paard eet vlas!! :-s

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kinky01

Re: paard eet vlas!! :-s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 15:44

Ik zal de zeepsop eens proberen! azijn werkt niet . Ik had een emmertje azijn met water klaar gezet gaat die muts daar gewoon uit staan drinken!! :-s raar paard! Ze lust echt alles...

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:49

kinky01 schreef:
Ik zal de zeepsop eens proberen! azijn werkt niet . Ik had een emmertje azijn met water klaar gezet gaat die muts daar gewoon uit staan drinken!! :-s raar paard! Ze lust echt alles...

hahahaha, dat doet die van mij dus ook. lekker zuuuuuuuur Verward Verward

Swoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:37

'k Zou het vlas gewoon niet gebruiken. Heb het ooit eens geprobeerd met m'n vorige paard , die had toen 24h/dag weidegang op 2ha en kwam toch in de stal eraan peuzelen, zelfs als het begoten was en in feite stonk.

Door omstandigheden heb ik jaren geleden een hele tijd in de dierenkliniek van Gent (Merelbeke)(België) vertoefd, en daar heb ik toen opgevangen dat het grootste deel van paarden die daar binnenkwamen met kolieken, die kolieken gekregen hadden door het eten van vlas. Er bestaan toch genoeg alternatieven ? Succes nog, Swoppie

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 20:59

kinky01 schreef:

Die van mij at het inderdaad ook gewoon met azijn, zelfs met van die vieze anti-bijt troep er op.

Probeer het eens! Ben benieuwd...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:02

Als je er nou een laagje hooi overheen doet dan? Onze paarden staan ook op vlas, en de blinde oudste pony eet ook altijd vlas.. wij scheppen zijn stal ook altijd om.. zodat er niet teveel van dat 'schone' vlas bovenop ligt

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:10

NonaWen schreef:
Als je er nou een laagje hooi overheen doet dan? Onze paarden staan ook op vlas, en de blinde oudste pony eet ook altijd vlas.. wij scheppen zijn stal ook altijd om.. zodat er niet teveel van dat 'schone' vlas bovenop ligt

Dat wordt echt 1 grote rotzooi... Dat is echt niet fijn uitmesten... Bloos

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:39

mijn paard eet het nu ook ze heeft laatst 2 x koliek gehad van gas zei de DA... ik weet ook niet wat ik moet doen ik ze heeft 1 x hele erge koliek gehad van stro dus ik durf haar daar ook niet meer op te zetten...

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 07:43

Mijn verzorgpaard at ook vlas, niet veel van gemerkt, maar zij at het meestal alleen als het er net lag of als ze idd geen hooi had. En zomers staat ze 24/7 op het land.
Mijn paard vermaakt zich trouwens ook met haar liksteen waardoor ze daar minder last van heeft