help, ik zoek advies....is deze prijs redelijk voor 5600 are

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Re: help, ik zoek advies....is deze prijs redelijk voor 5600 are

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 14:38

het is wel zo hij in princiepe in de winter in de opfok ook niet echt buiten komt he!
daar hebben ze een grote stal met een stukje uitloop en een hooiruif!
hier zou hij in de winter wel meer ruimte hebben al is het ma in de rijbak, met hooiruif!
en in pension gaan ze hier nergens in de winter naar buiten, dat wil ik hem volgend jaar echt niet aandoen eigenlijk want hij is al vanaf veulen afaan iedere dag buiten!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:46

dan is de keus snel gemaakt toch Knipoog. Proberen en anders toch naar een andere plek.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 14:54

ik heb vanavond een afspraak met de eigenaar, zal eens kijken wat hij nou precies te bieden heeft en vanuit daar ga ik een kostenplaatje maken en kijken of 't het waard is!
bedankt he cheveyo!

witteneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:22

ik vind het een redenlijke prijs.. maar ik weet niet of het genoeg is voor je paarden..

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 16:11

aan de ene kant twijfel ik ook aan de grote, maar er zijn zat paarden die t met minder moeten doen en de paarden die in pension staan hebben nog minder ruimte met de halve dag stal!
natuurlijk is hoe ruimer hoe beter maar deze keus heeft nou eenmaal niet iedereen.

wie weet is het wel helemaal niks en vind ik nog een groter stuk!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:37

xtostarlight schreef:
Kan niet goed inschatten wat 5600 are voor oppervlakte is, ...

7 rijbanen van 20 x 40 mtr.

http://www.wilstw.nl/downloads/metriek.htm
Wij zelf hebben een stuk van ongeveer 75 are, 1 are is 100 m2, in de winter is het te klein voor twee paarden. Het wordt hartstikke zwart gelopen.
Met goed beheer van de grond is het ansich wel voldoende, dus bijtijds bloten, bemesten, laten rusten, eventueel maaien.
In de zomer wordt de wei verdeeld in twee stukken en kunnen we zelfs nog maaien.

In de winter of bij extreme nattigheid lopen onze paarden in de bak of op bouwland en worden ze bijgevoerd.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 17:45

ja dat is eigenlijk ook wat ik van plan ben!
de eien op de tijd opsplitsen voor het gras en met nat weer in de rijbak met een hooiruif!
als de weien echt te kaal worden kan ik ze in de zomermaanden ook voor enkele weken bij een vriendin in de wei zetten zodat het een beetje bij kan komen!
ook zit er aan de achterkant een extra stukje bij wat niet bij de wei word geteld waar ze een soort paddock hebben, dus dan kan het ook nog als inlopstal met erg slecht weer!
verder heb ik ook nog de mogelijkheid om de rijbak in wei te veranderen aangezien ik de komende 2 jaar toch niet kan rijden word dit dan zowiezo een grotere paddock wat wel handig is in de winter en met veel regen, zo houd je de wei met gras ook beter!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:50

ik betaal nu 200- per jaar voor 0.5 hectare, alleen grond, geen stallen op
ook in limburg, wel vrij natte grond.
straks andere wei, 80 are en kost 500- per jaar
is alleen grond en niks omheind,

heb je mss iets aan??

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:53

en ik heb op de 0.5 2 ony`s staan, een c en een E, en heb in 2en opgesplitst, op die 80 are heb ik er 3 en soms 4 gehad lopen. Moet wel onderverdelen in stukken en in winter op 1 wei houden en bijvoeren, maar gaat prima

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 18:01

kijk, lynn_nikita, hier heb ik zeker wat aan!
nu ben ik weer wat positiever haha!
ik ga over een uur kijken bij de wei, het is wel n stuk duurder als de jouwe maar er zit wel een stal endergelijke op en aan!
vind ht heel spannend, ben benieuwd!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:11

zit een stal ed op, maar let goed op de staat. is het midden in bos, is minder, is vaak bosgrond en groeit het gras slechter, is ook nadeel. is al het onderhoud voor jouw rekening??

kun je niet over de prijs praten??

