Wat betaal jij vooen gehuurd weitje ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IlsjePilsje

Re: Wat betaal jij vooen gehuurd weitje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:14

mariekie schreef:
Carrootje schreef:
Phoe,waar vinden sommige mensen zo goedkoop hun weide,sommige zitten nog bij de randstad ook Bloos

iets wat ik dus ook niet snap.

Ik denk dat dat gewoon geluk hebben is. Ik heb eigenlijk altijd redelijke goedkoop gestaan voor Randstad begrippen (vorig jaar voor 60 euro per maand met 2 paardjes met gebruik van bak, stal en weiland en het jaar ervoor 50 euro per maand voor 2 paardjes weidegang en bak), maar ik moet wel zeggen dat ik of de mensen kende of het maar voor 1 jaar was.
Ik huur het weiland nu van één van de buren, die er toch niets meedoet op dit moment. Hij heeft wel te kennen gegeven dat hij de kwekerij tzt wil uitbreiden, waarop ik heb gezegd dat dat ok is.... maar dat we dan wel over de prijs moeten praten Knipoog
Wat dat betreft zeg ik ook gewoon waar het op staat en als iemand meer wil voor weidegang of stalling en het is teveel in mijn ogen, zal ik dat ook altijd zeggen... en vaak gaan ze dan echt omlaag met de prijs....

En er is ook een verschil met een boer of kweker met een stukje land, wat er toch maar ligt te liggen of een boer/kweker die al vaker paarden heeft gehad. Hier in de buurt vraagt er 1 ruim 200 euro per maand, terwijl je paard 9 van de 10 keer het land niet op mag... 2 jaar geleden nam hij kontakt met me op nav een advertentie die ik had gezet en ik heb hem daarvoor bedankt.

Zanho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:01

Ik betaal € 100,-- per maand voor een inmens groot weiland, maar daar staan ze in een groep van 8. Verder wordt alles geregeld (water, verplaatsen) hoefsmid en ontwormen is voor eigen rekening

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:25

ik krijg een wei van 5600 m2.
hierop staat een grote loods met daarin 2 ruime stallen, meer kan makkelijk!
er is een kantine, wc en grote opslagruimte voor hooi endergelijke!
er is een rijbak bij en een gote wei!
achteraan de stallen zitten 2 uitloopjes en er is stroom en water!
dit alles huur ik voor 200 euro per maand inclusief stroom en water, je rijd zo van het terrein af het bos in!
als ik ooit besluit om het te kopen word de betaalde huur over de jaren van de koop prijs afgeteld!

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 07:09

Ik heb een wei van 0.5 ha.
Met rondom schuilbomen en de mogelijkheid om het schuilstalletje weer overeind te zetten.
Watergeven doet het oude mannetje wat daar woont, hij voert ook valappels bij en houdt wat toezicht als zijn gezondheid het allemaal toelaat.

De rest doen we zelf.
200 euro per jaar.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 12:57

550 voor hooggelegen droog stuk per jaar 0,8 hectare
200- per jaar voor nat stuk 0,5 hectare
alles is voor eigen rekening

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:02

Wij betalen per jaar 280 euro voor een vrij groot stuk land, denk iets van 1 hectare. Het word voor ons onderhouden, dus hoef er zelf niks aan te doen. Meestal is het mooi droog, maar als het echt hard regent komt er bij het hek wat water te liggen..

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:41

Nou als ik het zo effe bekijk...dan heb ik nog geluk...bij mij thuis kunnen ze vrij rondlopen.
s Nachts staan ze vlakbij mij huis op een 1/2 hct. en overdag lopen ze vrij rond op +-6 hct. we hbb in totaal 22 hct. maar weiland met groen gras enkel van maart tot juli.Daarna is alles verdroogd door de hitte en krijgen ze bijvoeder...alfalfa, avena, korrels...

Maar al bij al toch goedkoper dan als je een wei huren moet zie ik.

Nog een mooie paardenseizoen wens ik jullie allen (ps. sturr ons eens wat regen aub !)

Eva

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 14:53

regen genoeg gevallen hier afgelopen weken, mijn wei is bijna een vijver

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 14:59

2 grote weilanden, en 1 kleiner weiland met boomgaard, opslagschuur en grote watertank in het land.

wat betaal ik? Niets..die man is dolbij dat zijn paard gezeldschap heeft Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 22:20

Carrootje schreef:
Phoe,waar vinden sommige mensen zo goedkoop hun weide,sommige zitten nog bij de randstad ook Bloos

Dit vroeg ik me dus oo kaf Haha!
Ik ben echt máánden op zoek geweest naar een weiland (alleen weiland) voor mijn pony's, maar alleen dit al heb ik niet kunnen vinden

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 07:25

bij elke boer vragen, iedereen die eigen grond heeft vragen, goed advertenties in gaten houen, maar vooral het contact met boeren onderhouden, heeft bij mij gewerkt

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 09:40

ik betaal voor mijn wei 600 euro per zomer , maar mag er alleen zomers op staan. en van junie tot en met oktober want ze willen zelf nog de eerste snee eraf hebben.
het is wel een heel groot stuk, en alleen mijn ponys staan er.

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:23

250€ voor een hectare 20 are per jaar. ik mag doen en laten wat ik wil.