Jullie mening over pensionstalling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 19:07

Van wennekers heb ik wel gehoord, heb daar in de buurt gewerkt. Ik heb namelijk in alsmeer op een privestal gewerkt.
En stal DAZ is een optie, aantal jaren terug toen wij nog een pony hadden waren we er niet welkom, we waren te jong en ze wilden geen kinderen.
Maar mag je daar eigen instructrice meenemen??

Als ik jullie zo hoor lijkt de stal waar ik nu sta niet zo geweldig! Lachen
Dat wilde ik nou juist weten. Het KAN een ideale stal zijn, de accomodatie is prachtig.
Wel zetten we haar, als het mooi weer is rustig een uurtje in de buitenbak. Overdag is er bijna niemand. En we hebben ook met andere pensioners goed contact die haar soms losgooide of in de stapmolen zette. Maar ze mocht nu niet teveel omdat ze geblesseert was.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 19:16

Ik zal binnenkort gewoon even rondrijden, en alle stallen bekijken!!
Je kan er altijd een kijkje nemen en misschien zie ik de stal van mijn dromen wel Lachen
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!!!!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 19:46

En toch.... ik vind dat je het beste bij een boer kan staan. Misschien niet zoveel luxe, maar het kost je wel 10 x minder! Nouja, ik ben voor 70 euro in de maand klaar.... oeps... volgesnmij is het in amsterdam enzo toch wel moeilijk om een boer te vinden!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 19:53

Plus mijn zus en moeder moeten het er mee eens zijn. En aangezien mijn moeder niet snel tevreden is Lachen
Maar zij is ook degene die het moet betalen. Dus tja....
En ik wil wel graag gewoon kunnen trainen. En of dat bij een boer goed gaat weet ik niet.
We zijn gewoon nogal verwent qua luxe!!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 20:08

Mijn hemel, ben ik even blij dat ik niet in het westen woon!! Ik betaal voor mijn paardje 100 euro in de maand, inclusief brok, hooi, zaagsel en weidegang. Ik moet alleen zelf uitmesten maar als ik een keer niet kan dan doen ze het voor mij (ik doe ook wel eens hun stallen). Verder kan ik gebruik maken van hun auto+trailer indien nodig. Heb een doodgewone buitenbak tot mijn beschikking zonder extra trucjes (ook geen licht) maar 50 weken per jaar redelijk goed in te rijden (behalve als het vriest) en ik heb prachtige uitrijmogelijkheden vlak achter de staldeur (niet dat dat gaat met een 2jarig paard...). Ik ga hier alleen nog maar weg als ik mijn paardje zelf aan huis kan zetten! Ben hardstikke tevreden Haha!

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 20:26

Ik sta ook op Kalverhoek, dus ik moet me er even mee bemoeien Knipoog
Zijn de bodems van de binnenbakken nou zo slecht? Ik vind het best wel meevallen en ze worden ook elke dag gesleept, en regelmatig gesproeid (iig de grote bak)
De buitenbak heeft geen verlichting, dat is idd wel jammer.
En in de paddock staan meestal paarden van de eigenaar Verward Ik zie er bijna nooit paarden van Leo instaan, wel van Yvonne en eigen paarden vaak. En met dit weer kunnen ze meestal ook wel in de buitenbak, want daar wordt nu toch niet echt ingereden. Als je vroeg bent kunnen ze vaak ook nog in de binnenbak of in de L los. Desnoods kunnen ze in de streep of in dat kleine stukje voor de wei (dat is wel erg klein, maar dan zijn ze toch ff buiten). Het is wel heel erg jammer dat ze niet op het land kunnen, maar dat is nou eenmaal voor de veulens.
Dan de stal, die van mij staat er eigenlijk altijd netjes bij. Alleen de dag voordat ze gaan uitmesten strooien ze altijd wat minder op, dan zou je eigenlijk juist zeggen dat ze goed opgestrooid moeten worden. En je mag niet zelf uitmesten, maar je mag wel de drollen eruit halen en een beetje opstrooien.
Dat ze 2 keer hooi hebben beloofd is niet netjes want dat krijgen ze idd niet.
Maar ja, als jij niet tevreden bent moet je idd maar op zoek gaan naar een andere stalling. Ik vind het wel best op Kalverhoek, het is mischien niet perfect maar ik ben niet echt ontevreden. (ik betaal overigens ongeveer € 200 per maand) Er worden veel dingen georganiseerd, het is altijd gezellig en bovendien is het voor mij de enige westernstal in de buurt waar ik vrij snel op de fiets kan komen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 22:13

