Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

loulou schreef:ik zou best een keer op een ijslander willen rijden, om te voelen hoe die extra gangen zitten maar ik ken niemand met een ijslander....

Sjimmy schreef:- Hoe kijk je tegen IJslanders aan? Recreatiepaard, kinderpoonie of sportpaard?
Recreatiepaard, weet dat er wel ijslanderwedstrijden zijn, maar om dat nou sportpaarden te noemen....

Tallie1979"]
[quote="Sjimmy schreef:- Hoe kijk je tegen IJslanders aan? Recreatiepaard, kinderpoonie of sportpaard?
Recreatiepaard, weet dat er wel ijslanderwedstrijden zijn, maar om dat nou sportpaarden te noemen....

Ik bedoel ook niet dat het niet moeilijk is. Ik zie een Z- paard ook niet als sportpaard.
Sjimmy schreef:Zo beter onderbouwd?

. Het is dus een zeer goed sport paard. Zelf train ik wel met haar, niet echt voor de sport maar ik wil dat ze gewoon goed haar achtehand gebruikt en haar rug dat ze zuiver tölt enz., maar ik rijd voornamelijk recreatief buiten met haar. Ik ben ook nu met vakantie in Drenthe met haar. Hoewel ze ontzettend temperamentvol en fel is (op het strand is ze met geen mogelijkheid te houden en stilstaan of langzaam lopen kent ze niet) is het toch ook een kinderponie. Ik neem wel eens een kindje (7) van een kennis van mij mee naar haar en die gaat dan op haar rijden. Ze komt niet eens onder het zadel uit, maar Jara doet alles voor haar. Ze gaan met z'n 2en op een grasveldje, ik kijk aan de kant toe, en dat meisje draaft en tölt met die pony alle kanten op, terwijl het de eerste keer op een paard was voor haar! Jara vind alles best en zal nooit wat bij haar doen (behalve af en toe haar kop naar beneden doen om een hap gras te nemen, tja, het blijft een pony
) maar bij mij is het echt een draakje
. Dat vind ik zo leuk aan Jara (en ijslanders in het algemeen) ze zijn zo enorm veelzijdig.
" voelt, en er zit er eentje naast in rengalop, dan zit zij kneiterhard te tölten. Echt waar, je weet niet wat je meemaakt, die benen gaan alle kanten op, alles flist voorbij, maar je zit doodstil. Rentelgang heb ik nooit echt gedaan, alleen schweinepass, dat zit wel grappig
maar is natuurlijk niet echt de bedoeling. Maar ik vind beide gangen erg spectaculair en er zitten veel mogelijkheden in. Ik ben nu bezig met Jara om stap tempo tölt te rijden, maar dat is erg moeilijk, zeker om ook nog een zuivere takt te hebben.
)
, ik ben hier ook mee bezig geweest. Maar helaas voor mij zijn ze en niet goedkoop, en woon ik in Den Haag. en er is hier met geen mogelijkheid een weitje of paddock te vinden. Dus helaas, nog even sparen en verhuizen, en dan komt die ijslander er zeker.

hij is van iemand zelf dus geen manegepaardje hijs bets wel oud maar super lief k mag er vaak wel ff op droogstappen of gewooon ff rijden
Pellie"]
[quote="Pellie schreef:Oh en wat is veeeeeeel te duur voor een IJslander? Ik heb nl. geeeeeeeen idee!
.Piaffe"]
[quote="Askja schreef:Hallo allemaal,
- Zou je meer met IJslanders doen als er meer mogelijkheden waren hiervoor?
Nee, ik vind ze te klein en de draf en galop zijn niet goed genoeg om een goede dressuurproef mee te rijden. wel hebben ze een super karakter!

... rij bij een mevrouw die ijsjes houdt. En ik mag haar oogappeltje rijden omdattie es moet leren luisteren en stoppen met sloffen lijk een overjaarse knol 
, de kleine duivel 
.

, maar denk niet dat dat er ooit inzit ... maar misschien ooit rijke vent aan de haak slaan
wie weet é.
, maar dat zal nog niet voor zometeen zijn
want hij moet nog zoveel leren ookal is ie niet meer van de superjongste
.
Mijn paard is een 4-ganger, dus kan ik met hem geen telgang rijden. Niet elke tolt zit even lekker. Ik heb op een heel goed wedstrijdpaard gereden, en doordat ze zoveel ruimte en actie had zat ze niet zo lekker... Ik rij nu niet meer op een manege maar ik krijg priveles van een bewezen ruiter/trainer, met het ijslanderclubje uit het dorp... Volgens mij heb ik nu zo ongeveer alle vragen van askja beantwoord! groetjes