Het hebben van 2 paarden; voorkeur ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:35

Ook voor mij geldt hetzelfde: de eerste blijft de beste! Ik heb ondertussen 5 paarden, maar mijn oudste, die ik als veulen heb gekocht, blijft favoriet. Natuurlijk houd ik van al m'n paarden en ze hebben allemaal iets speciaals, maar Karanda blijft numero uno. Ik heb zoveel met haar meegemaakt en we kennen elkaar zo goed. Ik kan me m'n leven gewoon niet voorstelen zonder haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:44

Moeilijke vraag.
Händell is superbraaf, soms zelfs een beetje sullig, wil altijd voor je werken en ik kan er echt alles mee doen.
Aangespannen, onder het zadel, s´nachts, wei slepen, bomen slepen, sprongetje, echt alles.......

Ilindra is echt een super merrie, staat altijd bovenaan op keuringen, loopt super maar heeft een heel eigen karakter Extreme duivel maar is nooit gemeen.
Geeft goede veulens met maat en beweging, die het goed doen op de keuring en makkelijk verkoopbaar zijn.

Ustinov, is nog erg jong maar groeit super uit en kan goed bewegen.
Ik kan bijna niet wachten tot ik hem kan rijden.

Maar als ik nu moet kiezen , nee dat kan ik eigenlijk niet.

Romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:44

Ik heb dus geen voorkeur!
Maar dat komt misschien omdat ik anders aan mijn paarden ben gekomen:
Mijn pony heb ik na haar 4 jaar verzorgt te hebben gekregen van haar eigenaren voor het slagen van mijn examen! Ik verzorgde haar dus al heel lang en een gigantische band met haar.. Heb haar ingereden, alles geleerd, zien opgroeien etc. etc.
Mijn andere pony, een shetje, die ik nog maar kort heb, maar al 5 jaar verzorg.. Heb ik van mijn eigen geld gekocht. Heb ook zo'n band met dat beestje. Van verwaarloosd schuw beestje uitgegroeit tot het liefste shetjes ooit Hij zou waarschijnlijk verkocht worden, dus heb ik besloten hem te kopen. Kon dat niet over mijn hard verkrijgen..
Ik hou van alle 2 evenveel, ben even gek op hun, en ze gaan NOOIT meer weg...

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 22:13

ik heb er 2.
Ik heb railly nog niet zolang dus ben er nog niet zo aan gehecht..

Maar pepper is echt een schat,..

K hou van hun allebei! Lachen

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 22:27

Mijn eerste pony (NF ruin) is mijn favoriet, Ik heb hem nu 6 jaar, vanaf dat hij 1 1/2 was. Ik heb hem zien opgroeien en heb nu een hele sterke band met hem. Mijn appie merrie is nr 2. Ik heb haar nu 1 1/2 jaar en hoewel ze vreselijk moeilijk is Extreme duivel , ben ik gek op haar Lovers . De rest komt een beetje op de zelfde plaats. Ze zijn allemaal leuk, maar ik heb geen voorkeur.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 23:57

Als we zouden moeten minderen gaat wat mij betreft eerst Mennelt eruit!!!
Wat vind ik dat een rotbok zeg! De meeste anderen vinden hem geweldig maar ik moet hem niet.

Daarna denk ik Bapke, die heb ik al 2 jaar niet meer gezien dus daar kan ik ook wel zonder Haha!

Dan Simba, die is tenslotte toch voor de verkoop.

Dan de El Corona merrie, die is tenslotte als laatste gekomen maar vind het zulk gaaf bloed en kijk echt naar het veulen uit, dus daarom gaat ze pas als 4e eruit...

Dan Aagje, dat zou wel even zeer doen, Aag hebben we al een jaar of 10 en dat is geen kattepies...

Tja, en dan moet ik kiezen tussen Zep en mijn hengst...
Dan wacht ik nog tot het voorjaar en weet dan meer, dan heb ik als het goed is al op de hengst gezeten en weet ik hoe Zep het in de Z doet. Haha!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:11

Jurga is absoluut mijn grote liefde. Zij heeft heel veel met mij gemeen en is alles voor mij, zij heeft mij mede tot de persoon gemaakt die ik ben, zeg ik altidj maar. De kleine is nu een half jaar en is absoluut een heerlijk ding, maar de band die ik heb met Jurga heb ik met haar nog niet. Dat komt echter ook wel goed, ze betekenen ieder op hun eigen manier heel veel voor me.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:26

Ik heb Bill en Pepper, de shetlander. Bill is absoluut mijn grote liefde, al 10 jaar lang. Pepper is ook een schatje, echt een knuffelponytje, maar als er een uit zou gaan zou zij het dus zijn. Ik heb haar ook nog maar 2 maanden, maar ben al wel helemaal dol op haar.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:31

