Harde borstel op de benen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fionaa

Re: Harde borstel op de benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:41

ik doe harde borstel gewoon. heb ook een wat minder harde.. (tussen hard en zacht in), ze geeft dr niets om.
Mn paard vind alles prima.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 17:56

Op stal hebben we plastic borstels. Tja, ik wist het nooit zo goed dus ik deed maar zachtjes aaien zegmaar.
Maar hier heb ik wat aan Haha!

Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:10

harde borstel kan gewoon op de benen hoor Tong uitsteken

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:19

Ik mág mijn paard alleen maar poetsen met een zachte borstel, harde wordt ze héél nijdig van.
Dus ik moet altijd flink schrobben Clown

munawwarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:54

harde borstel kan wel hoor, je merkt het wel aan je paard of het kan of niet. anders gewoon hard schrobben met de zachte Haha!

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:36

Heb net gehoord dat je voorzichtig moet zijn met het rossen met een harde borstel op benen aangezien er rap kan onstaan als ze al één klein wondje zouden hebben dan verspreid het zich heel snel en met dat rossen vererger je de boel alleen maar omdat het de bacterien verspreid....

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:57

Ik denk dat het beter is om gewoon met een harde eroverheen te gaan voor het vuil eraf te krijgen dan met een zachte gaan schrobben Tong uitsteken

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 15:43

Ik doe het wel altijd gewoon, maar dan wel voorzichtig.
Het is per paard verschillend, ik ken paarden die er niets om geven maar ik ken ook paarden die het echt niet pretting vinden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:46

Ik doe ook altijd met een harde. Niet met een mega harde, dat kan ze niet hebben (maar ook niet op de rest van haar lichaam). Maar een tussenin borstel zeg maar. Wel een 'hardere' die ik niet op het hoofd gebruik (laat ze niet toe).

Zolang mijn paard het toelaat ga ik ervanuit dat het geen kwaad kan. Mijn merrie geeft dat altijd wel goed aan, zonder té veel te mutsen Knipoog (dat merk ik wel aan dr als ze zich wat 'aanstelt')

AmberR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:37

Ik heb ook ooit geleerd niet met een harde borstel over de benen te gaan, maar ik doe het altijd wel.. Vooral opgedroogd modder krijg je anders gewoon niet weg!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:48

Mijn paard vind het heerlijk om met een harde (stalen) borstel gekrabt te worden, zelfs zijn hoofd schuurt hij er tegenaan (laat ik hem zelf doen omdat hij het beste weet waar hij gekrabt wil worden, daarna met een zachtere borstel de haren weer recht leggen). Koe
Natuurlijk wel goed de reactie van het paard in de gaten houden, de een vindt dit fijn en een ander dat, niet alle paarden zijn hetzelfde.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:12

sja, je zal toch af en toe bagger van een modderkroket af moeten krijgen , daar heb je toch echt een harde borstel voor nodg Tong uitsteken