Antoinette schreef:
En stal DAZ is een optie, aantal jaren terug toen wij nog een pony hadden waren we er niet welkom, we waren te jong en ze wilden geen kinderen.
Maar mag je daar eigen instructrice meenemen??

Zeg maar gewoon Das hoor. Toen ik daar stond mocht je wel je eigen instructeur laten komen, dat vonden ze prima hoor, hadden ze weer een nieuwtje. Toentertijd kwamen er een paar instructeurs over de vloer.
De paarden krijgen daar 4 keer per dag voer, de laatste voerbeurt is rond half tien savonds en daarna gaat het licht daar uit, om 10 uur moet je dus weg zijn.
In de zomer kan je paard ook op het land, maar dan moet ie in de groep en kan niet alleen of met zijn tweeen, tenminste zo was het toen.
Via de weg kun je naar 't Twiske, dan moet je paard wel goed verkeersmak zijn en niet bang voor bruggen enzo.
Een voordeel zijn wel de wedstrijden die er bijna elke maand gehouden worden.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 10:25

Is Broek in Waterland ook een optie voor je? Een kennisje van mij stond voorheen bij Taam in Oostzaan maar is met jaar 2 jarige fries vertrokken naar een zeer goede stal in Broek in Waterland. Ze hebben daar geen binnenbak en niet zulke mooie uitrijmogelijkheden, maar verder schijnt het er erg goed voor elkaar te zijn.

Mocht je belangstelling hebben, pb me dan even, dan zal ik achter het telefoonnummer aan gaan!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 12:43

Hoi,

Ik had al verwacht dat iemand van de kalverhoek er wat van zou zeggen.
Maar in mijn ogen zijn de rijbanen echt slecht, de kleine is kei hard (bodem dan). En de grote bak daar zitten grote kuilen, en laatst stond er weer een oranje pion midden in de bak, omdat het daar nat is en een kuil zit omdat het daar lekt.

In de paddock staan ook vaak paarden van Yvonne maar ook van Roy.
En het weiland mogen wij idd niet, vroeger waren het ook stukjes. De paarden moeten het dan met een kleiner stukje doen, maar dat maakt mij niet uit.

En ze loopt ook al vaak in de buitenbak los.
En dan zijn er nog de stallen..... Nou die zijn verre van goed te noemen. En die regel van morgen worden ze uitgemest dus hoeven ze vandaag geen stro, vind ik zo'n onzin!! Ze moeten er nog een nacht op staan!!

En tegen ons is heel duidelijk gezegd dat we de stal niet mogen uitmesten, ook geen drollen eruit halen. En al helemaal geen stro en hooi pakken!!!!!

En ik zeg nog niet dat we weggaan, alleen dat we rondkijken of we het beter kunnen krijgen.
Ook had ik gezegd dat er goede kanten waren aan de stal. De stal zelf is mooi (als je niet op de bodem kijkt). De buitenbak is super. En als ze de bodems nou eens opknappen van de binnenbakken, was het al een stuk beter, ze beloven het al een tijd, maar het gebeurt maar niet.

Maar ja iedereen zn eigen mening over de stal

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:05

machie schreef:
En toch.... ik vind dat je het beste bij een boer kan staan. Misschien niet zoveel luxe, maar het kost je wel 10 x minder! Nouja, ik ben voor 70 euro in de maand klaar.... oeps... volgesnmij is het in amsterdam enzo toch wel moeilijk om een boer te vinden!

