Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

. Inmiddels is 'ie 2x even kreupel geweest door lichte blessures aan een voor- en achterbeen, maar na een paar dagen was het weer over. Afgelopen week had 'ie een dikke voet, maar ook dat was na 3 dagen weg (veel afspuiten en in beweging houden).
. Daar kwam ze met haar knie tegen aan. Met gevolg 6 dagen Emmeloord
. Verder heb ik haar ook wel een paar keer kreupel van de wei gehaald. Het hoort er gewoon bij. Sportstar schreef:Haal hem 3x per dag zijn box uit stap hem aan de hand op het harde goed voor zijn benen. En het sociale welzijn van ruiter en paard! Dit zijn ook veilige manieren om aan het welzijn van je paard te werken. Gebruik je eigen luiheid niet als smoes om je paard blessures op te laten lopen onder het mom van dit is goed voor het welzijn van mijn paard.
Sportstar schreef:Beste Nadia om het je even duidelijk te maken. Ik sta om 6 uur op ik ben om 7 uur op stal. Stap 30 minuten poets hem en zet mijn ander paarden aan de molen. Etc en ga dan nog eens werken. Daar na ben ik ook nog de hele avond in de weer met mijn paarden. (lui?) ik denk het niet. Wanner een paard bewezen in het land kan doen! Waneer hij het niet kan doe het dan op mijn manier dat is het best mogelijke. Ik snap niet dat jij mij op het punt bekritiseert dat ik mijn paard geen onnodige pijn wil aan doen. Er is geen andere omschrijving mogelijk!
Mijn paarden staan dan ook met stal bandages en een rol singel in een grote stal. Om alle mogelijke andere gevaren uit te sluiten. Dat er op andere gebieden ook ongelukken kunnen gebeuren is nog geen reden om deze allemaal tot een minimum te beperken waneer je Echt om het welzijn van je paard geeft.
)

mel_shet schreef:Pony van mij vriendin heeft op de wei een trap gehad van een ander paard. Knie verbrijzeld en banden gescheurd, paard is vroige week ingeslapen.
die ken ik half vind het zoo zielig 
). Onder de schaafwonden zat íe ( ik had hem ook geen beenbescherming om gedaan, en geen deken(foei), maar ja er zaten zelfs schaafwonden op zijn lippen
).. Er kan altijd wat gebeuren, dat is echt geen reden voor mij om hem uit de wei te houden.