Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nagyl schreef:HOi, heb hetzelfde probleem als jou gehad en nog steeds een beetje. Ik heb een 17 jarige hengst, en is namelijk vrijwel wat onrustig in zichzelf. Hij gunt zichzelf niet de hele dag tijd voor gras te eten. Hij staat in een volle wei, andere paarden zullen zo rond als een tonnetje van de wei afkomen,maar hij niet. Hij geniet vaker van de omgeving en houd vooral de groep in de gaten. OOk zijn wandelaars en fietsers erg interresant om naar te kijken...
Ik heb al vanalles geprobeerd. Zoals maisvlokken, merriebrok (op advies van voederbedrijven). Nu geef ik Subli Em, dat is vettige ja poederachtig iets, wat je slechts in hele kleine hoeveelheden door het normale voer moet geven. Dit moet je ook langzaam opbouwen tot een bepaalde hoeveelheid. Veel endurance ruiters en andere wedstrijdruiter schijnen dit te geven. Ik geef hem dit nu bijna 1 maand, en ja ik vind dat je het al een beetje kunt zien. Ze komen niet alleen aan bij de buik, maar komen aan over het gehele lichaam. Dus dat ziet ook mooier uit.
Verder geef ik vooral veel hooi bij. dit vind die namelijk heerlijk.

Simtan schreef:Nagyl schreef:HOi, heb hetzelfde probleem als jou gehad en nog steeds een beetje. Ik heb een 17 jarige hengst, en is namelijk vrijwel wat onrustig in zichzelf. Hij gunt zichzelf niet de hele dag tijd voor gras te eten. Hij staat in een volle wei, andere paarden zullen zo rond als een tonnetje van de wei afkomen,maar hij niet. Hij geniet vaker van de omgeving en houd vooral de groep in de gaten. OOk zijn wandelaars en fietsers erg interresant om naar te kijken...
Ik heb al vanalles geprobeerd. Zoals maisvlokken, merriebrok (op advies van voederbedrijven). Nu geef ik Subli Em, dat is vettige ja poederachtig iets, wat je slechts in hele kleine hoeveelheden door het normale voer moet geven. Dit moet je ook langzaam opbouwen tot een bepaalde hoeveelheid. Veel endurance ruiters en andere wedstrijdruiter schijnen dit te geven. Ik geef hem dit nu bijna 1 maand, en ja ik vind dat je het al een beetje kunt zien. Ze komen niet alleen aan bij de buik, maar komen aan over het gehele lichaam. Dus dat ziet ook mooier uit.
Verder geef ik vooral veel hooi bij. dit vind die namelijk heerlijk.
Heeft jou hengst gedekt?