TSja, ik heb IOnes al 9 jaar. Hij is mijn eerste eigen paard en ik kan alles met hem. En hoe langer ik een dier heb, hoe meer ik er van ga houden. Ik hou nu weer meer van iones dan 2 jaar geleden bijvoorbeeld. Je gaat elkaar gewoon steeds beter en beter kennen. Paddy daarentegen heb ik pas een kleine 3 jaar, ik kan nog niet alles met haar (zoals alleen buitenrijden) en ze is helemaal het tegenovergestelde van iones waarop ik al 9 jaar ben ingesteld. Ze kan niet aan hem tippen. MAar toch behandel ik ze allebei met evenveel liefde, ik trek geen van 2en voor. Maar mijn gevoel gaat het meeste uit naar Iones. Als ik er 1 uit moest doen, zou het paddy worden. Iones gaat echt nooit.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:42

Ik heb er ook 2. Ben van allebei helemaal weg. echt waar. Maar Ro is speciaal. daar heb ik een echte band mee. Ze is zeer eenkennig heeft al een hoop meegemaakt. Normaal gesproken heb ik zoiets van voor een goed bod gaan ze weg, maar bij haar eigenlijk niet. wat betreft El Roy Tsja hartstikke gaaf paard ben echt wel gek op hem, maar hij is bij iedereen hetzelfde. Niet speciaal bij mij. Ik weet dat hij het overal goed kan krijgen.

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:43

O jee ja! Ik heb mijn lieve Nais nu al 9 jaar en zoveel met hem meegemaakt, het is een echt maatje van me. Belle is nog maar een paar maanden en hoewel ik haar erg mooi en lief vind, haalt ze het nog lang niet bij Nais, maar wie weet hoe dat nog verder gaat als ik haar ook langer heb...

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:17

Het paardje die ik het meest mis is die van toen ik 13 was (ondertussen 16 jaar terug) een dravermerrie'tje, een absolute schat, lag er bij in het stro en zo, ging wandelen aan een leibandje - echt wat je zou noemen het ideaal-paardje. Ze heeft een veulen gekregen, het heeft me wel pijn gedaan dat het merrie'tje wegging, maar ik had m'n Uslien'tje nog. Toen is die ziek geworden, en m'n ouders hebben 'r laten weghalen achter m'n rug om, ben er opgekomen als ze al geladen was (ze kon niet meer staan zeiden ze, ze hadden 'r op de wagen getrokken, wie weet was ze verdoofd, m'n vader weigert het te vertellen, nog steeds). Ik mis 'r nog steeds ... dat was echte liefde.
Vorige zaterdag is m'n pony-merrie'tje weggehaald, ze heeft het supergoed, loopt met dekentje op bij andere paardjes en zo ... Ik moest het doen, we waren vast gelopen in de opvoeding die ze zo hard nodig had (mishandeling en verwaarlozing in het verleden) - hoe graag ik 'r ook zag, ik heb voor haar de keuze gemaakt. Ze was niet gelukkig hier. Ze was gaan luchtzuigen ondanks 'r veulentje die ze nu als gezelschap had ... het doet vreselijk veel pijn, ik heb echt zitten janken potten vol - gelukkig schrijft die meid die 'r gekocht heeft me dagelijk, ik hoor echt bijna alles wat er gebeurt. Zal 'r ook gaan bezoeken, maar wil nog even wachten, moet nuchter afstand kunnen nemen, anders doe ik 'r zo weer mee denk ik. Hoe erg ik me ook ergerde aan 'r luchtzuigen, en aan 'r ongemanierde en zonder respect methode van aan het touw lopen, hoe erg de smid haar kon meppen omdat ze nooit braaf was met bekappen (springen, steigeren) ... ik hield van 'r véél meer dan ik ooit gedacht had. Nu pas weet ik het - en het doet verdomme pijn!!!!!!
Gelukkig kan ik iets of wat m'n gedachten afzetten op 'r veulentje die achter gebleven is, en maandag komt er een tweede veulen bij. Wat dat zal worden is nu de grote vraag. Het is het ras waar ik al maanden van spreek en droom ... maar of hij de plaats van ons Fiel zal kunnen vullen ... dat zal de toekomst moeten uitwijzen. Al wat ik nu weet is dat ik verdomd veel van 'r hou ... Ik mis 'r ...

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:56

Ik heb Muzefee en rijd twee andere paarden.
Muuz kan echt een kreng zijn, enorm dominant naar andere paarden, dwars en erg koppig maar voor mij is ze een schat. Ze wil voor me werken en het klikt echt goed.

De andere paarden die ik rijd hebben een veel fijner karakter in de omgang en zijn ook erg werkwillig. Raloma is een knuffel en Simply rijd echt heerlijk, we zweven door de baan.
Toch is Muuz echt mijn paardje en als ik moet kiezen, kies ik echt voor haar!