen dat iets niet eng is (pas als ze al eng kijken natuurlijk) of iets ter aanmoediging ofzo maar ook wel eens gewoon. Komt er bijvoorbeeld een nieuw weidegenootje of gaan we iets spannends doen of op concours ofzo dan vetel ik dat wel even. Niet dat ze het snappen maar ik vind het wel gezellig. Of ik vertel ze gewoon dat ze de mooiste, knapste en liefste paardjes terwrerekld zijn (of juist niet Haha! ).

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 11:16

Ik praat ook best veel, maar de echte verhalen alleen als ik alleen ben. Als ze onrustig of bang zijn wil ik ook nog wel eens rustig zingen, dan kalmeren de meeste paardjes wel.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 12:03

Ik praat ook veel tegen snowdon, in allerlei situaties, de ene keer gewoon simpele dingen, de andere dag hele banketstaaf tot dagverslagen Tong uitsteken Als t een mens was die me verstond zou ie gek worden Lachen En net zoals Quinzy praat ik veel in het engels tegen hem... maar in het dagelijkse leven ook veel...

Groetjes leon en snowdon

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 12:24

Anna-Jelly schreef:
Ik praat ook hoor, tegen al mn dieren zelfs tegen mn vissen Haha!
Mn broer maakt me ook altijd uit voor gek Haha!

Ik houd geen hele verhalen maar bijv: nou dan gaan we nu maar eens poetsen, enzo..

Ben ik seniel aan het worden als ik zeg dat ik zelfs tegen mijn brommer praat??? Zo van als jij nou eens een keer niet doet zoals jij het hoort te doen ga je naar de sloop???
Maar verder praat ik ook tegen al mijn beessies. Dan vertrouwen ze je meer volgens mij.

Myke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 13:16

Ik ben ook zo'n seniele muts die tegen het paard loopt te ouwehoeren. En de rest op stal altijd maar vreemd kijken, want die zeggen niet zo veel. Blijkbaar is het uniek of zo wat ik doe Verward
Lekker praten, anders is het zo saai. Mompel ook vaak allerlei benaming naar paardjelief toe Haha!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 22:14

ikke over ALLES praten met paardjes. like everyone here. ik praat meestal engels, niemand hoort me, kan ik lekker me leukste taalken praten.
ook praat ik vaak om stemmingen weer te geven, ze rustig te maken (easy girl, calm down...) of om ze in galop te houden (come ooon girl, go go go there's a very wild dog behind you) ofzo Haha!

maar ook andere dingen (ik haaaat m'n zus, fanny, help...) en uithuilen doe ik ook als mijn zus weer eens spel heeft gemaakt tegen de paarden, dat vind ik natuurlijk onredelijk maar kan ik niks tegen doen anders tiert ze enzo... dus gewoon gaan uithuilen tegen fanny's hals (terwijl ze probeert te bijten, nou jaaa Knipoog )
en gewoon, alles, de hele tijd door. dan hoor ik vaak 'wat zei je' 'joh, t was tegen m'n paard' 'huh?'
tja Haha! Knipoog