een tip voor een paard dat met zijn been in de badedas moet!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Re: een tip voor een paard dat met zijn been in de badedas moet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:50

we gebruikten badedas bij een paard met hele erge mok, werkt ook super. Wel een super idee van die regenbroek!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:53

Het klopt hoor, het gaat echt om Badedas.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:53

Ik gebruik ook altijd badedas. Op advies van zowel mij huisarts ivm ontstoken teen, en ook onze veearts "zweert" Haha! erbij. Werkt echt super

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:56

felicity schreef:
Ik heb er geloof ik een verkeerd beeld van badedas. Badedas is toch shampoo/douchegel met lekker ruikende bestanddelen? Lijkt me dan niet goed voor wondjes. Kan je beter betadine gebruiken.

Badedas is juist goed, eiwitdodend.

Sterilon en betadine en dat soort spul is allemaal veelste agressief en maakt goede bacterien en weefsel ook dood.

Ook bij andere dieren in de situatie met een abces bijvoorbeeld wordt geadviseerd met badedas of waspoeder te spoelen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:57

Jannepauli schreef:
xx_Irisje schreef:
badedas heeft delfde ontsmettende wekring als bv biotex.

Dat is niet waar hoor! In Biotex zitten enzymen ( om in de was vuil af te weken). Badedas heeft dat persé niet!
Badedas is ook helemaal niet ontsmettend. Kijk de ingredienten maar eens na. Het lost hooguit vet op.

Echt wel.
Het gaat juist om het feit dat biotex dus veel dingen dood.
En badedas maakt goede weefsels niet dood, maar ontsmet als een tierelier.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:58

Sies schreef:
de da zal het wel weten hoor, die heeft er 6 jaar voor geleerd. De huisarts schrijft het ook wel eens voor bij oppervlakkige wondjes

Hmm.. dus je gelooft de DA omdat hij gestudeerd heeft? Aha! Dan mag je mij ook geloven want ik heb ook gestudeerd! Duivel

In een andere post schrijf je dat het been gekoeld moet worden - maar dat doe je normaal gesproken toch met stromend water (afspuiten)? Dan heeft die Badedas/Biotex ook geen zin. Lachen

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:59

is badedas dan ook niet goed voor zomerexeem?
Of is dat een hele rare vraag Clown ...

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:00

de Da heeft hiervoor gestudeerd Knipoog
je kan het eerst koelen en dan ontsmetten, of elke paar minuten opnieuw koud water erin doen, heb je hetzelfde koellende effect.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:03

antitoilet schreef:
is badedas dan ook niet goed voor zomerexeem?
Of is dat een hele rare vraag Clown ...

nee, werkt daar niet tegen, kan beste gewoon exzeem deken opdoen

en badedas moet je ook vaak gebruiken bij ontsmetten. Ik heb dat voor katje nu ook, 2 keer daags weken met badedas omdat die ontsteking heeft. Wel de classic.
Word vaak gebruikt hoor, bij mensen en dieren. ook gebruikten we op de manege waar ik werkte vaker badedas met het wassen van paarden

werd net mok gezegt, dat daar bij werkte, bij mok was ik met betadine shampoo, maak goed roog en doe er mokzalf of tandpasta op

Anoniem

Badedas, biotex en groenezeep kan alle 3 voor het ontsmetten van wonden.
Werkt erg fijn Ja
Veel fijner dan bijv acederm wat je er maar wat oppervlakkig op kunt spuiten en nog plakt ook Lachen

Ik heb een paar keer de nagel van mijn teen eraf gehad door ontsteking en ook dan word je aangeraden dat te doen Ja

En super tip!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-07 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

verdunde waterstofperoxide heeft ook zo'n goede werking.
Dit en badedas zijn echt absolute topmiddelen hiervoor.

Biotex, sterilon en betadine prikken erg en zijn te agressief.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:06

je hebt ook nog soda, maar ook dat prikt erg, en mij werd badedas ook aangeraden

erna op wondje acederm spray of zalf doen ( doe nu spray bij katje, omdat hij erop loopt en zalf nog meer plakt)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:07

unamie schreef:
Badedas voor een wondje? nooit van gehoord Scheve mond
De dierenarts zal wel BIOTEX bedoelen

Dus omdat jij er nog nooit van gehoord hebt, klopt het niet?!? Clown

Ik heb er ook nog nooit van gehoord, maar ik geloof het wel. Zal mijn DA eens vragen. Er zijn wel meer "aparte" dingen die gebruikt worden voor dit soort doeleinden waar het niet voor ontwikkeld is!

De vraag over zomerexceem begrijp ik niet helemaal, exceem hoeft toch niet ontsmet te worden? Dat heeft toch helemaal geen zin? Iemand die dat weet?

Edit: heb het hier boven al gelezen..

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:09

Wat kunnen sommigen toch doordrammen over dat het geen badedas kan wezen omdat het iets voor de mens is.. Ook mijn dierenarts zweert bij de badedas en idd voor mok werkt het ook super!! En ik heb altijd geleerd wat voor een mens goed is is ook goed voor het dier! Zo krijgt mijn hond ook ee half aspirientje als ze verhoging heeft Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:10

@lynn

Voor daarna op het wondje vind ik persoonlijk dettol veel fijner werken Ja
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-07 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:10

Hoe doe je dat dan bij mok, gewoon een sopje maken van Badedas en daarmee wassen?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:11

zo heeft iedereen zn eigen voorkeuren, de ene dierenarts zal dit wel aanraden en een ander niet..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:16

GamblersCup schreef:
Hoe doe je dat dan bij mok, gewoon een sopje maken van Badedas en daarmee wassen?

mn eerste pony had vrij veel last van mok, ik deed emmer vullen lauw water en badedas en dan met een spons schoonmaken en korstjes beetje weghalen

@ RK, brand dettol niet erg?? is toch ook schoonmaak spul of niet? Bij dierenarts ruikt het er altijd naar. Ik heb nu acederm spray en zalf, zalf voor Nikita omdat die uit freakt bij het geluid van zo`n spuitflesje. Hoe doe je j edat met dettol? puur uit fles op doekje en erop??

