Staldilemma,...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: Staldilemma,...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:01

Stal 2.. Weidegang gaat bij mij echt voor een binnenbak!
Heb nu ook geen binnenbak en ik mis hem totaal niet!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:01

Ik zou in eerste instantie kiezen voor de beste verzorging en dan heb ik het over hoe de pensionhouders met de paarden omgaan. Hoeveel en wat voeren ze, 'denken' ze ook om jouw paard etc. Daarnaast vind ik een goede buitenbak en weidegang belangrijker dan een binnenbak.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:38

ik zou voor de 2e gaan. je paard komt hier veel meer buiten hetgeen gezonder is voor je paard

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:46

Denk dat onze conclusie (wel erg duidelijk nu Knipoog ) is dat stal 2 onze keuze zou zijn en nu is het aan de TS om te beslissen lijkt mij Lachen geven allemaal dezelfde reden ongeveer

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:48

idd, voor die 50 euro extra zou ik ook gaan voor de eerste!
met alleen een buiten bak zul je in de winter geregeld met slecht weer je paard moeten laten staan, en als je een fanatieke ruiter bent is dit niet zo handig!
aan de andere kant is 50 euro niet niks en zul je ook moeten beslissen in de financiele factor!
is dat het je waard?
en tja, een beetje weidegang in de winter is ook niet verkeerd he!

succes

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:01

pre schreef:
idd, voor die 50 euro extra zou ik ook gaan voor de eerste!
met alleen een buiten bak zul je in de winter geregeld met slecht weer je paard moeten laten staan, en als je een fanatieke ruiter bent is dit niet zo handig!
aan de andere kant is 50 euro niet niks en zul je ook moeten beslissen in de financiele factor!
is dat het je waard?
en tja, een beetje weidegang in de winter is ook niet verkeerd he!

succes

Of denken dat je niet van suiker bent en gewoon gaan trainen Knipoog

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:08

Stal 2.
Daar kan je paard toch nog lekker een paar uurtjes naar buiten, op de andere stal niet, misschien een uurtje om te rijden.
Ik stond eerst op stal met de beschrijving van stal 1, daarna ben ik verhuist omdat ik vond dat ze 's zomers te weinig op het land kwam (1 uur p/d), nu ben ik verhuist na een stal met de beschrijving van stal 2, van 's ochtends tot 's avonds lekker in het weiland en ze is een stuk gelukkiger! Paarden horen niet de hele dag op stal te staan.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 22:45

Stal 2! In de winter paard op stal zou voor mij geen optie zijn.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 22:56

sinds kort sta ik nu op een stal waar mijn pony 24/7 buiten kan als ze dat wil in een kleine vaste kudde.
Ik moet iets verder rijden dan dat ik gewend was, maar als ik zie hoe ze ervan geniet en opbloeit,hoe relaxt ik daardoor zelf ook door ben geworden, is dat echt 1000% de (kleine) extra moeite waard!!!!
( en daarbij komt misschien in toekomst ook nog een binnenbak,dus helemaal Haha! natuurlijk)
dus antwoord opje vraag...imo de2e. succes met keuze maken

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 22:58

Je moet een stal kiezen waar jij je prettig bij voelt (ook met de mensen die er staan). Verder als de buitenbakken het hele jaar goed te rijden zijn, waarom niet?? Van regen smelt je niet hoor Knipoog

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 09:48

Regen is niet de enige reden waarom je niet zou kunnen rijden. Was dat maar zo, dan kon ik altijd rijden want ik ben niet van suiker. Helaas bij veel regenval wordt de bak vaak blubberig waardoor het of glad wordt en je meer risico op peesblessures hebt. Of eerst regen en dan vorst....slechte combinatie!! Of veel sneeuw... ook niet fijn om te rijden.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:21

pearlie schreef:
Regen is niet de enige reden waarom je niet zou kunnen rijden. Was dat maar zo, dan kon ik altijd rijden want ik ben niet van suiker. Helaas bij veel regenval wordt de bak vaak blubberig waardoor het of glad wordt en je meer risico op peesblessures hebt. Of eerst regen en dan vorst....slechte combinatie!! Of veel sneeuw... ook niet fijn om te rijden.

