Stal opgezegd, wat nog te verwachten ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nado

Re: Stal opgezegd, wat nog te verwachten ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 09:45

Vervelend! Ik heb ook een pony die heel snel invalt (hackneykruising) als hij te weinig ruwvoer krijgt. Wat ik op een gegeven moment ontdekt heb is stucomix van cavalor. Dat kan gebruikt worden als ruwvoer vervanging. Als je 2 kilo ervan per dag geeft hoef je geen ruwvoer te geven. Niet dat ik vind dat een paard zonder hooi/kuil/gras moet, maar waar ik toen stond had ik het ook niet in de hand en door dit bij te voeren ging het snel weer de goede kant op. Dus misschien een tip voor jou, als je toch 2x per dag gaat om 's ochtends en 's avonds een kilo daarvan bij te gaan voeren.

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:27

jeetje dit is niet normaal hoor
ik zal gelijk weg gaan
heb je al gebeld?

bij ons op stal is het ook knudde met voeren je weet nooit of er al gevoerd is vanmiddag gaan we om tafel

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:37

Mmm wat heb ik het dan toch getroffen met mijn stal, 's ochtends wordt mijn paard gevoerd en wordt daarna op de wei gezet. 's Avonds zet ik ze binnen en voer ze voor haar avond eten. Wanneer de staleigenaar zelf vind dat ze te dik of te mager zou worden, weet ik zeker dat hij wil in zou grijpen. Of om haar meer te gaan voeren of bijvoorbeeld in een minder vette wei te zetten. Maar ik heb het ook wel eens aan de hand gehad met mijn vorige stalling, toen ik die op heb gezegd ben ik na 2 dagen weggegaan. Ik kon niets meer goeddoen en ben vervolgens bij mijn huidige stalling terecht gekomen.

Toen ik haar daar voerde had ze 1 kg brok binnen no time naar binnen geschokt. Meisje ik zou eieren kiezen voor je geld (zoals ze dat zo mooi zeggen) en je paardje een beter thuis gunnen! Succes ermee

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 11:48

Zo eindelijk de nieuwe stal aan de lijn gehad.
De stallen waren nog niet zuiver gespoten. Maar ik zei dat ik ze wel zuiver maakte. En de weien waren ook nog niet klaar. Ik zei dat dat geen probleem is. Dan blijft die maar effe binnenstaan. En laat ik hem los in de bak als ik vrij ben.

Ppfff, mmm zal de huidige staleigenaar maar niks vinden dat ik al wegga. JAA, dan geef ik hem een week de tijd om mijn schrikdraad paaltjes terug te geven en mijn grote voerton wat hij gebruikt.

Einde van deze middag staat mijn/onze verhuizing in de planning. Want ik heb ook iemand nodig die mijn auto verrijdt, naar de andere stalling.

Dus dadelijk stal in orde maken, auto inladen, paardje zadelen en 3 kwartier rijden op rustig tempo naar de nieuwe stalling.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:56

Succes meis!!
Hopelijk hebben jullie het daar beter...

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 15:53

Zo net terug van de nieuwe stalling.
Zijn nieuwe stal ligt al vol stro en lekker veel hooi. Mijn kast op oude stalling is op mijn zadel,kopstuk en 1 borstel ook helemaal leeg. Nou heb gewoon alles al in de auto gepropt, de staleigenaar was er helemaal niet.

Deze avond rij ik hem om. Dan zal pas de staleigenaar weten dat ik wegga.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 16:05

Wat een vervelende situatie! Goed aangepakt, veel succes straks met hem naar de nieuwe stalling rijden. Ja

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:44

Heel veel succes op je nieuwe stal, fijn dat je er al terecht kan!!

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 22:01

Zo ben net terug.

Ja We hadden eerst een afspraak smiddags en dat was tot in de avond wat te lang uitgelopen.

Maar om half 10 zat ik dus op het paard. Staleigenaar was nergens te bekennen. Met dat ik het erf af rij, komt die aan met de auto. Stapte niet uit en keek me niet aan. Ik zei: Hoie, ik ben weg...

heb flink moeten doorrijden, wilde ik voor de duister op de nieuwe stal aankomen. Dus in het bos galopje. Paardje vond het heerlijk. en lekker van de rivier de weg richting de stalling, lekker lang uistappen met losse teugel. Bij de nieuwe stal aangekomen. Dook die direct de voerbak in. Maar daar lag nog niks. heb hem toen afgezadeld.Lekker eten gegeven.

En alvast het eten voor morgenvroeg klaar gezet, met lekker veel hooi....

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:08

Scheve mond Wat een staleigenaar, die van je vorige stalling.
Maar dat wist je natuurlijk zelf ook al. Huilen van het lachen

Ik hoop dat je op deze stal nog veel plezier kan hebben!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:15

Oh netje... nagyl ziet er nog erger uit dan Liekie eruit zag Bloos!
Goed dat je hem hebt weggehaald... Liekie is in een maand tijd flink bijgekomen van mash & mix van cavalor. Bovenop zijn gewone voer een schep van dat spul, eventueel aangevult met muesli als hij hard getraind had.
Ik hoop voor je dat hij snel weer de oude is...
Jeetje zeg, hij ziet er echt slecht uit Ja
Jij ziet dat niet zo goed, omdat je hem elke dag ziet, maar ik heb hem 3 juni pas voor het laatst gezien...

