Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
erbij. Werkt echt super felicity schreef:Ik heb er geloof ik een verkeerd beeld van badedas. Badedas is toch shampoo/douchegel met lekker ruikende bestanddelen? Lijkt me dan niet goed voor wondjes. Kan je beter betadine gebruiken.
Jannepauli schreef:xx_Irisje schreef:badedas heeft delfde ontsmettende wekring als bv biotex.
Dat is niet waar hoor! In Biotex zitten enzymen ( om in de was vuil af te weken). Badedas heeft dat persé niet!
Badedas is ook helemaal niet ontsmettend. Kijk de ingredienten maar eens na. Het lost hooguit vet op.
Sies schreef:de da zal het wel weten hoor, die heeft er 6 jaar voor geleerd. De huisarts schrijft het ook wel eens voor bij oppervlakkige wondjes
... 
antitoilet schreef:is badedas dan ook niet goed voor zomerexeem?
Of is dat een hele rare vraag...

unamie schreef:Badedas voor een wondje? nooit van gehoord![]()
De dierenarts zal wel BIOTEX bedoelen
GamblersCup schreef:Hoe doe je dat dan bij mok, gewoon een sopje maken van Badedas en daarmee wassen?
) en zijn been wordt er ook dunner door (bloedcirculatie wordt bevorderd). Ik heb het ook zelf op wondjes gebruikt en bij mezelf hielp het ook. En de mok van de jonge paardjes die maar niet wegging knapte er ook heel erg van op. Dus ondanks dat het niet onze eerste keus was (omdat we het eenvoudig niet kenden op die manier) heeft het bij ons al een aantal moeilijke situaties heel erg goed verholpen. Het wordt door een aantal dierenartsen in het zuidoosten ook echt aangeraden hoor, dit is niet verzonnen of fout begrepen door de TS.

Lynn_Nikita schreef:werd net mok gezegt, dat daar bij werkte, bij mok was ik met betadine shampoo, maak goed roog en doe er mokzalf of tandpasta op
GamblersCup schreef:Hoe doe je dat dan bij mok, gewoon een sopje maken van Badedas en daarmee wassen?