Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

! Met stro was zijn stal constant nat en omdat hij nogal veel ligt ben ik op zoek gegaan naar iets anders.

Tulandro schreef:Als je een vies paard is het bijna niet te doen, om een lege stal te vullen heb je minimaal 6 pakken nodig!! Dan heb je net een redelijke laag. Daarbij zeker elke week een nieuw pak a 7 euro p.p. Voor schone paarden daarentegen is het wel makkelijk.
annehoe schreef:Tulandro schreef:Als je een vies paard is het bijna niet te doen, om een lege stal te vullen heb je minimaal 6 pakken nodig!! Dan heb je net een redelijke laag. Daarbij zeker elke week een nieuw pak a 7 euro p.p. Voor schone paarden daarentegen is het wel makkelijk.
ik heb zelf een enorm vies paard, op stro moet ik iedere dag alles er uit halen en er een hele nieuwe baal in leggen omdat hij het gewoon voor elkaar krijgt het helemaal zwart te maken.
heb hem nu op vlas staan en geen probleem gooi er 1a2 pakken in haal iedere dag de mest er uit en het gaat perfect!! geen vieze stal meer bij mij.
pakken zijn wel wat prijzig maar vind het zo veel fijner dan stro. alleen het afval wat ik had van stro al.
Tulandro schreef:Ik ben echt een felle tegenstander van vlas.
Paarden staan met hun beenstand anders dan in stro, omdat het als klompen onder de hoeven blijft zitten, net als hij sneeuw.

..judithM schreef:Tulandro schreef:Ik ben echt een felle tegenstander van vlas.
Paarden staan met hun beenstand anders dan in stro, omdat het als klompen onder de hoeven blijft zitten, net als hij sneeuw.
Nou dan wordt het toch echt tijd om de stal te mesten!
Hier absoluut geen last van klompen onder de voeten bij vlasstal!
Heb je hier ervaring mee of maar zo wat getypt?
Mijn paard staat al 2 jaar op vlas dus ik heb wel ervaring. En tijd om de stal te mesten? Jeetje, kom aub bij ons op stal kijken. Ik gooi er 1 a 2 pakken nieuw vlas in per week, en haal om de paar dagen de natte plekken eruit, en natuurlijk elke dag de mest. Jammer genoeg kunnen wij op stal niet kiezen welk merk vlas wij krijgen, maar volgens stalgenootjes is dit goed vlas. Ik zal van de week echt eens foto';s maken over hoe de vlas blijft plakken, en hoe mijn paard in het vlas staat. 

runningkawa schreef:Ben daar idd ook benieuwd naar
Wel vervelend
Heb 2 merken vlas gebruikt een dure met een guurtje en een goedkopere. Die laaste gebruik ik nog. Maar bij beide geen last van klompen. Maar je zou idd zeggend at het aan het merk moet liggen?
En de andere paarden op stal die hebben dat ook?

runningkawa schreef:Je zou voor de fun eens een pak of 4 van een ander merk moeten gebruiken, kijken wat het doet als je die op een gegeven moment er allemaal in het zitten.