waarom altijd paarden de dupe??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

susaronald

Re: waarom altijd paarden de dupe??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:26

snel wegwezen en een betere stal zoeken dit is niet gezond voor je paard. Of een keer dreigen met de dierenbescherming dan kan ook schelen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 04:33

ik denk dat je het gewoon even had moeten vragen (het pakken van bodembedekking) ook al wordt en dan gezegt pak maar. Wel zo netjes.

ja en het kan een keer voorkomen dat een paard opeens veel meer eet van zijn bedekking. en het lijkt alsof er weinig gegeven is maar dat is dan echt neit zo.
Wat betreft het hooi? is dat niet gewoon bijgevuld?

Gewoon een gesprek met de eigenaar aangaan weet je beiden waar je aan toe bent en kun je aangeven dat je wilt dat je paard meer hooi kijgt. (en of de hoeveelheid)

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 09:05

friesiszwart: je hebt niet goed gelezen
mijn paard eet niet opeens veel meer van de bedekking.
het hooi is niet gewoon bijgevuld
er is een gesprek met de eigenaar geweest, hij loog over het feit dat de paarden elke dag hooi krijgen. de dag erna komen we aan in de stal en is er alweer niets verminderd aan de hooistapel... ga jij mij dan niet vertellen dat het hooi is bijgevuld...

wat je zegt over de bodembedekking pakken terwijl het mocht, dan moeten ze niet heel stoer zeggen "pak maar, hoef je niet te vragen"... toch?
ik ben er 100% zeker van dat als ik het die zaterdag had gevraagd hij net hetzelfde zou gezegd hebben "pak maar, hoe je niet te vragen"

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 09:40

Ik vind dat een paard altijd een propere goed gevulde stal moet hebben, je laat ze toch in godsnaam niet in hun urine of mest staan!
Ik zou net hetzelfde gedaan hebben, als de staleigenaars er toch hun voeten aan vegen!
Het is overal iets hoor, op m'n nieuwe stal had ik na een tijdje door dat m'n merrie 's morgens haar eten niet kreeg en dit dan nog terwijl ze een veulen heeft!
Dus sinds kort ga ik nu elke ochtend en avond zelf eten geven...
Ik weet dat het eig wel de staleigenaar zijn werk is maar eerlijk gezegd ben ik al blij dat hij alle dagen de stallen uitmest en opstrooit en er voortdurend drinken op de weide is.
Op m'n vorige stal mocht ik alle dagen zelf mijn stal uitkuisen en met emmers water zuilen naar de weides, soms liet hij die paarden meer dan 12 uur zonder water staan!
Komt daar nog eens bij dat ik cvs heb, ik vind het echt zielig dat je soms stalgeld betaald terwijl je nergens mag op betrouwen en je alles zelf mag doen...

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:57

wat ik al zei: er zijn wel goede stallingen maar je moet goed zoeken.
En de dingen die je graag wilt (bijvoorbeeld of ze gevoerd worden en hoe vaak en of ze naar buiten gezet worden en weer naar binnen enzo.) goed navragen. Zodat je die punten ook naar hun hoofd kunt gooien zodra ze zich er niet aan houden.
En ga niet overhaast verhuizen. Zoek eerst een stal waar je een goed gevoel bij hebt. Anders blijf je aan het verhuizen.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 18:17

udine5: idd dat is zo, ik zei ook in een eerder bericht dat de eigenaren die laatste dagen best vriendelijk zijn, zo vandaag ook. wij zijn in ons eentje te paard op dressuurwedstrijd gegaan, ze hebben ons netjes succes gewenst en wij hen met hun jumping. het kan dus wel. maar het hooi blijft een issue, ze hebben vandaag ook geen gehad btw.
vermits ze vriendelijk zijn wil ik deze maand best nog blijven (hooi geven we momenteel toch zelf bij dus waarom niet) zo kunnen we zoals je aangeeft "rustig" uitkijken naar een nieuwe stal en beter kiezen.

nogmaals, ik vind het allemaal heel zonde dat het zo gelopen is. in het begin was het allemaal heel fijn en plezant en zo maar ach, zo is het spijtig genoeg eenmaal gegaan...

annelieke7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 02:12

ik zou meteen opzoek gaan naar een andere stal. En nog een goed gesprek aangaan met de staleigenaar.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 10:52

de staleigenaar gaat niet meer openstaan voor een gesprek, wat moeten we nog meer zeggen?
de enige die nog een gesprek met ze kan aangaan is mijn vriendin die er vorige keer ook bij was. zij heeft wel nog een issue openstaan met hen, maar daar kan ik me niet in bemoeien.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:51

Jemig, wat een slechte stal dan zeg! Ik zou zeker op zoek gaan naar een andere! Hebben meer mensen klachten (ik neem aan van wel) misschien met zn allen dreigen met een andere stal? (en ook echt gaat als hij niet wil veranderen) denk dat ie dan snel terugkrabbelt...