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:19

Wat grappig dat ik dit tegenkom. Via de fokker van onze jonge paarden kwamen wij ook tegen dat in die regio heel erg vaak met Badedas Classic wordt gewerkt bij het ontsmetten van wonden. Je moet het wel goed naspoelen zodat er geen zeep achter blijft. Op hun advies ook een fles aangeschaft. Dit werkt zeer ontsmettend en wordt door hen gebruikt ipv betadine shampoo of biotex. Toen de fokker zelf een ernstige ontsteking heeft gehad moest hij het zelf ook gebruiken jaren terug op advies van de doktoren in het ziekenhuis en de ontsteking ging razendsnel weg. Er zitten kastanje extracten in.

Toen wij deze winter gigantisch problemen hadden met ons oude paard en wondjes op zijn toch al slecht doorbloede been zijn we toch maar met de badedas aan de gang gegaan want de betadine shampoo en andere middeltjes werken niet. HET HIELP HEEL ERG, het been wordt mooi schoon (ruikt heerlijk Clown Knipoog ) en zijn been wordt er ook dunner door (bloedcirculatie wordt bevorderd). Ik heb het ook zelf op wondjes gebruikt en bij mezelf hielp het ook. En de mok van de jonge paardjes die maar niet wegging knapte er ook heel erg van op. Dus ondanks dat het niet onze eerste keus was (omdat we het eenvoudig niet kenden op die manier) heeft het bij ons al een aantal moeilijke situaties heel erg goed verholpen. Het wordt door een aantal dierenartsen in het zuidoosten ook echt aangeraden hoor, dit is niet verzonnen of fout begrepen door de TS.

Zij zorgden voor een sopje met warm water zodat badedas goed oplost en mengen het daarna met koud water tot het handwarm/lauw is en gaan daarmee inweken. Wij doen het ook gewoon zelf bij het afspuiten op de hand en inmasseren, in laten trekken en goed uitspoelen nadat hij er 1 tot 5 minuten of zelfs langer mee gestaan heeft.
Laatst bijgewerkt door fargo op 12-07-07 10:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:19

uiteraard wel aanlengen met water zoals op de verpakking staat Lachen
Nee brand en prikt helemaal niet
Als ik zelf iets ontstoken heb ga ik er voortaan ook altijd in Ja
Werkt echt fijn Ja

Bij de dieren doe ik het in een plantenspuit.
Maar je zou omdat ze er bang van is ook een spons kunnen gebruiken misschien?
Die eerst al eens helemaal vol en weer leeg knijpen, is die ook extra ontsmet Lachen
En dan heel nat en er tegenhouden zodat het er in drupt?
Maar goed daar heb ik dan geen ervaring mee, die van mij pikken de plantenspuit wel.

Hondenpootje heb ik ooit eens gewoon in een bakje gezet en vastgehouden

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:56

Even over Badedas:

Het product: Badedas

In de producten zitten schadelijke stoffen. Maar het bedrijf heeft een plan - met een tijdpad - om ze uit te bannen.
Vaak bevat douchgel schadelijke stoffen zoals ftalaten en synthetische muskverbindingen. In Badedas zit nog een kleine hoeveelheid van deze stoffen, maar deze zullen er eind 2007 uit zijn.
Het bedrijf is niet aantoonbaar van plan schadelijke stoffen uit zijn producten te bannen.

Sara Lee wil de milieueffecten van zijn producten minimaliseren. De multinational zal 'in actie komen' als een zeer schadelijke stof risico’s kan opleveren voor het milieu. Het concern is dan ook bezig om schadelijke stoffen uit te faseren. Veel van haar cosmetica producten zijn al vrij van ftalaten en synthetische muskverbindingen, de overige cosmeticaproducten zullen eind 2007 vrij zijn van deze stoffen. Voor de andere producten heeft Sara Lee nog niet zulke duidelijke uitfaseerplannen, daarom blijft het bedrijf zelf voorlopig nog rood.

Bron: Greenpeace

Lekker spulletje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:00

dat zit in erg veel cosmetica en shampoo's Lachen

Helemaal niks mee mis als je daar mee spoelt
Greenpeace heeft het over het effect van afbraak in de natuur?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:00

Lynn_Nikita schreef:
werd net mok gezegt, dat daar bij werkte, bij mok was ik met betadine shampoo, maak goed roog en doe er mokzalf of tandpasta op

even offtopic, tandpasta op mok?? Tandpaste schrijnt als de ziekte op wondjes, heb je wel eens tandpasta gehad in een wondje op je lip ofzo.. auwtjs..

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:02

GamblersCup schreef:

Bij dit paard deden ze emmer aanmengen met lauw water en scheut badedas en daar het been inzetten, maar wellicht helpt wassen ook al een eind.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:55

Off topic: tandpasta droogt uit en daarom wordt het ook wel op mok gesmeerd door mensen, maar ik heb het zelf nooit gedaan hoor!