Ontwormen te veel gevraagd???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 17:28

Kan het zijn dat er in nederland meer merken verkocht worden dan in België? Ik ken nl Equavalan en Fluxerel (die ik beiden al gebruikt heb), en nog een onbekend merk ook (zou even moeten gaan zien of ik die spuit nog liggen heb) - maar van die andere ... ??? Hier kan je ze ook maar alleen meer bij de apotheker kopen ... da's weer typische belgische burocratie!!!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 17:37

Ik ben het met Mieke eens dat er veel verschil zit in de adviezen van veeartsen.
Mijn DA raad zelfs 2x per jaar aan, mits met Equest en goed gedoseerd. Dit doen wij nu... ehmm.. ik denk 3 jaar en het gaat super.

Jammergenoeg heb ik al meer dan 1 paard gezien wat niet goed ontwormd werd. Een ervan is daadwerkelijk doodgegaan, opgevreten zeg maar. Je hoort ook vaak van paarden die te laat ontwormd worden en vervolgens koliek verschijnselen krijgen door alle wormen die doodgaan.
Kweeniet. Ontwormen is toch iets wat lastig/warrig blijft. Je hoort zoveel verschillende adviezen van verschillende producten etcetc.

Ik ben tevreden met hoe het gaat bij ons. Regelmatig een nieuwe weide, andere dieren erop laten grazen (schapen/geit) samen met de equest.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 18:25

Deetje schreef:
Ontwormen is noodzakelijk en voorkomt veel dierenleed.
Hoe vaak kom ik wel geen paarden tegen die lusteloos zijn, slecht in hun vacht, weinig weerstand, etc. en dan noem ik nog de zeer onschuldige dingen op..je wilt niet weten wat ik tegenkom!

Mensen die hun paarden niet tijdig ontwormen zijn geen paarden waard!!

Ontworm uw paard IEDERE 8 weken (als je het dan een weekje verslaterd, heeft het nog geen schade gegeven).

Mensen die zeggen' ik zie geen wormen, dus mijn paard heeft ze niet'
zijn zo dom.

Ik als parttime DA zie erg veel paarden leed, dus ik begrijp niet dat wanneer je gek bent met je paard je niet ontwormt
Bezuinig liever op je rijkleding etc.

Mijn mening!! wel deskundig onderbouwd!!!

Als dat jouw onderbouwde deskundige mening is, komt het wel erg moeilijk uit je strot, sorry hoor, maar de manier waarop mensen met paarden omgaat is ieder voor zich, zolang het geen mishandeling over verwaarlozing is. Mijn fulltime veearts ziet geen enkel probleem in onze wijze!

Of ben je toevallig een vertegenwoordiger van anti-worm?

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 18:35

Dit is echt een verhaal dat 2 kanten heeft. 5 x per jaar vind ik te veel, degene die op wedstrijd gaan worden 4 x per jaar ontwormd, de andere 2 x maar krijgen mest onderzoeken. Verder, als je paard van binnen word opgevreten ben je wel al heel lang aan het slonzen.

Ik probeer nooit te veel te ontwormen; het is immers een aanslag op het lijf.

Citaat:
Of ben je toevallig een vertegenwoordiger van anti-worm?

Whahaha, die is goed