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:29

maar je koopt nu zelf je hooi ? dan zou ik dat ook zeker verrekenen met de kosten die je aan hun moet betalen per maand ,
in ieder geval succes met het vinden van een nieuwe stal ! hoop echt dat je een leuke goede vind waar ze zich ook echt aan hun woord houden

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 11:35

sparky; eigenlijk zouden we het zo moeten doen ja, de prijs verrekenen dat wij betalen voor hooi verrekenen met het stalgeld dat we dus teveel betalen (momenteel betalen we idd voor lucht, en die blijkt duur te zijn)

we zijn op zoek naar een stal waar zelf eten, hooi en bodemdekking moet inkopen. dan is het gewoon gedaan met het gezever. Wij weten dan wat onze paarden te eten krijgen en hoeveel, simpeler kan gewoon niet.
het is enkel moeilijk om zulke stalling in de buurt te vinden (waar btw toezicht is op de paarden ook)

per 1/8 wil ik zeker een nieuwe stal hebben
had het liefst afgelopen weekend verhuisd maar dat was te kort op de bal, dat ging gewoon niet.

Royale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:10

Wat een raar zootje daar! Zijn er nog andere mogelijkheden in je omgeving? Want ik zou mijn paard daar weghalen, of de (dieren)politie erbij halen. Want je hebt recht om dat te doen.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 15:37

Royale; het is idd een rare boel geworden daar.
het is dat we de paarden niet zomaar eventjes kunnen verhuizen, wij beschikken niet over eigen vervoer.
Dierenpolitie halen we er niet bij, dat is wel iets te drastisch...

ik zoek rustig deze maand voort naar een stalling waarbij we alles gewoon zelf kunnen doen (maar waar wel toezicht is op de paarden).

er is nog 1 optie die we al kunnen gaan bekijken (als de gegevens daarvan worden teruggevonden). we hebben misschien nog een andere optie, maar daar kunnen helemaal geen zekerheid op geven (die eigenaar daar wou eigenlijk al een aantal stallen afbreken omdat hij niet graag veel volk over de vloer heeft. dat is zijn goed recht natuurlijk maar we hopen dat het misschien een optie kan worden)

Ianlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:34

als ik jouw was, zou ik vertellen dat ik t abnormaal vind, en een andere stal zoeken Boos!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 16:24

eindelijk is het geweten
de stoere eigenaar heeft tegen een stalgenoot gezegd dat wij op 01/08 buiten worden gezet.

tegen ons persoonlijk zegt hij het niet (de lafbek)
als zijn vrouw erbij is dan pas durft hij spreken, als je hem alleen treft dan is het altijd koek en ei

die mensen zeiden altijd "als je een probleem hebt kom dat dan zeggen dan kunnen we het oplossen"
nu, wij hadden een probleem, zijn het netjes gaan zeggen op een vriendelijke normale manier (dus niet beschuldigend) en nu vliegen we de hof af??
kunnen jullie nog volgen?

Roihi

Re: waarom altijd paarden de dupe??UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 21:17

het laatste nieuwe in dit topic is het volgende:

onze paarden gaan morgen verhuizen
het enige probleem is: we hebben de staleigenaars al een aantal dagen niet meer gezien en hebben dus nog geen opzeg kunnen doen
ik ben er zelf niet blij mee omdat ze het last-minute dan te horen krijgen (en dan is het nog niet zeker dat ze morgen aanwezig gaan zijn...)

via de telefoon melden vind ik persoonlijk geen goed idee, dat komt zo boertig over...
dus had ik het volgende bedacht:

als we ze morgen zien dan zeg ik het volgende:
ik had dit vant weekend al willen meedelen maar jullie waren niet aanwezig. het is namelijk zo dat ze seffens onze paarden oppikken omdat we besloten hebben dat het beter is dat we op een andere stal gaan staan.
we hebben het stalgeld voor de zes dagen van augustus bij.

wat denken jullie?
dit is toch netjes he?

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:05

Ja, lijkt me prima!
Ben ik blij dat ik nooit van dit soort rare fratsen heb meegemaakt zeg.. !
Dé perfecte stalling ben ik trouwens ook nog nooit tegengekomen, maar onze stalhouder is in ieder geval erg vriendelijk en zorgt goed voor de paarden!