Nee hoor machie dat lukt wel maar dan meer omgeving Amsterdam zoals bijvoorbeel Oostzaan. Ik heb daar eerst ook gestaan maar dan zit je toch echt wel aan de 175 Euro in de maand op de boerderij. Wel recreatiegebied 't Twiske om de hoek. Van mijn huis was het 15 min. rijden met de auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 15:11

Ik heb dit zo eventjes zitten lezen en ik sta eigenlijkte kijken van de prijzen. Ik krijg altijd te horen dat de stalprijzen in het westen extreem hoog zijn. Op de stal waar ik nu sta betaal ik ook gewoon E285,- en met stapmolen betaal ik E308,- [volpension] En dan sta ik in het oostelijk deel van het land: Arnhem.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:13

Wat!!!! 175 euro, en dat bij een boer??? Wat zit daar aleemaal bij dan? anneOmie???? Daar ben ik wel benieuwd naar! Ik betaal 70 euro voor de schuilstallen, 4 weilanden en water! En zeer goede uitrijmogelijkheden naar het bos. en over 1 week hebben we ook onze eigen bak erbij! Ben ik dan zo goedkoop uit? Oja, de boer heeft ook hooi voor ons (we staan er met zn 3en) en dat is 2 Euro per baal, maar dat zijn ook flinke balen, mat heel goed hooi!!! Niet van dat stof Hooi! En ook ik sta in het oostelijkste deel van nederland nl. glanerbrug (enschede)!!!!

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 17:21

Antoinette"]
Hoi,
Ik had al verwacht dat iemand van de kalverhoek er wat van zou zeggen.
[/quote]
Haha!
[quote="Antoinette"]
Maar in mijn ogen zijn de rijbanen echt slecht, de kleine is kei hard (bodem dan). En de grote bak daar zitten grote kuilen, en laatst stond er weer een oranje pion midden in de bak, omdat het daar nat is en een kuil zit omdat het daar lekt.
[/quote]
Tja, de kleine bak daar rijd ik nooit in dus het zou best kunnen dat die bodem slecht is dat weet ik niet. En die kuilen in de grote bak ligt ook net aan wanneer je komt, want s'ochtends is hij meestal helemaal vlak. Dat het lekt is wel wat minder, daar ben ik het mee eens Knipoog

[quote="Antoinette"]
En die regel van morgen worden ze uitgemest dus hoeven ze vandaag geen stro, vind ik zo'n onzin!! Ze moeten er nog een nacht op staan!!
[/quote]
Precies dat vind ik ook Knipoog

[quote="Antoinette"]
En tegen ons is heel duidelijk gezegd dat we de stal niet mogen uitmesten, ook geen drollen eruit halen. En al helemaal geen stro en hooi pakken!!!!!
[/quote]
Tegen mij is juist gezegd; als de stal erg vies is haal je gewoon even de ergste drollen eruit en strooi je het opnieuw op (dus geen nieuw hooi of stro pakken, maar gewoon met wat er al in ligt. Sher schuift het namelijk altijd op 1 hoop en dan is de helft van de vloer kaal ) wel vaag dat ze dan tegen jullie gezegd hebben dat het niet mocht Verward

[quote="Antoinette schreef:
En ik zeg nog niet dat we weggaan, alleen dat we rondkijken of we het beter kunnen krijgen.
Ook had ik gezegd dat er goede kanten waren aan de stal. De stal zelf is mooi (als je niet op de bodem kijkt). De buitenbak is super. En als ze de bodems nou eens opknappen van de binnenbakken, was het al een stuk beter, ze beloven het al een tijd, maar het gebeurt maar niet.
Maar ja iedereen zn eigen mening over de stal

Ik snapte wel dat jullie nog niet weg gaan hoor, ik bedoelde ook meer van "stel dat". En ik ben het ook wel eens met dingen die je zegt hoor, het is zeker geen perfecte stalling Lachen