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 18:25

ik zal staks eens kijken wat hij zegt!
het voordeel is dat ik deze man al heel lang ken, hij had vroeger zelf paarden maar omdat ze nu ouder worden hebben ze hun huis met de wei te koop gezet.
het huis is verkocht geloof ik ma voor de wei vraagt hij droomprijzen, haha!
dus in princiepe is dat een voordeel dat t huis al is verkocht, want nu heeft hij de wei alleen nog maar over en daar is nu niet bepaald veel vraag naar hier in de regio om te kopen!
het ligt er ook aan wat hij mij te bieden heeft, kijk ik ga het zowiezo al niet huren zonder contract en ook wil ik het voor langere tijd als het me bevalt, dus voor enkele jaren!
gaat hij hier niet mee akoord dan houd het zowiezo op want ik heb geen zin om mijn beesten constant te verhuizen.
ik ga proberen om er nog wat af te praten, maar dat lifgt er ook wel weer aan of water en stroom bij de prijs zit!
en ja het onderhoud moeten we ook bespreken, want de wei staat er nu als een rimboe bij haha!
de stallen zijn zover ik gezien heb in goede conditie en de grond is droog omdat het op een hoger gedeelte ligt, het water loopt alleemaal weg naar de weien eronder, daar staan herten!
het ligt aan de rand van het bos achter een woonwijk!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:34

gewoon onkruid ed is beetje werk bij begin, maar as je eenmaal bijhoud is niks aan hand, valt het werk wel mee.
Idd zet alle sgoed op papier, en niet alleen voor hem totdat het verkocht is, ik heb zo heel veel problemen gekregen met mijn stalling en ben nu nog steeds constant aan verhuizen met mn beestjes,
maar bijna andere wei, ook voor langere tijd !! gelukkig

succes straks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:35

Ik zou er geen moment over nadenken, gewoon doen. Is alles wel netjes omheint? Heb je een stroomklok? Kan ook op een accu, ik had een hele grote accu en die ging lang mee, hoefde niet vaak op te laden.

Hou er rekening mee dat de wei toch in eens verkocht kan worden en sta je op straat, zorg voor een huurcontract.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 18:40

ja kijk, dat is waar ik ook geen zin in heb!
het moet echt voor langere tijd zijn anders kost het me ook meer dan een pensionstalling, als het voor lagere tijd is bespaar ik me uiteindelijk geld!
en ook voor mijn paard is het fijn om een thuis te hebben!
als het wat is dan ga ik zeker alles goed op papier zetten, zelfs de kleine gekke dingen!
het meeste werk zal zijn het onkruid weg halen, ma zoals je al zegt dat is eenmalig en daarna gewoon goed bijhouden.

het hele terrein is voor zover ik heb gezien heel netjes omheint, maar dat bekijk ik strax even allemaal extra goed als we het eens kunnen worden over de kosten endergelijke!
hoe het met de stroom zit weet ik nog niet maar dat kan idd met een grote accu, zo doet mijn vriendin het ook en t werkt super!
ik laat weten of het wat is of niet!

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:53

het lijkt me op zich wel iets aan de dure kant maar niet echt extreem en zo te horen goede omgeving met bos en als het dicht in de buurt is en met stal ed klinkt wel aantrekkelijk Lachen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:12

Lynn_Nikita schreef:
zit een stal ed op, maar let goed op de staat. is het midden in bos, is minder, is vaak bosgrond en groeit het gras slechter, is ook nadeel. is al het onderhoud voor jouw rekening??

Normaal gesproken, in de agrarische wereld, is het zaak van de huurder/pachter om de grond en/of omheining te onderhouden.
Ik neem aan dat in dit geval de gebouwen ook meetellen in de onderhoudslast.

Als er heel veel onkruid e.d. in staat, is het waarschijnlijker verstandiger om de boel rigoreus aan te pakken.
D.w.z. eventueel doodspuiten en in ieder geval omploegen en opnieuw in zaaien.
Als er veel ridderzuring staat, is dit alleen te bestrijden door het rigoreus aan te pakken.
Als er veel kweken in staan, heb je geen gras.

Voor het gemak dien je dit te doen voor je een nieuwe omheining plaatst.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:43

tienus63 schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Normaal gesproken, in de agrarische wereld, is het zaak van de huurder/pachter om de grond en/of omheining te onderhouden.
Ik neem aan dat in dit geval de gebouwen ook meetellen in de onderhoudslast.