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:22

Inderdaad de perfecte stal bestaat niet, er is overal wel wat Bloos . Dan blijf je stalhoppen... En het brengt ook zeker een hoop gezeur en gezeik met zich mee. Als het goed is zijn er afspraken gemaakt met de stalhouder en is hij gewoon verplicht zich hier aan houden. Tenslotte betaal je voor een dienst. Indien hij zich hier toch niet aan houd lijkt mij een gesprek met de stalhouder wel op zijn plaats, misschien kan er dan al een hoop uitgepraat worden. Anders gewoon niet meer betalen voor de dingen die hij ook niet doet... Daar heeft hij dan ook het recht niet meer op. Volgens mij is er hier wel ergens een topic over, over de rechten van pensionklanten. Het is allemaal wel moeilijk, maar vaak sta je nog in je recht ook! Knipoog En als het dan echt niet meer gaat is een andere stal denk ik de enige optie...

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 10:37

dat is het juist
praten hebben we geprobeerd maar ze stonden recht in ons gezicht te liegen.
er staat verder niets op papier qua overeenkomst voor het stalgeld en zo, dus daarin is mondeling de manier om op te zeggen.

wij hebben ook lang gedacht dat het daar heel goed was en zo, maar dat bleek dus niet het geval te zijn.

straks betalen we enkel voor de dagen dat we er gestaan hebben

allemaal wel heel vervelend

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:00

Ben je nu al verhuisd of nog steeds op zoek? Ik verander in de loop van volgende week van stal.
Eerst leek het pension waar ik stond wel de zevende hemel vergeleken met de manege waar ik van kom maar pas na een tijdje begin je zaken op te merken die niet aanvaardbaar zijn...
Zo kreeg mijn merrie haar brok niet 's morgens terwijl ze wel een veulen had en het toppunt was dat ik m'n eten zelf kocht, kostte hem dus geen cent en hoe lang duurt het om wat voeder in haar eetbak te doen?!
Ik ben blij dat ik er weg ga, ik zou de eigenaar en zelfs de klanten niet aan m'n paarden willen!
De laatste maanden merk ik de "hoe meer je slaat hoe meer je van paarden weet" houding nog meer op, het is echt afschuwelijk en ik heb medelijden met de paarden die achter blijven.
Als er één ding is dat ik niet kan zien of verdragen is het wel geweld tegenover paarden terwijl die mensen het doodnormaal en zelfs "stoer" vinden...

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:02

Elinee schreef:
heel snel gaan vertellen dat jij het hier absoluut niet mee eens bent, en als er geen verandering in komt, opzoek naar een andere stal.
het moet wel diervriendelijk blijven he!

Mee eens, alleen snap ik je franse(?) woorden niet Bloos

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:09

Oh sorry, had er over gelezen, je bent dus verhuisd vandaag!

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:10

Klinkt me allemaal zo bekend in de oren. Bij mijn vorige stal beloofden ze ook een hoop, en mocht je ook gewoon naar hen toe komen als je een probleem had. Maar toen ik er eenmaal een tijdje stond, kon en mocht steeds minder, en als je probeerde te praten over een probleem, dan kreeg je een chagerijnig gezicht. De stal waar ik nu sta is super. Dus het kan wel.

In ieder geval veel sterkte er mee.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:03

@Wirobelgje : Heb net hetzelfde aan de hand gehad. Paarden kregen al enige tijd te weinig hooi en een gesprek met de staleigenaar haalde niets uit. Verhuizen dan maar. Ik blijf niet op een stal waar ze mijn paard niet verzorgen zoals ik dat wil, tenslotte beslist de eigenaar toch wel over de verzorging van zijn/haar paard. Nu staat mijn paardje bij iemand die op pensioen is en maar wat blij is dat hij z'n tijd kan vullen met het pamperen van mijn beestje. Maar ik zeg nooit nooit ... het kan overal keren.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 21:37

hey
Ben heel benieuwd hoe het is gegaan vandaag. Stuur maar pb'tje of sms'je.
Ik vind het nog steeds zeer spijtig dat alles zo is gelopen. We hadden een fijna groep samen. Maar ja.

Ik ben alleszins blij dat ik op tijd verhuisd ben, voor de hele zever Bloos
Mijn paard staat nu super, in een zeer grote stal, ong 8uur per dag op de weide, elke dag een schone stal, hooi en krachtvoer erbij. Wat een verschil tegenover een dikke maand geleden! Ben blij nu. Ik hoop dat jullie het ook zo goed gaan hebben!