rijden met thermolaarzen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kenomaxbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 22:40

Ik heb thermolaarzen van BR, ben er best tevreden mee. Is trouwens momenteel het enige waar ik in kan (heb over 5 weken mijn voet gebroken en die staat nog behoorlijk dik). Ja het is waar, je benen liggen verder van je paard, en als ruiter voel je je paard niet zo goed,( ik voel graag de warmte van de buik tegen mijn kuit, maar die voel ik met mijn wedstrijdlaarzen ook niet). Voor het paard maakt het geen verschil denk ik. Mijn paarden reageren op dezelfde manier. Als ze minder reageren is het omdat mijn een been nog niet 100% is, maar niet omdat ik thermolaarzen draag. Zijgangen naar links gaan perfect, naar rechts niet (rechterbeen kapot).
De laarzen zijn ook gezellig warm. Ik ben nogal een kouwkleum en met deze laarzen heb ik nog geen koude tenen gehad. Ook voor het werk in de stallen lekker warm ! Een aanrader zou ik zeggen !
Voor de verkooppunten van MH, die kun je volgens mij terugvinden op de website van MH

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 23:00

Die van mij zijn van Divoza en ik kan er best goed mee rijden. Mijn leren laarzen zijn uiteraard fijner maar daar krijg ik bevroren tenen in als ik buitenrij met echt flinke kou. Ook tijdens het harde werken want mijn tenen zitten natuurlijk stil in de laarzen.
Ik heb ze alweer vier jaar en ze zijn weliswaar iets minder warm dan in het begin maar verder nog helemaal goed.

joekie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:40

hallo,

wie kan me helpen ik heb nieuwe winterlaarzen van Mountain Horse Rimfrost rider
maar ze zijn erg stug , ik heb er gisteren voor het eerst mee gereden maar ik kan er niet goed mee overweg, hoe kan ik er voor zorgen dat ze niet meer zo stug zijn:S

DanyDassoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:46

Zelf zie ik bij een aantal ruiters die ermee rijden, die nog niet genoeg ervaring hebben, dat hun voeten ver in de beugel komen en dan vast komen te zitten in de beugels. Dit lijkt mij niet echt veilig..
Zelf rijd ik er niet mee, ik zeg echter alleen wat ik heb gezien..
Ik heb ze wel, en zitten wel lekker warm :P

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:47

Voor een buitenritje doe ik ze weleens aan, om te trainen niet... Ik heb er geen prettig gevoel bij, ik voel mijn paard niet voldoende aan met thermo's. Ik heb er trouwens van BR (die zo goed als versleten zijn, dus tijd voor nieuwe)

delerium

Re: rijden met thermolaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:14

aangezien het topic omhoog geschopt is na 8 jaar en 3 maanden (!) hier een slotje.