Ligt maar net aan de bak... wij hebben een buitenbak die eigenlijk altijd te rijden is...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:36

Ik zou eerst naar je paard kijken wat voor hem het beste is en daarna wat voor mogenlijkheden en voor jou zijn.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:39

Ik zelf zou gekozen hebben voor nummer 2 . Aangezien ik het buitenrijden niet erg vind maar het buiten staan wel een must vind. De langere reistijd zou ik ook niet erg vinden en vooral niet met de auto Lachen

Hopelijk heb ik je een beetje op weg geholpen Lachen
Laatst bijgewerkt door Hilde_q op 15-07-07 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:43

moeilijke keuze!
ik vind een binnenbak echt top, anders kan je ivm het weer vaak niet rijden swinters, maar op die stal kan je paard swinters niet los? Ik zou denk ik toch voor de eerste gaan, binnenbak is super en als je een paard in training heb is dat swinters eigenlijk geen overbodige luxe. misschien kan je met de staleigenaar overleggen dat hij af en toe een uurtje los mag in de longeercircel of iets dergelijks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:45

Of je vaak niet kunt rijden ligt aan de bak
all weather bak en je kunt alleen niet rijden met sneeuw. En dat is niet vaak Lachen

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:46

Weidegang staat bij mij op nr. 1, dus ik zou voor stal 2 kiezen.
Het gaat immers om een huis voor je paard, niet of jij alle dagen droog kan rijden. (Maar zo denk ik er over. Lachen )

ALB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:46

Ik zou ook de 2e nemen... ik ben er voor om een paard zoveel mogelijk buiten te laten staan!

maar je moet doen wat jij zelf het fijnste vind!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 12:33

Ik zou voor de 2e gaan. Weidegang is voor mij een must, ik ga mijn paard geen dagen aan een stuk in een stalletje van 3x3 zetten zodat ik toch nog in de binnenbak kan rijden. Dan maar wat rustiger aan en met wat geluk is de buitenbak van stal 2 van goede kwaliteit en kun je er swinters ook gewoon in rijden, dan maar een dikkere jas aan.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:04

Stal 2.. Vanwege de weide..

Het is dan wel iets verder/langer rijden.

marbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 21:10

Bedankt allemaal, uiteindelijk was de keuze niet echt heel moeilijk, aangezien ik helemaal enthousiast ben over stal 2. Binnenrijden is dan wel lekker, maar omdat mijn paard te lang niet buiten komt wordt hij erg onrustig en schriks van alles, dus dan heb je ook niet zoveel aan een dak boven je hoofd.

Ik heb mn keuze gemaakt.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:38

Inderdaad gewoon de stal kiezen die bij jou en jouw paard past. In jouw geval dus stal twee. Prima keuze dan toch? Lachen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:42

liliputter schreef:
Bij de eerste zou het betekenen dat je paard de hele dag binnen staat in de winter aangezien ze geen paddock hebben. Dan zou ik toch liever geen binnenbak hebben. Wij rijden ook altijd buiten en dat is bijna altijd goed te doen. Je moet zelf afwegen of je liever hebt dat je paard iedere dag buitenkomt of dat jij graag binnen wil rijden. Dit maak ik tenminste op uit jouw informatie...

Ik zou dus voor de 2e kiezen denk ik.

ik sluit me hier helemaal bij aan!
Heeft de tweede stal goede buitenbakken? Dat is voor mij voldoende, ik heb nog nooit een binnenbak ter beschikking gehad dus mis deze ook niet als die er niet is.

edit en lees nu dat je je keuze al gemaakt heb Clown
goede keus lijkt me en veel plezier!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:56

Goeie keuze, veel plezier met je paard op je nieuwe stal Lachen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:28

25min met de auto,
geen binnenbak, 2 buitenbakken,
Longeercirkel en bak, Paddock,
Zomers hele dag weidegang, winters paar uurtjes,
Stal met open luik naar het gangpad,
200 euro.

Daar zou ik voor kiezen. Vanwege de weidegang, want een paard moet imo zoveel mogelijk weidegang krijgen. Ja

Edit: ow je hebt al gekozen. Knipoog Goede keuze!