Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
draumpje schreef:vervanger van carboleum is carbolineum
je kunt ook hertshoornolie smeren
spatter schreef:gewoon hun eigen drollen smeren over het hek, dan blijven ze er erg lang van af
wel na een regenbui weer eens herhalen
en in de bak een paar takken of balken leggen waar ze wel aan mogen knagen
slecht plan
veel paarden eten zelfs hun eigen stront..
omdat ze daar mineralen ofzo uit halen als ze dat niet genoeg hebben.. maar als dat dus op het hek zit.. en ze gaan t een keer proberen.. gaan ze het mischien vaker eten Lab_iris schreef:spatter schreef:gewoon hun eigen drollen smeren over het hek, dan blijven ze er erg lang van af
wel na een regenbui weer eens herhalen
en in de bak een paar takken of balken leggen waar ze wel aan mogen knagen
slecht plan
veel paarden eten zelfs hun eigen stront..
omdat ze daar mineralen ofzo uit halen als ze dat niet genoeg hebben.. maar als dat dus op het hek zit.. en ze gaan t een keer proberen.. gaan ze het mischien vaker eten

Soofjuh schreef:van mest worden ze ziek!!!![]()
Maar het werkt iig wel, de omheiningen zijn nog niet afgekloven.
Ik zal eens vragen voor je hoe het heet.
ILOVE_TARA schreef:Bij ons op stal hebben ze ook iets op de omheiningen gesmeerd. Ik heb geen idee hoe het heet, maar ik weet wel dat het een vies, plakkerig goedje is. Als de zon er lang op staat, gaat het smelten. En als je daar dan met je hand op komt, krijg je het niet zo 1 2 3 van je hand af.Maar het werkt iig wel, de omheiningen zijn nog niet afgekloven.
) weet je ook niet zeker of het helpt, en een schokdraadje zullen ze echt niet op eten
khirshanta schreef:Soofjuh schreef:van mest worden ze ziek!!!![]()
Nee hoor, er zitten zelfs nog waardevolle voedingsstoffen in. Waarom denk je anders dat veulens vaak mest eten?
nitouche schreef:ILOVE_TARA schreef:Bij ons op stal hebben ze ook iets op de omheiningen gesmeerd. Ik heb geen idee hoe het heet, maar ik weet wel dat het een vies, plakkerig goedje is. Als de zon er lang op staat, gaat het smelten. En als je daar dan met je hand op komt, krijg je het niet zo 1 2 3 van je hand af.Maar het werkt iig wel, de omheiningen zijn nog niet afgekloven.
Hey michelle,
Dat spul is carboleum (of hoe je het mag schrijven ), dat is er niet op gesmeerd voor de paarden, maar dat zit in het hout.