Als er heel veel onkruid e.d. in staat, is het waarschijnlijker verstandiger om de boel rigoreus aan te pakken.
D.w.z. eventueel doodspuiten en in ieder geval omploegen en opnieuw in zaaien.
Als er veel ridderzuring staat, is dit alleen te bestrijden door het rigoreus aan te pakken.
Als er veel kweken in staan, heb je geen gras.

Voor het gemak dien je dit te doen voor je een nieuwe omheining plaatst.

ik weet dat meestal voor eigen rekening is, maar ik heb wel eens een stalling gehuurd, stal met weiland, waar er sommige dingen voor mijn rekening waren zoals omheidning, maar onkruid ed wel werd weggehaald door de grondeigenaar.
Nu weer, ik pacht grond, maar die man wil me wel nieuw gras inzaaien en zo.
is maar net wat je overlegd
en ik heb ok gewoon stroomdraad apperaat, gaat goed. Water nu met de jerrycans, maar als ik straks voor langere tijd weer stuk heb ( januari 2008) wil ik weer gat laten boren en pomp handopzetten

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:55

Mischien is het een idee dat je vraagt of je de eerste maanden niets betaald om de boel op te knappen.
Wij hebben ook drie maanden vrij gehad om her en der dingen te doen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:03

Even reagerend op de afmeting, iedereen roept dat het erg klein is. Ik heb voor mijn shet en haffie een wei van 1600 m2 en dat gaat prima, oke ik voer dan het hele jaar hooi bij, maar ze kunnen wel dag en nacht buiten lopen, in de winter op een gedeelte van de wei en in de zomer is de wei ook gewoon in tweeen gedeelt.

Sinds dit jaar is er een haf bij gekomen en twee weien van beiden 3400 m2, zelfs een wei krijgen ze met hun drieen niet kort gegeten, laat staan twee, dus ik denk dat je je geen zorgen over de grootte hoeft te maken zeker niet als je ze bij slecht weer in de bak kunt zetten.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 20:07

ik ben net geweest en het was echt helemaal toppie!!!
de weien waren groot zat en echt super ruime stallen met een kleine uitloop eraan!
veel opslag ruimte en een perfecte ocatie!
voor 200 euro zit stroom en water erbij, en zij doen de wei maaien voor gebruik!
het enige minpunt is dat er kopers waren die nog een week hadden om te reageren!
willen ze het niet dan is het van ons!
we zetten dan 3 jaar vast op contract en naar 3 jaar kan ik he of verlengen of eventueel kopen, de pachtprijs die ik heb betaald over die 3 jaar gaat er dan vanaf!
ik hoop echt dat het niet is verkocht haha!

iedereen bedankt voor de reacties en tips!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:32

hey super!!! hoop voor je dat het doorgaat!!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:06

Ik duim met je mee. Dat ze het niet verkopen. Hier droom ik ook al me hele leven van. Een stukje voor mezelf. Ik blijf verder dromen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 08:01

pre schreef:
ik ben net geweest en het was echt helemaal toppie!!!
de weien waren groot zat en echt super ruime stallen met een kleine uitloop eraan!
veel opslag ruimte en een perfecte ocatie!
voor 200 euro zit stroom en water erbij, en zij doen de wei maaien voor gebruik!
het enige minpunt is dat er kopers waren die nog een week hadden om te reageren!
willen ze het niet dan is het van ons!
we zetten dan 3 jaar vast op contract en naar 3 jaar kan ik he of verlengen of eventueel kopen, de pachtprijs die ik heb betaald over die 3 jaar gaat er dan vanaf!
ik hoop echt dat het niet is verkocht haha!

iedereen bedankt voor de reacties en tips!

Geweldig!! Succes.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 10:07

bedankt allemaal!
ik ben nu de dag erna nog nerveuzer haha!
kan alleen maar denken, ik hoop dat t niet verkocht is, al gun ik het de mensen natuurlijk wel!
wie weet kunnen we het over enkele jaren dan zelf kopen met eventueel een van de achterliggende huizen, haha, jah ik droom ook nog steeds verder en op het winnende lot uit de loterij!