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 22:17

Ja dat bedoel ik.
Hij zag er in Lichtaart toch goed uit, omdat die al nooit dik zal zijn/worden.
Heel fijn dat jij nu goed verschil ziet. Thanx voor de bevestiging Ach gut

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:18

Jeetje wat een verhaal zeg.
Wat denkt die staleigenaar wel niet, maar gelukkig dat je er gelijk weg bent gegaan. Nu hopen dat je paardje weer goed opknapt.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:19

Probeer die slobber eens die ik hierboven vermeld heb... Werkt echt goed. Zit vanalles in, ook olie. Hoef je dat ook niet meer apart bij te voeren

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:36

O niet normaal, zeg...

Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt; wij hebben een paard van 1.80 en een pony van 1.20 en ik vind het niet meer dan normaal dat je als pensioneigenaar de dieren dat geeft wat ze nodig hebben en dit is voor de een nu eenmaal meer dan voor de ander.

Gauw naar je nieuwe stal, dus!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:41

ik heb zelf ook lange tijd terrug zoiets meegemaakt .
En ik ga voortaan dus ook dezelfde dag weg als ik heb opgezegt als ik mnd opzegtermijn mot betalen betaal ik die netjes . Hoeft het niet ook goed beter zelfs .
Ligt een beetje aan de manier waarop je weggaat .

hoop dat je paardje lekker veel kan eten op je niewe stal want ze mag idd wel wat kilootje gebruiken .

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:53

ik heb dit ook mee gemaakt maar bij mij was het nog wat erger het kwam vaak voor dat het voer gewoon op was en dat paarden zonder eten stonden of ze kregen heel laat eten dan weer vroeg ik ben toen ook op zoek gegaan naar een andere stal gelukkig snel gevonden ik dus op gezegt een maand van te voren maar na twee weken gewoon weer geen eten dus ik trailer gepakt hopen dat me paard er in wilden en ja hij liep er zo in leek wel hij voelde dat we daar weg gingen dus spullen in de auto niemand gezien dus zo weg gegaan en nu heeft hij het super naar ze zin Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:55

spuit12 kun je voortaan met leestekens schrijven?
Dit leest erg ongemakkelijk Ja

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 07:50

ZO, wat heb ik eindelijk weer eens goed geslapen dit weekend. Eindelijk staat mijn paardje nu goed Knipoog

Jump_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:49

fijn dat je er toch al terecht kon!
is voor jou maar zeker voor je paardje een stuk fijner!
nu eerst lekker op krchten laten komen, en daarna weer de training rustig oppakken, nu is hij niet in staat om een endurance wedstrijd te rijden Knipoog maar dat wis je al

veel succes en plezier op je nieuwe stalling, en die wei, daar kan die wel even op wachten Knipoog

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 20:14

Zo, heerlijk vind ik het nu. Pling
Hij krijgt al 2 dagen lekker veel hooi en lekker genoeg/veel voer. Tja met natuurlijk de nodige energie erbij. Deed die vandaag weer eens gek toen ik hem uitliet. Cool

Ik hoorde vandaag dat ze nog 3 weitjes extra gaan afzetten. Altijd fijn. Zodat ieder paard zijn eigen wei heeft. En dus alle paarden tegelijk naar buiten kunnen.

Zo We gaan ons nu lekker goed voeren en hopelijk kan ik een maand later een beter foto tonen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:26

Doe je wel rustig aan met voeren? Eerst weer opbouwen natuurlijk, aangezien hij de laatste tijd slecht gevoerd is. Vork

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:31

Heel goed dat je je paardje daar weg hebt gehaald. Is je vriendin inmiddels ook mee verhuisd?

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 08:20

marietje27 schreef:
Doe je wel rustig aan met voeren? Eerst weer opbouwen natuurlijk, aangezien hij de laatste tijd slecht gevoerd is. Vork

ja tuurlijk gooien we niet direct zijn bak vol met eten. Ruwvoer kan geen kwaad. Hij krijgt nu alleen echt zijn hele schep brok, 3/4 schep gerstemix (anders te veel energie) en wat van de subli-em. Nu weet ik zeker dat die dat krijgt.
Straks als we weer terug echt gaan trainen/westrijd rijden, krijgt die natuurlijk dat gene bijgevoerd wat nodig is.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 08:23

deedee19 schreef:
Heel goed dat je je paardje daar weg hebt gehaald. Is je vriendin inmiddels ook mee verhuisd?

Nee die komt dinsdag.
Zij voelt zich nu ook helemaal vervreemd op de stalling. Ben laatst met haar meegegaan. hah zag ik dat de paarden nu wel allemaal wat hooi in hun stal hadden liggen. Nou en, ik sta nu veel beter. Lekker zelf bepalen hoeveel die gevoerd krijgt.
En er staan meerdere hengsten, dus ervaring met hun hebben ze wel. Plus omdat ze slechts 5 pensionstallen hebben, waarvan nu 3 verhuurd. Is het lekker rustig. De meeste komen in de middag, dus als ik na mijn werk kom, is het er lekker rustig.
Kan je leker je eigen gang gaan. Heerlijk Pling